37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Atenţie modificări la procedura de eliberare a formularelor tipizate de documente primare cu regim special (exceptînd facturile fiscale)

Atenţie modificări la procedura de eliberare a formularelor tipizate de documente primare cu regim special (exceptînd facturile fiscale)

03.06.20135.356 views Contabilsef.md

10

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Atenţie modificări la procedura de eliberare a formularelor tipizate de documente primare cu regim special (exceptînd facturile fiscale)

Stimaţi cititori, vă informăm că în Monitorul Oficial nr. 119-121 din 31.05.2013 a fost publicat Ordinul nr. 534 din 20.05.2013 privind modificarea Ordinului IFPS nr. 141 din 05.02.2013 Privind modul de administrare a procedurii de eliberare a formularelor tipizate de documente primare cu regim special puse în sarcina Inspectoratului Fiscal Principal de Stat (exceptînd facturile fiscale).

Conform modificărilor operate formularele vor fi eliberate la prezentarea ordinului de plată, nu a extrasului de cont, cum era pînă la introducerea  modificărilor.

Totodată în cazul cînd operaţiunile la conturile bancare ale agentului economic sunt suspendate, acesta are dreptul de a transfera mijloacele financiare la contul Inspectoratului Fiscal din numele persoanei autorizate (director sau contabil), indicate în cererea comandă, drept dovadă a transferului fiind ordinul de plată ce confirmă transferul banilor, cu indicaţia destinaţiei plăţii (ex: Achitarea formularelor tipizate de documente primare cu regim special pentru SRL “XXX”).”

Subiecţii care dispun de subdiviziuni, înregistrate pe altă adresă decît cea a sediului central, urmează să depună cererea comandă privind eliberarea formularelor la inspectoratul fiscal teritorial, în raza căruia se deservesc.

Ordinul a fost  completat cu un nou punct  51, conform căruia  şeful Direcţiei Administrare Fiscală (şeful IFS teritoriale, şeful DGMC) este în drept să aprobe lista subiecţilor cărora formularele tipizate de documente primare cu regim special le pot fi eliberate fără examinarea cererii, lista dată  putînd fi constituită din subiecţi ce nu prezintă riscuri pentru administrarea TVA şi, alţi agenţi economici care nu sunt plătitori de TVA şi nu prezintă risc pentru administrare fiscal.

Totodată a fost stabilită obligaţia funcţionarului fiscal să informează solicitantul despre starea comenzii pînă la scurgerea termenului de 3 zile lucrătoare, termen în care se examinează comanda privind eliberarea formularelor.

 Centrele de eliberare a formularelor vor fi:
    - pentru agenţii economici administraţi de către Direcţia Generală a Marilor Contribuabili (DGMC) şi oficiile fiscale din republică - centrul de eliberare pe adresa: str. Teilor, nr.7/2, etajul 3, biroul 303 (în incinta Direcţiei Administrare Fiscală Botanica);
    - pentru agenţii economici din municipiul Chişinău - centrul de eliberare situat pe adresa: or. Chişinău, şos. Hînceşti, nr.53;
    - pentru agenţii economici din cadrul IFS teritoriale – sediul IFS teritorial unde a fost depusă cererea.

Atenţie modificări la procedura de eliberare a formularelor tipizate de documente primare cu regim special (exceptînd facturile fiscale)

Stimaţi cititori, vă informăm că în Monitorul Oficial nr. 119-121 din 31.05.2013 a fost publicat Ordinul nr. 534 din 20.05.2013 privind modificarea Ordinului IFPS nr. 141 din 05.02.2013 Privind modul de administrare a procedurii de eliberare a formularelor tipizate de documente primare cu regim special puse în sarcina Inspectoratului Fiscal Principal de Stat (exceptînd facturile fiscale).

Conform modificărilor operate formularele vor fi eliberate la prezentarea ordinului de plată, nu a extrasului de cont, cum era pînă la introducerea  modificărilor.

Totodată în cazul cînd operaţiunile la conturile bancare ale agentului economic sunt suspendate, acesta are dreptul de a transfera mijloacele financiare la contul Inspectoratului Fiscal din numele persoanei autorizate (director sau contabil), indicate în cererea comandă, drept dovadă a transferului fiind ordinul de plată ce confirmă transferul banilor, cu indicaţia destinaţiei plăţii (ex: Achitarea formularelor tipizate de documente primare cu regim special pentru SRL “XXX”).”

Subiecţii care dispun de subdiviziuni, înregistrate pe altă adresă decît cea a sediului central, urmează să depună cererea comandă privind eliberarea formularelor la inspectoratul fiscal teritorial, în raza căruia se deservesc.

Ordinul a fost  completat cu un nou punct  51, conform căruia  şeful Direcţiei Administrare Fiscală (şeful IFS teritoriale, şeful DGMC) este în drept să aprobe lista subiecţilor cărora formularele tipizate de documente primare cu regim special le pot fi eliberate fără examinarea cererii, lista dată  putînd fi constituită din subiecţi ce nu prezintă riscuri pentru administrarea TVA şi, alţi agenţi economici care nu sunt plătitori de TVA şi nu prezintă risc pentru administrare fiscal.

Totodată a fost stabilită obligaţia funcţionarului fiscal să informează solicitantul despre starea comenzii pînă la scurgerea termenului de 3 zile lucrătoare, termen în care se examinează comanda privind eliberarea formularelor.

 Centrele de eliberare a formularelor vor fi:
    - pentru agenţii economici administraţi de către Direcţia Generală a Marilor Contribuabili (DGMC) şi oficiile fiscale din republică - centrul de eliberare pe adresa: str. Teilor, nr.7/2, etajul 3, biroul 303 (în incinta Direcţiei Administrare Fiscală Botanica);
    - pentru agenţii economici din municipiul Chişinău - centrul de eliberare situat pe adresa: or. Chişinău, şos. Hînceşti, nr.53;
    - pentru agenţii economici din cadrul IFS teritoriale – sediul IFS teritorial unde a fost depusă cererea.

Comentarii

  1. Sergiu spune:

    Sincer nu inteleg situatia asata cu conturile blocate, adica eu trebuie sa ma duc sa platesc de pe contul meu personal pentru firma!!!!! Fiscul cum este posibil asa ceva – achitarea prin intermediari??? Sau eu ceva nu inteleg?

  2. St. spune:

    Sergiu, La banka de economii se pot plati toate impozitele si taxele numerar , inclusiv si plata pentru formulare tipizate, in ordinul de plata se indica codul fiscal al intreprinderii, denumirea. Sint multe intreprinderi care nici n-au deschise conturi bancare, dar impozitele trebuiesc platite regulat.

  3. Petru spune:

    voi mai intii rezolvati cu facturile fiscale, ca de fapt asta ne doare

  4. aaa spune:

    Fiscul a inceput sa faca primii pasi spre calea cea dreapta 🙂

  5. Sabina spune:

    deci, daca compania are sediu in Chisinau, si subdiviziune la Balti atunci subdiviziunea poate sa se adreseze la IFS Balti pentru facturi de expeditie (de exemplu). asa-i? ca ceva parca nu inteleg

  6. MARGO spune:

    Banca de economii deja nu mai primeste… a trecut tot la victoriabank

  7. Rechimciuc Stella spune:

    la care banca pot achita pentru primirea facturilor de expeditie?
    cf 1006601003348
    IFS Chisinau
    MF-Trezoraria de Stat
    c.b 3359502
    c.t 461300000263201
    TREZMD2X

  8. Rechimciuc Stella spune:

    la care banca pot achita pentru primirea facturilor de expeditie?
    cf 1006601003348
    IFS Chisinau
    MF-Trezoraria de Stat
    c.b 3359502
    c.t 461300000263201
    TREZMD2X

  9. Aliona spune:

    Poate cineva sa-mi zica care sunt rechizitele bancare pe c/e putem efectua transfer procurare bonuri de plata?????

  10. Svetlana spune:

    Nu este de ajuns , ca perdem o sumedenie de timp ptr. primirea facturilor fiscale , acum o sa perdem si mai mult timp pentru primirea celorlalte formulare.
    Daca aveti nevoie si de facturi fiscale si de facturi simple acum o sa stati in doua rinduri. E gindit ” FOARTE BINE”

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...