37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Atenţie, modificări la Codul Fiscal al RM

Atenţie, modificări la Codul Fiscal al RM

06.02.20131.543 views Contabilsef.md

3

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Atenţie, modificări la Codul Fiscal al RM

În Monitorul Oficial nr. 26 din 04.02.2013 a fost publicată Legea nr. 307 din  26.12.2012 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative, prin  care au fost operate modificări la  Codul Fiscal, în parte ce ţine de impozitul pe venit aferent cîştigurilor.

A fost extinsă noţiunea de cîştiguri şi va avea următorul conţinut:

cîştiguri – veniturile obţinute de la jocurile de noroc şi de la campaniile promoţionale, loterii atît în formă monetară, cît şi nemonetară.

Totodată a fost adăugată o sursă nouă de venit neimpozabil prin introducerea aliniatului p1) l art. 20 CF care stabileşte că cîştigurile de la campaniile promoţionale şi/sau din loterii, în partea în care valoarea fiecărui cîştig nu depăşeşte 10% din scutirea personală stabilită l art. 33 alin. 1 (din 01.01.2013 această scutire este egală cu 9120 lei).

La articolul 901, alineatul (33) va avea următorul cuprins:

    „(33) Fiecare plătitor de cîştiguri urmează să reţină şi să verse la buget un impozit în mărime de:

    - 18% din cîştigurile de la jocurile de noroc;

    - 18% din cîştigurile de la campaniile promoţionale şi/sau din loterii, în partea în care valoarea fiecărui cîştig depăşeşte 10% din scutirea personală stabilită la art. 33 alin. (1), dar nu depăşeşte 50 mii lei;

    - 25% din cîştigurile de la campaniile promoţionale şi/sau din loterii, în partea în care valoarea fiecărui cîştig este egală sau depăşeşte 50 mii lei.”

Totodată atragem atenţie că conform aliniatului (1) al art. 901 este stabilit că fiecare plătitor de cîştiguri de la campanii promoţionale este obligat să reţină din fiecare cîştig şi să verse la buget un impozit în mărime de 10%. Logic acest punct trebuia să fie abrogat odată cu introducerea aliniatului (33), însă aceasta nu sa efectuat şi prin urmare în cazul campaniilor promoţionale avem 2 reglementări diferite. Urmează de primit explicaţii din partea organelor competente cum de aplicat legislaţia în această situaţie, pentru a evita consecinţe fiscale nedorite.

Atenţie, modificări la Codul Fiscal al RM

În Monitorul Oficial nr. 26 din 04.02.2013 a fost publicată Legea nr. 307 din  26.12.2012 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative, prin  care au fost operate modificări la  Codul Fiscal, în parte ce ţine de impozitul pe venit aferent cîştigurilor.

A fost extinsă noţiunea de cîştiguri şi va avea următorul conţinut:

cîştiguri – veniturile obţinute de la jocurile de noroc şi de la campaniile promoţionale, loterii atît în formă monetară, cît şi nemonetară.

Totodată a fost adăugată o sursă nouă de venit neimpozabil prin introducerea aliniatului p1) l art. 20 CF care stabileşte că cîştigurile de la campaniile promoţionale şi/sau din loterii, în partea în care valoarea fiecărui cîştig nu depăşeşte 10% din scutirea personală stabilită l art. 33 alin. 1 (din 01.01.2013 această scutire este egală cu 9120 lei).

La articolul 901, alineatul (33) va avea următorul cuprins:

    „(33) Fiecare plătitor de cîştiguri urmează să reţină şi să verse la buget un impozit în mărime de:

    - 18% din cîştigurile de la jocurile de noroc;

    - 18% din cîştigurile de la campaniile promoţionale şi/sau din loterii, în partea în care valoarea fiecărui cîştig depăşeşte 10% din scutirea personală stabilită la art. 33 alin. (1), dar nu depăşeşte 50 mii lei;

    - 25% din cîştigurile de la campaniile promoţionale şi/sau din loterii, în partea în care valoarea fiecărui cîştig este egală sau depăşeşte 50 mii lei.”

Totodată atragem atenţie că conform aliniatului (1) al art. 901 este stabilit că fiecare plătitor de cîştiguri de la campanii promoţionale este obligat să reţină din fiecare cîştig şi să verse la buget un impozit în mărime de 10%. Logic acest punct trebuia să fie abrogat odată cu introducerea aliniatului (33), însă aceasta nu sa efectuat şi prin urmare în cazul campaniilor promoţionale avem 2 reglementări diferite. Urmează de primit explicaţii din partea organelor competente cum de aplicat legislaţia în această situaţie, pentru a evita consecinţe fiscale nedorite.

Comentarii

  1. ANA spune:

    In acesta situatie cred ca trebuie de tinut cont de art 11 CF in parte ce tine de „îndoielile apărute la aplicarea legislaţiei fiscale se vor interpreta în favoarea contribuabilului” , adica campaniile promotionale de impozitat cu 10 %.
    Insa acesta drep al contribualilului nu in toate cazurile este aplicat la noi in tara.

  2. Petru spune:

    da, la sigur fiscul o sa aplice punctul cu 18%-25% ca trebuie mai multe impozite si amenzi, insa contribuabilii normal ca o sa vreie sa aplice 10%.
    Va dati seama ce sa faca acum acei care au deja in derulare aceste campanii, stabilite bugete, etc. Numai probleme. Cine oare scrie aceste perle??? De ce pina acum nu sa auzit nimic ca cineva a platit pentru toate lacune grave in legislatie.

  3. Adrian spune:

    Conform legii cu privire la acte normative mai presus este prevederile celea mai proaspete. Asa ca daca nu o sa fie modificari in legislatie, minfinul o sa mentioneze ca trebuie de aplicat aliniatul 3 3, adica 18 si 25%. Cu mult mai atit ca modificarea nu degeaba a fost facuta, cu scopul de a majora cotele si a aduce venituri la buget.

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...