37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Atenție! Expiră termenul de prezentare a informaţiilor privind plățile efectuate în folosul persoanelor fizice

Atenție! Expiră termenul de prezentare a informaţiilor privind plățile efectuate în folosul persoanelor fizice

26.02.20183.153 views

2

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Joi 1 martie 2018, expiră termenul de prezentare a Informaţiilor privind tipul venitului achitat, suma acestuia, suma scutirilor acordate conform art.33-35, suma deducerilor prevăzute la art.36 alin.(6) şi (7), precum şi suma impozitului reţinut, în cazul reţinerii, de către persoanele care au obligația de a reţine impozitul în conformitate art.88-91 din Codul fiscal. Formularul înformației privind veniturile calculate și achitate în folosul persoanei fizice (juridice) și impozitul pe venit reâinut din acest evenuturi este aprobat conform anexei nr. 5 la OMF nr. 140 din  20.11.2017 privind aprobarea unor formulare tipizate de declaraţii cu privire la impozitul pe venit.

Amintim că, conform articolului 92 din Codul fiscal, impozitul reţinut din salariu, dobânzi, alte plăți în folosul rezidentului și reținerea finală a impozitului din unele tipuri de venit, se achită la buget de către persoana care a efectuat reţinerea până la data de 25 a lunii următoare lunii în care au fost efectuate plăţile.

Dările de seamă privind impozitul pe venit, privind primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală reţinute şi contribuţiile de asigurări sociale de stat obligatorii calculate, se prezintă de către plătitorii veniturilor, Serviciului Fiscal de Stat până la data de 25 a lunii următoare lunii în care au fost efectuate plăţile, cu excepţia dării de seamă indicate la alin.(3) art. 92 CF, pentru care este prevăzut alt termen de prezentare.

Astfel, persoanele specificate, vor prezenta beneficiarului acestor plăţi (cu excepţia celor ce au obţinut venituri conform art.901 şi art.91 alin.(1)) informaţii privind tipul venitului achitat, suma acestuia, suma scutirilor acordate conform art.33-35, suma deducerilor prevăzute la art.36 alin.(6) şi (7), precum şi suma impozitului reţinut, în cazul reţinerii. Totodată, persoanele care au obligația de a prezenta informația respectivă, trebuie să păstreze confirmarea remiterii sau înmânării informației persoaneiîn folosul căreia au fost efectuate plățile.

Atenție! Codurile surselor de venit indicate în coloana nr. 1 din informația nominalizată, trebuie să coincidă cu codurile sursei de venit indicate în notele de informare (IALS14), pentru perioada fiscală respectivă.

Pentru veniturile obtinute de către angajații din domeniul IT, se completează două rânduri separate, și anume:
- în primul rând se indică venitul impozabil achitat efectiv în anul de gestiune, care conform art.24 alin.(21) din Legea de punere în aplicare a titlurilor I și II ale Codului fiscal constituie venitul lunar al cărui mărime nu depășește 2 salarii medii lunare pe economie prognozate pe anul respectiv (col.2) şi impozitul reținut;

- în al doilea rând se reflectă venitul achitat în anul de gestiune, altul decât venitul obţinut în urma desfășurării activităţii de realizare de programe, cu specificarea deducerilor efective şi respectiv a impozitului reținut.

În cazul efectuării corectărilor în informaţia prezentată, persoanele responsabile sunt obligate să informeze beneficiarul plăţilor, în termen de 15 zile lucrătoare de la data efectuării modificării sau emiterii deciziei asupra cazului de încălcare fiscală.

Vă informăm că, potrivit articolul 2601 din CF, neprezentarea sau prezentarea tardivă, neconformă, neautentică beneficiarului plăţilor a informaţiei specificate la art.92 alin.(4) şi (41) de către persoanele care sunt obligate să reţină impozitul la sursa de plată, se sancţionează cu amendă în mărime de 200 lei pentru fiecare informaţie, dar nu mai mult de 5000 de lei.

Joi 1 martie 2018, expiră termenul de prezentare a Informaţiilor privind tipul venitului achitat, suma acestuia, suma scutirilor acordate conform art.33-35, suma deducerilor prevăzute la art.36 alin.(6) şi (7), precum şi suma impozitului reţinut, în cazul reţinerii, de către persoanele care au obligația de a reţine impozitul în conformitate art.88-91 din Codul fiscal. Formularul înformației privind veniturile calculate și achitate în folosul persoanei fizice (juridice) și impozitul pe venit reâinut din acest evenuturi este aprobat conform anexei nr. 5 la OMF nr. 140 din  20.11.2017 privind aprobarea unor formulare tipizate de declaraţii cu privire la impozitul pe venit.

Amintim că, conform articolului 92 din Codul fiscal, impozitul reţinut din salariu, dobânzi, alte plăți în folosul rezidentului și reținerea finală a impozitului din unele tipuri de venit, se achită la buget de către persoana care a efectuat reţinerea până la data de 25 a lunii următoare lunii în care au fost efectuate plăţile.

Dările de seamă privind impozitul pe venit, privind primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală reţinute şi contribuţiile de asigurări sociale de stat obligatorii calculate, se prezintă de către plătitorii veniturilor, Serviciului Fiscal de Stat până la data de 25 a lunii următoare lunii în care au fost efectuate plăţile, cu excepţia dării de seamă indicate la alin.(3) art. 92 CF, pentru care este prevăzut alt termen de prezentare.

Astfel, persoanele specificate, vor prezenta beneficiarului acestor plăţi (cu excepţia celor ce au obţinut venituri conform art.901 şi art.91 alin.(1)) informaţii privind tipul venitului achitat, suma acestuia, suma scutirilor acordate conform art.33-35, suma deducerilor prevăzute la art.36 alin.(6) şi (7), precum şi suma impozitului reţinut, în cazul reţinerii. Totodată, persoanele care au obligația de a prezenta informația respectivă, trebuie să păstreze confirmarea remiterii sau înmânării informației persoaneiîn folosul căreia au fost efectuate plățile.

Atenție! Codurile surselor de venit indicate în coloana nr. 1 din informația nominalizată, trebuie să coincidă cu codurile sursei de venit indicate în notele de informare (IALS14), pentru perioada fiscală respectivă.

Pentru veniturile obtinute de către angajații din domeniul IT, se completează două rânduri separate, și anume:
- în primul rând se indică venitul impozabil achitat efectiv în anul de gestiune, care conform art.24 alin.(21) din Legea de punere în aplicare a titlurilor I și II ale Codului fiscal constituie venitul lunar al cărui mărime nu depășește 2 salarii medii lunare pe economie prognozate pe anul respectiv (col.2) şi impozitul reținut;

- în al doilea rând se reflectă venitul achitat în anul de gestiune, altul decât venitul obţinut în urma desfășurării activităţii de realizare de programe, cu specificarea deducerilor efective şi respectiv a impozitului reținut.

În cazul efectuării corectărilor în informaţia prezentată, persoanele responsabile sunt obligate să informeze beneficiarul plăţilor, în termen de 15 zile lucrătoare de la data efectuării modificării sau emiterii deciziei asupra cazului de încălcare fiscală.

Vă informăm că, potrivit articolul 2601 din CF, neprezentarea sau prezentarea tardivă, neconformă, neautentică beneficiarului plăţilor a informaţiei specificate la art.92 alin.(4) şi (41) de către persoanele care sunt obligate să reţină impozitul la sursa de plată, se sancţionează cu amendă în mărime de 200 lei pentru fiecare informaţie, dar nu mai mult de 5000 de lei.

Comentarii

  1. Cociu Elena spune:

    Buna ziua, am o intrebare daca am dat informatia privind achitarile impozitului pe venit din sursa de plata in forma IALS 14, este nevoe sa dau si anexa nr.5?Multumesc anticipat.

    1. Nadejda spune:

      Buna Elena, da, e obligatoriu. IALS 14 se prezinta la fisc, dar anexa nr. 5 se prezinta salariatului sau beneficiarului de plati din care s-a retinut impozitul.

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...