37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Aprobat! Formele BASS și REV 5 se prezintă numai prin metoda automatizată de raportare electronică

Aprobat! Formele BASS și REV 5 se prezintă numai prin metoda automatizată de raportare electronică

28.04.20154.819 views Contabilsef.md
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Conform reglementărilor din Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pentru 2015, publicată în Monitorul Oficial de astăzi, 28 aprilie 2015 și în vigoare din data de 12 aprilie, data adoptării, plătitorii care, la situaţia de la 1 ianuarie 2015, au mai mult de 10 persoane angajate prin contract individual de muncă, persoane aflate în raporturi de serviciu în baza actului administrativ ori prin alte tipuri de contracte civile în vederea executării de lucrări sau prestării de servicii prezintă Forma BASS și declaraţiile persoanelor asigurate (REV 5) lunar, până pe data de 25 a lunii următoare celei de gestiune utilizând, în mod obligatoriu, metoda automatizată de raportare electronică cu aplicarea semnăturii electronice (anexa 3, pct. 3, lit. d), pct. 11).

Astfel, întreprinderile sunt obligate să se înregistreze pe portalul www.raportare.md, după care trebuie să prezinte cererea de solicitare a autorizației, precum și copiile buletinului de identitate a directorului și contabilului-șef a entității, către casele teritoriale de asigurări sociale, care va fi aprobată în timp de până la 10 zile.

Totodată, entităţile trebuie să procure semnături digitale de la operatorii de telefonie mobilă sau de la Centrul de Telecomunicații Speciale (CTS). Conform informațiilor primite de la operatorii de telefonie mobilă, nu este nevoie de telefoane mobile performante pentru a putea beneficia de semnătura mobilă, dar totuşi sunt unele modele care nu accepta acest sistem. În afară de aceasta, pentru a beneficia de aceste servicii, este posibil să fie necesitate de schimbare a SIM-cardului. Atragem atenţia că sunt unele dezavantaje în aplicare semnăturii mobile în cazul aflării peste hotarele ţării. Altă posibilitate este semnătura digitală de la CTS, pe care o primiţi pe dispozitiv memorie USB (flash). Semnăturile date se pot procura şi până a primi autorizaţia de la CTAS. Este de menţionat că aceste semnături digitale pot fi utilizate și în alte scopuri.

Vă reamintim că pentru a beneficia de serviciul „Semnătura mobilă" de la operatorii de telefonie mobilă, va trebui să achitați între 10 și 50 lei/lunar, pentru 10 - 600 semnături, în dependență de ofertele operatorilor, iar activarea se face imediat. Prețul pentru semnătura digitală MoldSign de la Centrul de Telecomunicații Speciale, este de 390 lei anual pentru primul an (următorul an - 230 lei), iar activarea se face în decurs de 2 săptămâni.

Prin urmare, entitățile care au mai mult de 10 angajați, trebuie să se grăbească pentru a se înregistra și primi autorizația pe www.raportare.md până pe 25 mai (următorul termen-limita de prezentarea a formelor BASS și REV 5), luând în considerare că autorizația se eliberează în 10 zile de la depunerea cererii.

Conform reglementărilor din Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pentru 2015, publicată în Monitorul Oficial de astăzi, 28 aprilie 2015 și în vigoare din data de 12 aprilie, data adoptării, plătitorii care, la situaţia de la 1 ianuarie 2015, au mai mult de 10 persoane angajate prin contract individual de muncă, persoane aflate în raporturi de serviciu în baza actului administrativ ori prin alte tipuri de contracte civile în vederea executării de lucrări sau prestării de servicii prezintă Forma BASS și declaraţiile persoanelor asigurate (REV 5) lunar, până pe data de 25 a lunii următoare celei de gestiune utilizând, în mod obligatoriu, metoda automatizată de raportare electronică cu aplicarea semnăturii electronice (anexa 3, pct. 3, lit. d), pct. 11).

Astfel, întreprinderile sunt obligate să se înregistreze pe portalul www.raportare.md, după care trebuie să prezinte cererea de solicitare a autorizației, precum și copiile buletinului de identitate a directorului și contabilului-șef a entității, către casele teritoriale de asigurări sociale, care va fi aprobată în timp de până la 10 zile.

Totodată, entităţile trebuie să procure semnături digitale de la operatorii de telefonie mobilă sau de la Centrul de Telecomunicații Speciale (CTS). Conform informațiilor primite de la operatorii de telefonie mobilă, nu este nevoie de telefoane mobile performante pentru a putea beneficia de semnătura mobilă, dar totuşi sunt unele modele care nu accepta acest sistem. În afară de aceasta, pentru a beneficia de aceste servicii, este posibil să fie necesitate de schimbare a SIM-cardului. Atragem atenţia că sunt unele dezavantaje în aplicare semnăturii mobile în cazul aflării peste hotarele ţării. Altă posibilitate este semnătura digitală de la CTS, pe care o primiţi pe dispozitiv memorie USB (flash). Semnăturile date se pot procura şi până a primi autorizaţia de la CTAS. Este de menţionat că aceste semnături digitale pot fi utilizate și în alte scopuri.

Vă reamintim că pentru a beneficia de serviciul „Semnătura mobilă" de la operatorii de telefonie mobilă, va trebui să achitați între 10 și 50 lei/lunar, pentru 10 - 600 semnături, în dependență de ofertele operatorilor, iar activarea se face imediat. Prețul pentru semnătura digitală MoldSign de la Centrul de Telecomunicații Speciale, este de 390 lei anual pentru primul an (următorul an - 230 lei), iar activarea se face în decurs de 2 săptămâni.

Prin urmare, entitățile care au mai mult de 10 angajați, trebuie să se grăbească pentru a se înregistra și primi autorizația pe www.raportare.md până pe 25 mai (următorul termen-limita de prezentarea a formelor BASS și REV 5), luând în considerare că autorizația se eliberează în 10 zile de la depunerea cererii.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...