37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Ai datorii la stat? A fost aprobată cererea privind modificarea termenului de stingere a obligaţiei fiscale

Ai datorii la stat? A fost aprobată cererea privind modificarea termenului de stingere a obligaţiei fiscale

04.11.20162.589 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

În Monitorul Oficial de astăzi, 4 noiembrie, a fost publicat Ordinul Inspectoratului Fiscal Principal de Stat nr. 1030 din 26.10.2016, prin care a fost aprobat formularul tipizat al Cererii privind modificarea termenului de stingere a obligaţiei fiscale prin eşalonare sau amânare, instrucţiunea cu privire la completarea şi examinarea cererii menționate și lista actelor/documentelor ce urmează a fi anexate la cerere.

Formularul tipizat al Cererii privind modificarea termenului de stingere a obligaţiei fiscale prin eşalonare sau amânare se va completa de către persoana cu funcţie de răspundere a contribuabilului restanţier sau persoana care acţionează în baza unei procuri, eliberată în conformitate cu legislaţia şi care-i atestă împuternicirile de resort sau părinte, înfietor, tutore sau curator în cazul persoanei fizice lipsite de capacitate de exerciţiu sau cu capacitate de exerciţiu restrânsă.

Cererea privind modificarea termenului de stingere a obligaţiei fiscale prin eşalonare sau amânare se va depune la organul fiscal de la locul de evidenţă a contribuabilului restanţier.

La completarea cererii în mod obligatoriu se va indica informaţia aferentă:

  • denumirii complete a contribuabilului restanţier;
  • codului fiscal al contribuabilului restanţier;
  • numelui, prenumelui persoanei cu funcţie de răspundere sau reprezentantului contribuabilului restanţier, ce nemijlocit completează cererea;
  • IDNP (codul numeric personal) din buletinul de identitate al persoanei cu funcţie de răspundere sau reprezentantului contribuabilului restanţier, ce nemijlocit completează cererea;
  • termenului concret (în cifre) al perioadei de acordare a modificării termenului de stingere a obligaţiei fiscale (care poate fi maxim de 12 luni consecutive);
  • datei perioadei (în cifre) a primei tranşe de achitare (în cazul eşalonării);
  • datei perioadei (în cifre) a ultimei tranşe de achitare (în cazul eşalonării);
  • în cazul amânării, datei perioadei (în cifre) a achitării totale a obligaţiei fiscale;
  • sumei totale a obligaţiilor fiscale, la o dată concretă, admise ca restanţă faţă de bugetul public naţional (BPN), stingerea cărora se solicită a fi modificată prin eşalonare sau amânare;
  • sumei totale a contribuţiilor asigurării sociale de stat obligatorii, admise ca restanţă faţă de Bugetul Asigurărilor Sociale de Stat.

Cererea completată urmează a fi contrasemnată de către persoana cu funcţie de răspundere a contribuabilului restanţier sau persoana care acţionează în baza unei procuri, eliberate în conformitate cu legislaţia şi care-i atestă împuternicirile de resort, părinte, înfietor, tutore sau curator în cazul persoanei fizice lipsite de capacitate de exerciţiu sau cu capacitate de exerciţiu restrânsă. În cazul în care cererea se va completa de către o persoană care acţionează în baza unei procuri eliberate în conformitate cu legislaţia ce-i atestă împuternicirile de resort, la cerere se vor anexa în original actele de resort.

Cererea va fi examinată de către organul fiscal în cel mult 30 zile calendaristice din momentul recepţionării.

Anterior, prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 105 din 28.07.2016 a fost aprobat Contractul-tip privind modificarea termenului de stingere a obligaţiei fiscale prin amînare sau eşalonare și Contractul de gaj aferent asigurării obligaţiei fiscale a cărui termen de stingere a fost modificat prin amînare sau eşalonare. Pentru a afla mai multe detalii, accesați aici.

Prezentul ordin intră în vigoare la data de astăzi, 4 noiembrie, data publicării.

În Monitorul Oficial de astăzi, 4 noiembrie, a fost publicat Ordinul Inspectoratului Fiscal Principal de Stat nr. 1030 din 26.10.2016, prin care a fost aprobat formularul tipizat al Cererii privind modificarea termenului de stingere a obligaţiei fiscale prin eşalonare sau amânare, instrucţiunea cu privire la completarea şi examinarea cererii menționate și lista actelor/documentelor ce urmează a fi anexate la cerere.

Formularul tipizat al Cererii privind modificarea termenului de stingere a obligaţiei fiscale prin eşalonare sau amânare se va completa de către persoana cu funcţie de răspundere a contribuabilului restanţier sau persoana care acţionează în baza unei procuri, eliberată în conformitate cu legislaţia şi care-i atestă împuternicirile de resort sau părinte, înfietor, tutore sau curator în cazul persoanei fizice lipsite de capacitate de exerciţiu sau cu capacitate de exerciţiu restrânsă.

Cererea privind modificarea termenului de stingere a obligaţiei fiscale prin eşalonare sau amânare se va depune la organul fiscal de la locul de evidenţă a contribuabilului restanţier.

La completarea cererii în mod obligatoriu se va indica informaţia aferentă:

  • denumirii complete a contribuabilului restanţier;
  • codului fiscal al contribuabilului restanţier;
  • numelui, prenumelui persoanei cu funcţie de răspundere sau reprezentantului contribuabilului restanţier, ce nemijlocit completează cererea;
  • IDNP (codul numeric personal) din buletinul de identitate al persoanei cu funcţie de răspundere sau reprezentantului contribuabilului restanţier, ce nemijlocit completează cererea;
  • termenului concret (în cifre) al perioadei de acordare a modificării termenului de stingere a obligaţiei fiscale (care poate fi maxim de 12 luni consecutive);
  • datei perioadei (în cifre) a primei tranşe de achitare (în cazul eşalonării);
  • datei perioadei (în cifre) a ultimei tranşe de achitare (în cazul eşalonării);
  • în cazul amânării, datei perioadei (în cifre) a achitării totale a obligaţiei fiscale;
  • sumei totale a obligaţiilor fiscale, la o dată concretă, admise ca restanţă faţă de bugetul public naţional (BPN), stingerea cărora se solicită a fi modificată prin eşalonare sau amânare;
  • sumei totale a contribuţiilor asigurării sociale de stat obligatorii, admise ca restanţă faţă de Bugetul Asigurărilor Sociale de Stat.

Cererea completată urmează a fi contrasemnată de către persoana cu funcţie de răspundere a contribuabilului restanţier sau persoana care acţionează în baza unei procuri, eliberate în conformitate cu legislaţia şi care-i atestă împuternicirile de resort, părinte, înfietor, tutore sau curator în cazul persoanei fizice lipsite de capacitate de exerciţiu sau cu capacitate de exerciţiu restrânsă. În cazul în care cererea se va completa de către o persoană care acţionează în baza unei procuri eliberate în conformitate cu legislaţia ce-i atestă împuternicirile de resort, la cerere se vor anexa în original actele de resort.

Cererea va fi examinată de către organul fiscal în cel mult 30 zile calendaristice din momentul recepţionării.

Anterior, prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 105 din 28.07.2016 a fost aprobat Contractul-tip privind modificarea termenului de stingere a obligaţiei fiscale prin amînare sau eşalonare și Contractul de gaj aferent asigurării obligaţiei fiscale a cărui termen de stingere a fost modificat prin amînare sau eşalonare. Pentru a afla mai multe detalii, accesați aici.

Prezentul ordin intră în vigoare la data de astăzi, 4 noiembrie, data publicării.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...