+373 22224937

office@contabilsef.md

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul Fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul Muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul Fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul Muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
  1. Home
  2. Știri
  3. Agenţii economici din Moldova vor putea achita impozitul pe venit trimestrial, reieşind din suma venitului, care a fost obţinut în anul precedent
02.04.2012
10
Sursă
SursaInfomarket.md

Agenţii economici din Moldova vor putea achita impozitul pe venit trimestrial, reieşind din suma venitului, care a fost obţinut în anul precedent


false false false MicrosoftInternetExplorer4

Agenţii economici din Moldova vor putea achita impozitul pe venit trimestrial, reieşind din suma venitului, care a fost obţinut în anul precedent

 

Acestea sunt prevederile la Codul Fiscal, care a fost adoptat, vineri, de Parlament in doua lecturi. Initiatorul modificarilor este deputatul fractiunii Partidului Democrat, Valeriu Guma. Potrivit politicii bugetar fiscale pentru anul curent, aprobate anterior, din 2012 a fost impus impozitul pe venit de 12 la suta, care trebuie sa fie achitat de agentii economici trimestrial, reiesind din suma venitului prognozata pentru acest an.

Legislatia prevede ca daca prognoza este gresita cu o rata de eroare, care depaseste 20 la suta, atunci contribuabilul va fi impus sa achite o amenda. In acelasi timp, potrivit lui Guma, majoritatea agentilor economici, mai ales cei care au o activitate sezoniera, nu pot aprecia impozitul trimestrial la venit si sa-l plateasca dupa aceasta forma, astfel incat acestea sa constituie ? din suma totala a impozitului la venit pentru anul respectiv, mai ales ca aceste venituri pot varia de la trimestru la trimestru si astfel nu se poate ghici rezultatul anul respectiv si sa achite impozitul corect pe venit.

Potrivit modificarilor adoptate, agentii economici pot plati impozitul pe venit trimestrial, reiesind din suma venitului inregistrat in anul precedent. Astfel, in anul curent companiile vor putea plati trimestrial impozitul pe venit in marime de ? din suma totala a venitului obtinut anul trecut, calculat prin prisma ratei de 12 la suta. Potrivit lui Valeriu Guma, reiesind din faptul ca anul trecut a fost valabila rata zero la impozitul pe venit, contribuabilii nu au fost interesati sa reduca din venitul obtinut, de aceea impozitul care revine sa fie platit in anul financiar curent poate duce la cresterea acestora.

TAGS:
02.04.2012
Infomarket.md
Share:
Comentarii

articol form name icon
articol form email icon
articol form message icon
Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *
l
lilian2024-06-21 15:56:16
si daca sunt un producator de conserve, si in primul trimestru am avut vanzari slabe, caci asa e la toti, si am programat careva impozite pentru urmatorul trimestru, iar in al doilea trimestru hop si mi-a cazut un client care a curatit complet depozitul si am de achitat doua norme sau trei din cele achitate in avans? este alogica si irationala aceasta prevedere, impozitul este o procedura postfactum si nicidecum anterior tranzactiei, daca banii inca nu au venit in cont de la cumparator, de unde sa-i iau sa achit impozitul? mai este alta intrebare - cand are de gand statul sa cheltuie acesti bani din impozitul in avans in ziua de azi? sau tot in viitor? cum se poate asa ceva?
l
lilian2024-06-21 15:56:16
este apriori incorect din punct de vedere al economiei sa achiti impozite in avans pentru careva activitati din viitor. impozitele se platesc, si asa ne invata toate cartile economice, dupa ce a avut loc tranzactia comerciala. este un atac asupra viitorului incert! nu va jucati cu viitorul! formula clasica spune asa - venit este egal cu diferenta dintre vanzari si cheltuieli. si daca nu merg contractele, daca se strica productia pe deal. cred ca acei din administratia statului au hotarat sa se bage in buzunarul nostru. in loc sa stopeze schemele frauduloase de spalare de bani prin ofshoruri ei mai tare strang funia la gatul agentilor economici. ma intreb de ce nu se revolta nimeni. interesant, cum vor achita impozitele organizatiile de stat? scolile? adica statul deja a hotarat sa scoata impozitul in avans de la cei 200 mii functionari publici, adica cum vine asta, eu iau de la mine, avans? inca nu a avut loc crearea valorii dar eu deja impozitez? asta cum ar fi sa schimbam ceasurile nu cu o ora dar cu 90 de zile inainte! nu este corect asa!
A
Andrei2024-06-21 15:56:15
Din cite inteleg eu se vor aplica totusi 2 metode de achitare a impozitului pe venit in rate. Iata cum arata alin. (1.1) art. 84 din Codul fiscal in redactie noua, in urma modificarilor intorudse prin Legea nr. 62 din 30.03.2012, publicata in MO nr. 64 din 03.04.2012: (11) Prin derogare de la prevederile alin. (1) din prezentul articol, în anul 2012 contribuabilii care obţin venit nu din munca salariată sau de la care nu se reţine la sursa de plată impozitul pe venit din dobînzi şi royalty, conform art. 89, sînt obligaţi să achite, nu mai tîrziu de 31 martie, 30 iunie, 30 septembrie şi 31 decembrie ale anului fiscal, sume egale cu 1/4 din suma calculată drept impozit ce urmează a fi plătit, conform prezentului titlu, pentru anul respectiv sau 1/4 din suma calculata din venitul impozabil calculat pentru anul 2011 prin aplicarea cotei stabilite la art. 15.
S
SCATERINA2024-06-21 15:56:15
mai logic ar fi o dare de seama simestriala,calculata corect cu achitarea cu o luna dupa trimestru care a trecut,astfel ar fi evitate erorile si progniza care in ziua de astazi nu este deloc corecta,ca nimic nu este stabil si traim cu ziua de astazi dar nu in cu ziua de 31 decembrie
v
vvv2024-06-21 15:56:15
Consider ca ar trebui de lasat ambele variante la alegere.Doar se poate de prognozat doar venitul din activitatea operationala.Pe de alta parte nu ar fi corect sa platesc in 2012 impozit considerat in avans pentru pierderile de capital suportate in 2011 sau pentru depasirea cheltuielilor de reparatii.Situatii sunt diferite, Consider ca ar trebui luate in vedere, ca de altfel , achitarea impozitului in avans dupa ultimile schimbari va aduce si mai multe batai de cap si penalitati considerabile.Apare o noua intrebare:ce scop are statul????? sa ne imprumutam de la banci pentru a achita impozitul in avans ??? Dati-ne voie sa existam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
C
Conta2024-06-21 15:56:15
Aurel, din pacate nu stiu cine o sa va raspunda cu o fermitate, doar de fiscu cind o sa vina la control si o sa va calculeze amenzile :(
A p
Aurel, patanovici2024-06-21 15:56:15
bine, dar iata eu anul trecut am avut profit, dar anul acesta mi am facut asa o prognoza, si am sa am perderi, multe keltueli am avut la inceputul anului, cum procedez in asa caz
C
Conta2024-06-21 15:56:15
Oricum ramin o sumedenie de intrebari cu achitarea in rate, ce facem cu intreprenzatori individuali, la ce cota? cu avocatii? cu pierderile, sper sa vedem modificarea si explicatiile fiscului sau MinFinului
S
Svetlana2024-06-21 15:56:15
cei care au avut pierderi nu achita nimic !!! Ferice de voi ))))
V
V.I.2024-06-21 15:56:15
Dar,totusi,cu rata de eroare in marime de 20 la suta,ce o sa facem??? Va raminea in Lejislatie,sau va fi exclusa(ce ar fi-foarte lojic in conditiile economice prezente,extrem de nestabile!!!)??? Da,intreprinderile individuale(neplatitori TVA si cu numarule de pina la 3 lucratori) cum sa aprecieze plata de avans-in ce marime de la venitul anului 2011- 7% sau 18% ????/ Oare kind toate Lejile vor lucra corect-fara diferite comentarii,explicatii si perfectari??? Contabilii in ziua de azi ar fi trebuit sa fie si,cum zic rusii "ясновидящие " -sa prevada toate fanteziile celor de la putere!!! In caz contrar-amenzile te maninca de pe picioare.....Sukces in toate,stimati coleji de breasla(la lucrul de baza si la insusirea altor specialitati!!! )

Instruire

Vezi toate

Cursuri video

contabilsef.md

Mai detaliat
Dividendele intermediare și repartizarea profitului anual: necesitatea reconsiderării tratamentului contabil prin prisma Legii contabilității și raportării financiare

Dividendele intermediare și repartizarea profitului anual: necesitatea reconsiderării tratamentului contabil prin prisma Legii contabilității și raportării financiare

01.10.2026

Legislația națională privind impozitarea directă va fi aliniată la normele Uniunii Europene

Legislația națională privind impozitarea directă va fi aliniată la normele Uniunii Europene

01.10.2026

Parlamentul RM
IMM: Guvernul a aprobat proiectul de lege cu noi praguri, reguli de grup și categoria small mid-cap

IMM: Guvernul a aprobat proiectul de lege cu noi praguri, reguli de grup și categoria small mid-cap

02.10.2026

Elena Țîbîrnă, prezentată echipei Serviciului Fiscal de Stat în calitate de directoare a instituției

Elena Țîbîrnă, prezentată echipei Serviciului Fiscal de Stat în calitate de directoare a instituției

02.10.2026

Serviciul Fiscal de Stat
Codul vamal, modificat din 2027: decizii privind valoarea în vamă, autoevaluare și plata cumulată

Codul vamal, modificat din 2027: decizii privind valoarea în vamă, autoevaluare și plata cumulată

02.10.2026

Baza generalizată a practicii fiscale – TVA la mijloacele fixe aduse în capitalul statutar

Baza generalizată a practicii fiscale – TVA la mijloacele fixe aduse în capitalul statutar

30.09.2026

Fondatorii de ÎI și titularii de patentă vor putea opta pentru o taxă fixă care dă dreptul la toate prestațiile de asigurări sociale

Fondatorii de ÎI și titularii de patentă vor putea opta pentru o taxă fixă care dă dreptul la toate prestațiile de asigurări sociale

02.10.2026

Încasările administrate de SFS au crescut cu 11,5% în 9 luni ale anului 2026

Încasările administrate de SFS au crescut cu 11,5% în 9 luni ale anului 2026

02.10.2026

Serviciul Fiscal de Stat
Proiect: impozit unic de 25% pentru întreprinzătorii individuali fără salariați

Proiect: impozit unic de 25% pentru întreprinzătorii individuali fără salariați

30.09.2026

Persoanele juridice și întreprinzătorii individuali vor depune cererile în instanță doar electronic

Persoanele juridice și întreprinzătorii individuali vor depune cererile în instanță doar electronic

01.10.2026

ContabilSef Logo

Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

VisaMastercard
+373 22224937+373 60347700
office@contabilsef.md

Chișinău, str. Mitropolit
Varlaam 65, of.313, MD-2001

Despre noi

  • Contacte
  • Consultații online
  • Termeni și condiții
  • Despre noi

Noutăţi

  • Contabilsef.md
  • Știri

Articole

  • Contabilitate
  • Fiscalitate
  • Întrebări-Răspunsuri
  • Resurse Umane
  • Sinteza Monitorului Oficial
  • Diverse

Informaţii utile

  • Indicatori fiscali
  • SNC 2020
  • Formulare
  • Modele de contracte
  • Planul de conturi
  • Legislația

Contacte

+373 22224937+373 60347700
office@contabilsef.md

Chișinău, str. Mitropolit
Varlaam 65, of.313, MD-2001

2026 © ContabilSef

With CreativSoft