33 de reguli simple respectate de marii manageri
Sunt lucruri simple care aduc cîştiguri mari.
În managementul echipei există cîteva "secrete" uşor de aplicat, cu
rezultate rapide şi cu impact pozitiv asupra membrilor echipei.
Iată 33 dintre cele mai eficiente!
1. Nimeni nu le
ştie pe toate. Nu-ţi fie teamă să-ţi consulţi echipa şi nu uita că salariaţii îi
apreciază mai mult pe managerii care se consultă cu ei decît pe managerii care
” le ştiu pe toate”.
2. “Biciul” trebuie arătat, din cînd în cînd, şi chiar utilizat în cazuri
extreme. «Biciul» este şi el o formă de motivare.
3. Invaţă din greşeli. Recunoaşte-ţi greşelile şi învaţă cum să nu le mai repeţi.
4. Adaptează-ţi stilul de conducere la fiecare membru în parte şi la situaţiile
de moment. Ce funcţionează într-o situaţie de criză, nu va da randament într-o
situaţie de acalmie.
5. Nu intra în panică, nu ţipa şi nu te agita. Păstrează-ţi calmul, indiferent
de situaţie. Dacă managerul intră în panică, echipa va intra şi ea în panică.
Dacă managerul ţipă şi se agită, echipa işi pierde respectul pentru el.
6. Ascultă ideile membrilor echipei şi vei descoperi soluţii minunate. Valoarea
unui manager se judecă după rezultatele echipei lui.
7. Planifică şi gîndeşte înainte de a acţiona. Dacă faci invers, vei regreta.
8. Premiază rezultatele bune. Sărbătoriţi împreună!
9. Stabileşte priorităţile şi deleagă autoritatea. Nu poţi şi nu trebuie să
faci tu totul. Lasă-i pe ei să facă, învaţă-i şi transferă-le din autoritate.
Ei vor fi mai motivaţi şi tu mai mulţumit.
10. Nu întotdeauna trebuie să ai ultimul cuvînt.
11. Nu face rabat la calitatea oamenilor pe care îi angajezi. Caută atitudinea
bună, motivaţia puternică şi dorinţa lor de a lucra.
12. Nu face comparaţii publice între membrii echipei. Nu pune niciodată
etichete.
13. Mai devreme înseamnă la timp. Planifică acţiunile “mai devreme”. După
sistemul ASAP. Vei putea termina la timp şi vei cîştiga încrederea celor din
jurul tău.
14. Nu vorbi pe nimeni de rău. Vei regreta!
15. Notează-ţi tot. Peste un timp vei avea nevoie de acele notiţe.
16. Fii direct de fiecare dată şi spune adevărul, chiar dacă doare.
17. “Te rog” şi “Mulţumesc”. Foloseşte aceste expresii zilnic, cu toţi membrii
echipei tale, cu colegii, chiar şi acasă în familie. Vei destinde atmosfera, îi
vei motiva şi valoriza pe cei din jurul tău. Un subalterm cu care vorbeşti
politicos te va respecta mult mai mult decît dacă «faci pe importantul».
18. Renunţă la obiceiurile care-ţi scad eficienţa.
19. Managerul face cafeaua. Nu-ţi pică mîna să mai faci cafeaua din cînd în cînd,
pentru toată echipa ta. Dimineaţa, în timp ce vii la serviciu, opreşte-te la
patiseria din colţ şi cumpără gogoşi calde pentru toţi membrii echipei tale.
Asta îi va bucura pe angajaţi şi-i va motiva să lucreze mai eficient. Ai grijă
ca zilele de naştere să fie întotdeauna sărbătorite. Şi nu printr-o adunare forţată,
rigidă. Dacă nu ai chef, joacă teatru. Arată ca te bucuri. Toate aceste lucruri
mici sunt extrem de apreciate de echipa ta.
20. Du-te acasa cînd simţi nevoia. Dacă stai la serviciu cînd nu ai chef de
muncă, şansele de a face greşeli cresc enorm.
21. Învaţă cum funcţionează o echipă şi ţine-i pe membrii săi implicaţi emoţional.
Ajută-i să-şi creeze relaţii între ei. Organizează întîlniri în afara serviciului.
Arată că eşti şi tu om!
22. Uită de şedinţele interminabile! Fă şedinta numai cînd este nevoie, numai
cu cei care au de spus un cuvînt în procesul decizional şi nu depăşi, niciodată,
1 oră.
23. Ajută-i pe membrii echipei să fie mai buni decît tine! Investeşte în ei, în
formarea lor. Generează-le experienţe.
24. Lasă-ţi membrii echipei să facă greşeli. Analizaţi pe scurt situaţiile
respective şi trageţi învăţămintele de rigoare.
25. Luptă pentru echipa ta. Nu o lăsa să fie “masacrata” de celelalte departamente.
Oamenii vor observa ca iţi pasă de ei.
26. Lasă-ţi oamenii să credă că ştiu mai multe decît tine, chiar daca în
realitate nu este aşa.
27. Invaţă-ţi membrii echipei să vină la tine cu soluţii, nu cu probleme.
28. Stabileşte obiective SMART.
29. Pregăteşte întotdeauna două planuri de rezervă.
30. “Keep learning!” Nu te opri din învăţat.
31. Comportă-te şi vorbeşte ca un manager şi vei fi respectat ca un manager.
32. Caută să fii respectat şi nu plăcut.
33. Fii accesibil oamenilor tăi !