37.9k
Home  »  Articole  »  Management   »   33 de reguli simple respectate de marii manageri

33 de reguli simple respectate de marii manageri

24.02.20094.599 views Optim Audit
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

33 de reguli simple respectate de marii manageri

Sunt lucruri simple care aduc cîştiguri mari.

În managementul echipei există cîteva "secrete" uşor de aplicat, cu rezultate rapide şi cu impact pozitiv asupra membrilor echipei.

Iată 33 dintre cele mai eficiente!

 

1. Nimeni nu le ştie pe toate. Nu-ţi fie teamă să-ţi consulţi echipa şi nu uita că salariaţii îi apreciază mai mult pe managerii care se consultă cu ei decît pe managerii care ” le ştiu pe toate”.

2. “Biciul” trebuie arătat, din cînd în cînd, şi chiar utilizat în cazuri extreme. «Biciul» este şi el o formă de motivare.

3. Invaţă din greşeli. Recunoaşte-ţi greşelile şi învaţă cum să nu le mai repeţi.

4. Adaptează-ţi stilul de conducere la fiecare membru în parte şi la situaţiile de moment. Ce funcţionează într-o situaţie de criză, nu va da randament într-o situaţie de acalmie.

5. Nu intra în panică, nu ţipa şi nu te agita. Păstrează-ţi calmul, indiferent de situaţie. Dacă managerul intră în panică, echipa va intra şi ea în panică. Dacă managerul ţipă şi se agită, echipa işi pierde respectul pentru el.

6. Ascultă ideile membrilor echipei şi vei descoperi soluţii minunate. Valoarea unui manager se judecă după rezultatele echipei lui.

7. Planifică şi gîndeşte înainte de a acţiona. Dacă faci invers, vei regreta.

8. Premiază rezultatele bune. Sărbătoriţi împreună!

9. Stabileşte priorităţile şi deleagă autoritatea. Nu poţi şi nu trebuie să faci tu totul. Lasă-i pe ei să facă, învaţă-i şi transferă-le din autoritate. Ei vor fi mai motivaţi şi tu mai mulţumit.

10. Nu întotdeauna trebuie să ai ultimul cuvînt.

11. Nu face rabat la calitatea oamenilor pe care îi angajezi. Caută atitudinea bună, motivaţia puternică şi dorinţa lor de a lucra.

12. Nu face comparaţii publice între membrii echipei. Nu pune niciodată etichete.

13. Mai devreme înseamnă la timp. Planifică acţiunile “mai devreme”. După sistemul ASAP. Vei putea termina la timp şi vei cîştiga încrederea celor din jurul tău.

14. Nu vorbi pe nimeni de rău. Vei regreta!

15. Notează-ţi tot. Peste un timp vei avea nevoie de acele notiţe.

16. Fii direct de fiecare dată şi spune adevărul, chiar dacă doare.

17. “Te rog” şi “Mulţumesc”. Foloseşte aceste expresii zilnic, cu toţi membrii echipei tale, cu colegii, chiar şi acasă în familie. Vei destinde atmosfera, îi vei motiva şi valoriza pe cei din jurul tău. Un subalterm cu care vorbeşti politicos te va respecta mult mai mult decît dacă «faci pe importantul».

18. Renunţă la obiceiurile care-ţi scad eficienţa.

19. Managerul face cafeaua. Nu-ţi pică mîna să mai faci cafeaua din cînd în cînd, pentru toată echipa ta. Dimineaţa, în timp ce vii la serviciu, opreşte-te la patiseria din colţ şi cumpără gogoşi calde pentru toţi membrii echipei tale. Asta îi va bucura pe angajaţi şi-i va motiva să lucreze mai eficient. Ai grijă ca zilele de naştere să fie întotdeauna sărbătorite. Şi nu printr-o adunare forţată, rigidă. Dacă nu ai chef, joacă teatru. Arată ca te bucuri. Toate aceste lucruri mici sunt extrem de apreciate de echipa ta.

20. Du-te acasa cînd simţi nevoia. Dacă stai la serviciu cînd nu ai chef de muncă, şansele de a face greşeli cresc enorm.

21. Învaţă cum funcţionează o echipă şi ţine-i pe membrii săi implicaţi emoţional. Ajută-i să-şi creeze relaţii între ei. Organizează întîlniri în afara serviciului. Arată că eşti şi tu om!

22. Uită de şedinţele interminabile! Fă şedinta numai cînd este nevoie, numai cu cei care au de spus un cuvînt în procesul decizional şi nu depăşi, niciodată, 1 oră.

23. Ajută-i pe membrii echipei să fie mai buni decît tine! Investeşte în ei, în formarea lor. Generează-le experienţe.

24. Lasă-ţi membrii echipei să facă greşeli. Analizaţi pe scurt situaţiile respective şi trageţi învăţămintele de rigoare.

25. Luptă pentru echipa ta. Nu o lăsa să fie “masacrata” de celelalte departamente. Oamenii vor observa ca iţi pasă de ei.

26. Lasă-ţi oamenii să credă că ştiu mai multe decît tine, chiar daca în realitate nu este aşa.

27. Invaţă-ţi membrii echipei să vină la tine cu soluţii, nu cu probleme.

28. Stabileşte obiective SMART.

29. Pregăteşte întotdeauna două planuri de rezervă.

30. “Keep learning!” Nu te opri din învăţat.

31. Comportă-te şi vorbeşte ca un manager şi vei fi respectat ca un manager.

32. Caută să fii respectat şi nu plăcut.

33. Fii accesibil oamenilor tăi !

 

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...