În rezultatul activităților desfășurate de către Serviciul Fiscal de Stat, pentru 6 luni ale anului 2025 au fost stabilite încălcări ale legislației în domeniul raporturilor de muncă (diminuarea fondului de salarizare, impozitului pe venit, contribuțiilor de asigurări sociale și primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală).
Astfel, au fost emise 88 de decizii asupra cazului de încălcare a legislației, ce vizează corectitudinea calculării și achitării plăților salariale, impozitelor și defalcărilor aferente acestora.
În consecință, au fost calculate suplimentar la buget obligații aferente plăților salariale: impozitul pe venit, contribuțiile de asigurări sociale, prime de asigurare obligatorie de asistență medicală, penalități și amenzi în sumă totală de 10 309 mii lei din ele achitate 6 620 mii lei.
Pentru încălcarea prevederilor legislației în vigoare aferente raporturilor de muncă, conform deciziilor emise s-a calculat suplimentar pentru plata la buget:
- impozit pe venit reținut din plățile salariale în sumă de 1 602 mii lei;
- contribuții de asigurări sociale de stat obligatorii în sumă de 3 417 mii lei;
- prime de asigurare obligatorie de asistență medicală în sumă de 1 253 mii lei.
Potrivit Raportului general al activităților de minimizare a practicii de achitare a salariilor „în plic” și a muncii „la negru”, pentru promovarea politicilor de educație juridică şi civică a salariaților, informarea şi consultarea celor interesați în aplicarea corectă şi eficientă a legislației în domeniul relațiilor de muncă, precum şi pentru asigurarea transparenței activității, de către SFS au fost realizate acțiuni informative şi de sensibilizare, cum ar fi:
- efectuarea vizitelor fiscale la agenți economici 4 034 (16 vizite fiscale efectuate de către DDCM și 4 018 vizite efectuate de către DGDF);
- organizate și desfășurate 103 seminare pentru angajați și angajatorii din sectoarele cu risc înalt de neconformare privind aplicarea legislației.