Casa Naţională de Asigurări Sociale reaminteşte persoanelor asigurate despre posibilitatea de accesare și verificare a contului personal de asigurări sociale prin intermediul serviciului electronic Acces CPAS.
Serviciul Acces CPAS oferă posibilitatea vizualizării şi imprimării informaţiei acumulate la contul personal ce reflectă datele angajatorului, perioada de activitate, fondul de retribuire a muncii și alte recompense, contribuțiile de asigurări sociale calculate și transferate la bugetul asigurărilor sociale de stat începînd cu data de 1 ianuarie 1999. Totodată în contul personal se regăsește și informația cu privire la raporturile de muncă începând cu 01 ianuarie 2018 (angajarea/eliberarea de la serviciu, suspendarea contractului de muncă, etc.), activitatea de muncă realizată în perioada de până la 01.01.1999 (scanată din carnetul de muncă), inclusiv informația privind prestațiile sociale achitate de CNAS.
Important! Dacă în contul persoanei asigurate lipsește informația despre anumite perioade, respectiv, ele nu se includ nici în stagiul de cotizare, nici la determinarea venitului mediu lunar asigurat.
Accesul la datele din contul personal de asigurări sociale poate fi obținut prin următoarele modalități:
1. Cu loghin şi parolă de acces, obținut de la orice subdiviziune teritorială a CNAS cu buletinul de identitate.
2. Cu semnătură electronică/mobilă (https://mcabinet.gov.md/ro).