37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Regulamentul cu privire „e-Factura” a fost completat

Regulamentul cu privire „e-Factura” a fost completat

08.11.2021461 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

În Monitorul Oficial din 5 noiembrie 2021, a fost publicat Ordinul nr. 559 din 29 octombrie 2021 privind modificarea și completarea Regulamentului cu privire la sistemul informațional automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice „e-Factura”, aprobat prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr. 317 din 26.06.2020.

Astfel, Regulamentul se completează la punctul 46 după cum urmează: Factura fiscală expediată prin „ciclul scurt” și a primit statutul de „Finisată”,  poate fi anulată de către Furnizor doar după obținerea confirmării conform anexei nr.1 la prezentul Regulament, semnată de Cumpărător în cazul în care factura fiscală a fost primită de către acesta.

Atragem atenția, că la utilizarea „Ciclului scurt” de viață a facturii fiscale, în cazul în care în SIA „e-Factura” este înregistrat doar „Furnizorul”, precum și în cazul în care alți participanți sunt înregistrați în sistem însă nu și-au manifestat acceptul de a primi facturi fiscale în formă electronică în raport cu „Furnizorul” respectiv, factura fiscală se va crea și semna în formă electronică de către „Furnizor”, după care acesta o va tipări pe suport de hârtie, o va semna cu semnătură olografă și o va transmite celorlalte părți (Transportator, Cumpărător) spre acceptare și semnare olografă.

Originalul facturii fiscale emise prin „ciclul scurt” se consideră a fi documentul imprimat pe suport de hârtie, care va conține semnătura olografă a „Furnizorului”, care a semnat electronic pentru obținerea seriei și numărului facturii fiscale.

Respectiv, în urma modificărilor rezultă că, în cazul în care e-factura încă nu a fost transmisă pe suport de hârtie, aceasta poate fi anulată fără obținerea confirmării semnată de Cumpărător.

În Monitorul Oficial din 5 noiembrie 2021, a fost publicat Ordinul nr. 559 din 29 octombrie 2021 privind modificarea și completarea Regulamentului cu privire la sistemul informațional automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice „e-Factura”, aprobat prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr. 317 din 26.06.2020.

Astfel, Regulamentul se completează la punctul 46 după cum urmează: Factura fiscală expediată prin „ciclul scurt” și a primit statutul de „Finisată”,  poate fi anulată de către Furnizor doar după obținerea confirmării conform anexei nr.1 la prezentul Regulament, semnată de Cumpărător în cazul în care factura fiscală a fost primită de către acesta.

Atragem atenția, că la utilizarea „Ciclului scurt” de viață a facturii fiscale, în cazul în care în SIA „e-Factura” este înregistrat doar „Furnizorul”, precum și în cazul în care alți participanți sunt înregistrați în sistem însă nu și-au manifestat acceptul de a primi facturi fiscale în formă electronică în raport cu „Furnizorul” respectiv, factura fiscală se va crea și semna în formă electronică de către „Furnizor”, după care acesta o va tipări pe suport de hârtie, o va semna cu semnătură olografă și o va transmite celorlalte părți (Transportator, Cumpărător) spre acceptare și semnare olografă.

Originalul facturii fiscale emise prin „ciclul scurt” se consideră a fi documentul imprimat pe suport de hârtie, care va conține semnătura olografă a „Furnizorului”, care a semnat electronic pentru obținerea seriei și numărului facturii fiscale.

Respectiv, în urma modificărilor rezultă că, în cazul în care e-factura încă nu a fost transmisă pe suport de hârtie, aceasta poate fi anulată fără obținerea confirmării semnată de Cumpărător.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...