37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Recuperarea sumelor achitate necuvenit sub formă de prestaţii de asigurări sociale. Ce prevede noul regulament

Recuperarea sumelor achitate necuvenit sub formă de prestaţii de asigurări sociale. Ce prevede noul regulament

09.06.2023385 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

În Monitorul Oficial din 9 iunie curent a fost publicat Ordinul nr. 96-A din 25 mai 2023 cu privire la aprobarea Regulamentului cu privire la recuperarea de la angajator a sumelor plătite necuvenit sub formă de prestaţii de asigurări sociale urmare a prezentării dărilor de seamă de corectare.

Regulament, stabilește modul de recuperare la bugetul asigurărilor sociale de stat de la angajator a sumelor plătite necuvenit sub formă de prestaţii de asigurări sociale, ca urmare a prezentării dărilor de seamă de corectare după stabilirea prestaţiilor de asigurări sociale.

Potrivit documentului, constatarea și calcularea sumelor achitate necuvenit sub formă de prestaţii de asigurări sociale, care urmează a fi recuperate de la angajator, este realizată de către Casa Naţională de Asigurări Sociale (CNAS), prin intermediul subdiviziunilor structurale sau teritoriale, în baza prezentării de către angajatori a dărilor de seamă de corectare, pentru perioada care a fost inclusă la determinarea bazei de calcul a prestaţiei de asigurări sociale stabilite și care au influențat venitul asigurat spre micșorare.

Pentru fiecare sumă determinată, CNAS va emite o decizie privind recuperarea de la angajator a sumei plătite necuvenit sub formă de prestație de asigurări sociale. Un exemplar al deciziei întocmite se va aduce la cunoștința angajatorului, iar al doilea exemplar se va păstra la CNAS care, în termen de 7 zile lucrătoare de la data emiterii, va înscrie sumele ca datorie în contul curent al plătitorului de contribuţii.

Suma care urmează a fi recuperată de la angajator se va transfera de către acesta la clasificaţia economică destinată pentru transferarea acestor sume în modul stabilit de Ministerul Finanţelor pentru plăţile ce constituie încasări ale bugetului asigurărilor sociale de stat.

În cazul în care angajatorul înregistrează sume plătite în plus la alte clasificaţii economice ale bugetului asigurărilor sociale de stat, CNAS va stinge obligaţia aferentă sumei care urmează a fi recuperată din contul trecerii de la un tip de plată la altul.

Regulamentul a intrat în vigoare la data aprobării, astfel fiind abrogat Ordinul preşedintelui CNAS nr. 144-A/2018.

În Monitorul Oficial din 9 iunie curent a fost publicat Ordinul nr. 96-A din 25 mai 2023 cu privire la aprobarea Regulamentului cu privire la recuperarea de la angajator a sumelor plătite necuvenit sub formă de prestaţii de asigurări sociale urmare a prezentării dărilor de seamă de corectare.

Regulament, stabilește modul de recuperare la bugetul asigurărilor sociale de stat de la angajator a sumelor plătite necuvenit sub formă de prestaţii de asigurări sociale, ca urmare a prezentării dărilor de seamă de corectare după stabilirea prestaţiilor de asigurări sociale.

Potrivit documentului, constatarea și calcularea sumelor achitate necuvenit sub formă de prestaţii de asigurări sociale, care urmează a fi recuperate de la angajator, este realizată de către Casa Naţională de Asigurări Sociale (CNAS), prin intermediul subdiviziunilor structurale sau teritoriale, în baza prezentării de către angajatori a dărilor de seamă de corectare, pentru perioada care a fost inclusă la determinarea bazei de calcul a prestaţiei de asigurări sociale stabilite și care au influențat venitul asigurat spre micșorare.

Pentru fiecare sumă determinată, CNAS va emite o decizie privind recuperarea de la angajator a sumei plătite necuvenit sub formă de prestație de asigurări sociale. Un exemplar al deciziei întocmite se va aduce la cunoștința angajatorului, iar al doilea exemplar se va păstra la CNAS care, în termen de 7 zile lucrătoare de la data emiterii, va înscrie sumele ca datorie în contul curent al plătitorului de contribuţii.

Suma care urmează a fi recuperată de la angajator se va transfera de către acesta la clasificaţia economică destinată pentru transferarea acestor sume în modul stabilit de Ministerul Finanţelor pentru plăţile ce constituie încasări ale bugetului asigurărilor sociale de stat.

În cazul în care angajatorul înregistrează sume plătite în plus la alte clasificaţii economice ale bugetului asigurărilor sociale de stat, CNAS va stinge obligaţia aferentă sumei care urmează a fi recuperată din contul trecerii de la un tip de plată la altul.

Regulamentul a intrat în vigoare la data aprobării, astfel fiind abrogat Ordinul preşedintelui CNAS nr. 144-A/2018.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...