37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Proiect: Echivalarea bonului de casă/documentului fiscal cu document primar

Proiect: Echivalarea bonului de casă/documentului fiscal cu document primar

12.03.20201.665 views

1

(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Ministerul Finanțelor a elaborat Proiectul Hotărîrii Guvernului cu privire la modificarea unor Hotărîri ale Guvernului. Prin acest proiect, se propune echivalarea bonului de casă/documentului fiscal cu document primar.

Proiectul de hotărâre este elaborat în baza modificărilor ce au intrat în vigoare prin Legea nr.171/2019, prin care a fost modificat art.1441  din Codul fiscal, fapt ce condiționează efectuarea modificărilor și la Hotărârea Guvernului nr. 141/2019 cu privire la aplicarea echipamentelor de casă și de control la efectuarea decontărilor și subsidiar alte acte normative.

Așadar, pct.24 din Regulamentul cu privire la Registrul unic al echipamentelor de casă și de control (Anexa 1 din HG nr.141/2019), se completează cu 2 subpuncte noi, astfel bonul de casă/documentul fiscal va conține:
7) denumirea, adresa, codul fiscal al destinatarului documentului, iar pentru persoane fizice – IDNP (codul personal);
8)
funcțiile, numele, prenumele și semnăturile persoanelor responsabile de efectuarea (producerea faptelor economice).

Aceste elemente suplimentare, vor fi obligatorii la solicitarea destinatarului documentului.

Concomitent, proiectul prevede și alte prevederi precum:

  • Utilizarea aparatelor-automatelor de vânzări neechipate cu mașina de casă și de control/imprimanta fiscală;
  • Ținerea Registrului ECC pe support de hârtie și/sau electronic și de către contribuabilii care utilizează sistemele informatice cu sau fără dispozitive electronice destinate pentru înregistrarea operațiunilor de casă, fără imprimante fiscale;
  • Obligația utilizatorului mașinii de casă și de control/imprimantei fiscale de a păstra banda de control;
  • Transmiterea la SFS a informației despre operațiunile de schimb valutar cu persoanele fizice efectuate de către bănci;
  • Scutirea de obligația de a utiliza echipamentul de casă și de control la încasarea mijloacelor bănești sub forma de împrumut primite de la fondatori și persoane fizice, dat fiind faptul că încasarea împrumutirlor de către întreprinderi nu poate fi calificată ca decontare pentru operațiunea, economică, în sensul definiției din Regulamentul cu privire la exploatarea echipamentelor de casă și de control pentru efectuarea decontărilor în numera și/sau prin alt instrument de plată.

Proiectul și nota informativă.

Persoanele interesante pot trimite comentarii până la data de 19 martie 2020.

Persoane responsabile
Vasile Stepanuc, SFS, Direcția expertiză juridică, 22 82 33 80, e-mail: vasile.stepanuc@sfs.md

Ministerul Finanțelor a elaborat Proiectul Hotărîrii Guvernului cu privire la modificarea unor Hotărîri ale Guvernului. Prin acest proiect, se propune echivalarea bonului de casă/documentului fiscal cu document primar.

Proiectul de hotărâre este elaborat în baza modificărilor ce au intrat în vigoare prin Legea nr.171/2019, prin care a fost modificat art.1441  din Codul fiscal, fapt ce condiționează efectuarea modificărilor și la Hotărârea Guvernului nr. 141/2019 cu privire la aplicarea echipamentelor de casă și de control la efectuarea decontărilor și subsidiar alte acte normative.

Așadar, pct.24 din Regulamentul cu privire la Registrul unic al echipamentelor de casă și de control (Anexa 1 din HG nr.141/2019), se completează cu 2 subpuncte noi, astfel bonul de casă/documentul fiscal va conține:
7) denumirea, adresa, codul fiscal al destinatarului documentului, iar pentru persoane fizice – IDNP (codul personal);
8)
funcțiile, numele, prenumele și semnăturile persoanelor responsabile de efectuarea (producerea faptelor economice).

Aceste elemente suplimentare, vor fi obligatorii la solicitarea destinatarului documentului.

Concomitent, proiectul prevede și alte prevederi precum:

  • Utilizarea aparatelor-automatelor de vânzări neechipate cu mașina de casă și de control/imprimanta fiscală;
  • Ținerea Registrului ECC pe support de hârtie și/sau electronic și de către contribuabilii care utilizează sistemele informatice cu sau fără dispozitive electronice destinate pentru înregistrarea operațiunilor de casă, fără imprimante fiscale;
  • Obligația utilizatorului mașinii de casă și de control/imprimantei fiscale de a păstra banda de control;
  • Transmiterea la SFS a informației despre operațiunile de schimb valutar cu persoanele fizice efectuate de către bănci;
  • Scutirea de obligația de a utiliza echipamentul de casă și de control la încasarea mijloacelor bănești sub forma de împrumut primite de la fondatori și persoane fizice, dat fiind faptul că încasarea împrumutirlor de către întreprinderi nu poate fi calificată ca decontare pentru operațiunea, economică, în sensul definiției din Regulamentul cu privire la exploatarea echipamentelor de casă și de control pentru efectuarea decontărilor în numera și/sau prin alt instrument de plată.

Proiectul și nota informativă.

Persoanele interesante pot trimite comentarii până la data de 19 martie 2020.

Persoane responsabile
Vasile Stepanuc, SFS, Direcția expertiză juridică, 22 82 33 80, e-mail: vasile.stepanuc@sfs.md

Comentarii

  1. Anonim spune:

    Este, o prostie! Va fi nevoie de schimbat aparatele de casa, cum un casier sa includa pe banda informatiile suplimentare!

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...