37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Portalul guvernamental al cetățeanului. Vezi Regulamentul cu privire la utilizarea acestuia

Portalul guvernamental al cetățeanului. Vezi Regulamentul cu privire la utilizarea acestuia

03.07.2020225 views
(2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Conform Monitorului Oficial din 3 iulie 2020, prin Hotărârea nr.413 din 24.06.2020 s-a aprobat Regulamentul privind utilizarea, administrarea și dezvoltarea Portalului guvernamental al cetățeanului.

Regulamentul privind utilizarea, administrarea și dezvoltarea Portalului guvernamental al cetățeanului stabilește modul de utilizare, administrare și dezvoltare a Portalului guvernamental al cetățeanului, precum și drepturile și obligațiile subiecților participanți la raporturile aferente proceselor respective.

Portalul reprezintă un sistem informațional constituit dintr-un ansamblu de resurse și tehnologii informaționale, mijloace tehnice de program și metodologii, aflate în interconexiune, destinat să ofere cetățenilor un mecanism eficient, fiabil și modern de obținere, prin intermediul unui punct de acces, a informațiilor oficiale de interes public și a informațiilor documentate despre sine, disponibile în cadrul registrelor și sistemelor informaționale ale furnizorilor de date.

Funcțiile Portalului sunt:

1) expunerea informațiilor oficiale de interes public;

2) accesarea de către utilizatori a informațiilor documentate despre sine expuse de furnizorii de date;

3) personalizarea informațiilor expuse de furnizorii de date, în funcție de interesul utilizatorilor;

4) informarea utilizatorilor cu privire la modificarea informațiilor documentate despre sine;

5) recepționarea garantată a notificărilor expediate de prestatorii de servicii prin intermediul serviciului guvernamental de notificare electronică (MNotify) către utilizatori, în vederea înștiințării acestora despre evenimentele produse în legătură cu prestarea serviciilor;

6) vizualizarea informației aferente prestării unui serviciu electronic, expusă de furnizorii de date;

7) accesarea de către utilizatori a serviciilor electronice prin intermediul portalului, fără necesitatea autentificării suplimentare, în raport cu sistemele, ale căror informații sunt accesate prin intermediul Portalului;

8) transmiterea datelor utilizatorului autentificat către alte sisteme informaționale de stat pentru identificarea persoanei și asigurarea accesului automatizat, în vederea excluderii autentificării suplimentare.

Pentru mai multe informații, accesați Regulamentul aici.

Prezenta hotărâre a intrat în vigoare la data de 3 iulie 2020.

Conform Monitorului Oficial din 3 iulie 2020, prin Hotărârea nr.413 din 24.06.2020 s-a aprobat Regulamentul privind utilizarea, administrarea și dezvoltarea Portalului guvernamental al cetățeanului.

Regulamentul privind utilizarea, administrarea și dezvoltarea Portalului guvernamental al cetățeanului stabilește modul de utilizare, administrare și dezvoltare a Portalului guvernamental al cetățeanului, precum și drepturile și obligațiile subiecților participanți la raporturile aferente proceselor respective.

Portalul reprezintă un sistem informațional constituit dintr-un ansamblu de resurse și tehnologii informaționale, mijloace tehnice de program și metodologii, aflate în interconexiune, destinat să ofere cetățenilor un mecanism eficient, fiabil și modern de obținere, prin intermediul unui punct de acces, a informațiilor oficiale de interes public și a informațiilor documentate despre sine, disponibile în cadrul registrelor și sistemelor informaționale ale furnizorilor de date.

Funcțiile Portalului sunt:

1) expunerea informațiilor oficiale de interes public;

2) accesarea de către utilizatori a informațiilor documentate despre sine expuse de furnizorii de date;

3) personalizarea informațiilor expuse de furnizorii de date, în funcție de interesul utilizatorilor;

4) informarea utilizatorilor cu privire la modificarea informațiilor documentate despre sine;

5) recepționarea garantată a notificărilor expediate de prestatorii de servicii prin intermediul serviciului guvernamental de notificare electronică (MNotify) către utilizatori, în vederea înștiințării acestora despre evenimentele produse în legătură cu prestarea serviciilor;

6) vizualizarea informației aferente prestării unui serviciu electronic, expusă de furnizorii de date;

7) accesarea de către utilizatori a serviciilor electronice prin intermediul portalului, fără necesitatea autentificării suplimentare, în raport cu sistemele, ale căror informații sunt accesate prin intermediul Portalului;

8) transmiterea datelor utilizatorului autentificat către alte sisteme informaționale de stat pentru identificarea persoanei și asigurarea accesului automatizat, în vederea excluderii autentificării suplimentare.

Pentru mai multe informații, accesați Regulamentul aici.

Prezenta hotărâre a intrat în vigoare la data de 3 iulie 2020.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...