37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Obligativitatea solicitării bonului fiscal

Obligativitatea solicitării bonului fiscal

21.03.2022641 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Inițiativa legislativă lansată de un grup de deputați prevede că vânzătorii și prestatorii vor fi obligați să afişeze la vedere informație cu privire la faptul că consumatorii atunci când nu primesc bonul fiscal, au obligația să-l solicite. În cazul unui refuz din partea vânzătorilor și prestatorilor de a înmâna bonul fiscal, consumatorul va avea dreptul de a beneficia de bunul achiziționat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia.

De asemenea se va specifica că este interzisă înmânarea către client de către vânzător și/sau prestator a altui document, care atestă plata contravalorii bunurilor sau serviciilor prestate, decât bonul fiscal.

Proiectul de lege pentru modificarea Legii nr.105/2003 privind protecția consumatorilor a fost inclus pe agenda Comisiei securitate națională, apărare și ordine publică. Acesta vine în ajutorul consumatorilor prin revendicarea și protecția drepturilor de consumator în cazul unor eventuale reclamații.

Conform legislației în vigoare, consumatorul poate revendica reclamații doar în cazul prezentării unui act justificativ (bonul fiscal) care confirmă procurarea unui serviciu sau produs. În lipsa acestuia, reclamațiile nu pot fi examinate și soluționate. Prin urmare înmânarea bonului de casă, oferă un suport juridic în protecția drepturilor consumatorilor.

Odată adoptat, proiectul de lege va constitui un pas în direcția transparenței fiscale, responsabilizând agenții economici să achite onest toate impozitele și taxele fiscale, oferind astfel și un suport juridic consumatorilor de a-și proteja drepturile de consumator în cazul unor eventuale reclamații.

Inițiativa legislativă lansată de un grup de deputați prevede că vânzătorii și prestatorii vor fi obligați să afişeze la vedere informație cu privire la faptul că consumatorii atunci când nu primesc bonul fiscal, au obligația să-l solicite. În cazul unui refuz din partea vânzătorilor și prestatorilor de a înmâna bonul fiscal, consumatorul va avea dreptul de a beneficia de bunul achiziționat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia.

De asemenea se va specifica că este interzisă înmânarea către client de către vânzător și/sau prestator a altui document, care atestă plata contravalorii bunurilor sau serviciilor prestate, decât bonul fiscal.

Proiectul de lege pentru modificarea Legii nr.105/2003 privind protecția consumatorilor a fost inclus pe agenda Comisiei securitate națională, apărare și ordine publică. Acesta vine în ajutorul consumatorilor prin revendicarea și protecția drepturilor de consumator în cazul unor eventuale reclamații.

Conform legislației în vigoare, consumatorul poate revendica reclamații doar în cazul prezentării unui act justificativ (bonul fiscal) care confirmă procurarea unui serviciu sau produs. În lipsa acestuia, reclamațiile nu pot fi examinate și soluționate. Prin urmare înmânarea bonului de casă, oferă un suport juridic în protecția drepturilor consumatorilor.

Odată adoptat, proiectul de lege va constitui un pas în direcția transparenței fiscale, responsabilizând agenții economici să achite onest toate impozitele și taxele fiscale, oferind astfel și un suport juridic consumatorilor de a-și proteja drepturile de consumator în cazul unor eventuale reclamații.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...