37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Noul termen de valabilitate al semnăturii electronice

Noul termen de valabilitate al semnăturii electronice

16.12.20211.097 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

În cadrul conferinței de presă, desfășurată marți 14 decembrie 2021, Serviciul Tehnologia Informaţiei și Securitatea Cibernetică (STISC), a anunțat extinderea termenului de valabilitate al certificatului cheii publice, pentru utilizatorii semnăturii electronice, de la doi la cinci ani. În plus, autoritățile au menționatat și despre importanța îmbunătățirii infrastructurii digitale ce vizează semnătura electronică, inclusiv despre importanța îmbunătățirii serviciilor electronice pentru cetățeni.

În contextul extinderii termenului de valabilitate a semnăturii electronice, ce se eliberează pe USB token de STISC, reprezentanții autorităților au dat asigurări că prin extinderea termenului de valabilitate, dezvoltăm serviciul, oferim confort utilizatorilor și facilităm beneficierea de servicii publice electronice calitative la distanță/on-line. În același timp, Republica Moldova se aliniază recomandărilor și standardelor țărilor europene. De asemenea, astfel, se simplifică accesul la serviciile electronice și depășim barierele de interacțiune dintre cetățean și stat. Acțiunea de extindere a termenului de valabilitate are menirea să reducă cheltuielile de utilizare a semnăturii electronice pentru utilizatorii finali ai serviciului, dar şi să sporească utilizarea și implementarea la scară largă a serviciilor electronice în Republica Moldova. Costul pentru procurarea cheii publice pentru perioada de până la cinci ani va fi de 650 de lei. Cei care dețin o semnătură electronică valabilă până la doi ani le vor putea utiliza până la expirare.

Totodată, Serviciul de Informarții și Securitate este în proces de definitivare a unui nou proiect de lege în domeniu care va transpune Regulamentul Uniunii Europene 910/2014, prin intermediul căruia urmează să se ofere posibilitatea de prestare a unor servicii noi și utile pentru cetățeni. De asemenea, SIS a inițiat modificarea cadrului normativ ce a permis extinderea termenului de valabilitate a semnăturilor electronice la 5 ani, implicându-se activ în procesul de transformare digitală a țării.

Amintim că până în prezent, a fost asigurată obținerea semnăturii electronice, pentru circa 200 de mii de utilizatori, din diferite domenii de activitate, persoane fizice și juridice, mediu de afacere etc., iar în contextul noilor tehnologii și tendințe de digitalizare, politica de stat în domeniu are drept obiectiv modernizarea și simplificarea accesului la serviciile publice.

În cadrul conferinței de presă, desfășurată marți 14 decembrie 2021, Serviciul Tehnologia Informaţiei și Securitatea Cibernetică (STISC), a anunțat extinderea termenului de valabilitate al certificatului cheii publice, pentru utilizatorii semnăturii electronice, de la doi la cinci ani. În plus, autoritățile au menționatat și despre importanța îmbunătățirii infrastructurii digitale ce vizează semnătura electronică, inclusiv despre importanța îmbunătățirii serviciilor electronice pentru cetățeni.

În contextul extinderii termenului de valabilitate a semnăturii electronice, ce se eliberează pe USB token de STISC, reprezentanții autorităților au dat asigurări că prin extinderea termenului de valabilitate, dezvoltăm serviciul, oferim confort utilizatorilor și facilităm beneficierea de servicii publice electronice calitative la distanță/on-line. În același timp, Republica Moldova se aliniază recomandărilor și standardelor țărilor europene. De asemenea, astfel, se simplifică accesul la serviciile electronice și depășim barierele de interacțiune dintre cetățean și stat. Acțiunea de extindere a termenului de valabilitate are menirea să reducă cheltuielile de utilizare a semnăturii electronice pentru utilizatorii finali ai serviciului, dar şi să sporească utilizarea și implementarea la scară largă a serviciilor electronice în Republica Moldova. Costul pentru procurarea cheii publice pentru perioada de până la cinci ani va fi de 650 de lei. Cei care dețin o semnătură electronică valabilă până la doi ani le vor putea utiliza până la expirare.

Totodată, Serviciul de Informarții și Securitate este în proces de definitivare a unui nou proiect de lege în domeniu care va transpune Regulamentul Uniunii Europene 910/2014, prin intermediul căruia urmează să se ofere posibilitatea de prestare a unor servicii noi și utile pentru cetățeni. De asemenea, SIS a inițiat modificarea cadrului normativ ce a permis extinderea termenului de valabilitate a semnăturilor electronice la 5 ani, implicându-se activ în procesul de transformare digitală a țării.

Amintim că până în prezent, a fost asigurată obținerea semnăturii electronice, pentru circa 200 de mii de utilizatori, din diferite domenii de activitate, persoane fizice și juridice, mediu de afacere etc., iar în contextul noilor tehnologii și tendințe de digitalizare, politica de stat în domeniu are drept obiectiv modernizarea și simplificarea accesului la serviciile publice.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...