+373 22224937

office@contabilsef.md

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
    Contabilsef.md
    Notificarea privind inițierea activității de comerț se va realiza prin intermediul Ghișeului unic
    02.11.2018

    Disponibil doar pentru abonații la Revista electronică.

    Notificarea privind inițierea activității de comerț se va realiza prin intermediul Ghișeului unic


    Ministerul Economiei și Infrastructurii a remis spre consultări publice Proiectul hotărîrii Guvernului pentru aprobarea soluției de „ghișeu unic” pentru implementarea resursei informaționale în domeniul comerțului.

    Temei pentru elaborarea și promovarea proiectului servesc prevederile Legii nr.231/2010 cu privire la comerțul interior. Astfel, art. 3 și art. 15 aliniatul (3), din legea prenotată stipulează că Guvernul creează și administrează resursă informaţională de stat în domeniul comerțului, ceea ce presupune asigurarea printre altele și posibilitatea depunerii notificării privind inițierea activității de comerț on-line prin intermediul unui ghișeu unic.

    Sistemul informaţional automatizat de gestionare şi eliberare a actelor permisive (SIA GEAP), propus în prezentul Concept va servi și ca platformă pentru a realiza prevederilor legale de instituire a unei resurse informaționale în domeniul comerțului și a ghișeului unic pentru depunerea notificării privind inițierea activității de comerț (NIAC), va contribui la facilitarea procesului de depunere a NIAC atît pentru persoane, cît şi pentru APL.
    Se propune ca toate APL să utilizeze un singur sistem informaţional pentru gestionarea procesului de recepționare a NIAC și a cererilor de eliberare a actelor pemisive, comunicare şi schimb de informaţii între autorităţile publice implicate în eliberarea actelor permisive, standardizarea unor procese de prelucrare a cererilor şi eliberare a NIAC.

    NIAC reprezintă un document recepționat/emis de SIA GEAP prin care autoritatea emitentă constată unele fapte juridice şi întrunirea condiţiilor stabilite de lege, atestând învestirea solicitantului cu o serie de drepturi şi de obligații pentru iniţierea, desfăşurarea şi/sau încetarea activităţii de întreprinzător sau a unor acţiuni aferente şi indispensabile acestei activităţi.

    Noutatea adusă de proiectul hotărârii de Guvern constă în schimbarea situației actuale prin aducerea ei în albia prevederilor legale și racordarea la tendințele actuale de digitizare a proceselor din administrarea afacerilor de comerț din perspectiva “autorizării”, a monitorizării și evidenței acestei activități.

    Astfel, comercianții vor avea posibilitatea să aplice cîteva scenarii de depunere a NIAC prin intermediu ghișeului unic: 1) On-line; 2) Prin intermediul APL (off-line). Ambele scenarii oferă posibilitatea utilizării ghișeului unic în calitate de punct unic de acces pentru solicitarea de acte permisive aferente unor activități de comerț de la autoritățile emitente precum ar fi Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) sau Agenția Națională pentru Sănătate Publică (ANSP) conform Anexelor nr 3 și 4 la Legea nr.231/2010 cu privire la comerțul interior.

    Prin oferirea de alternative (on-line și off-line) Guvernul asigură transpunerea în practică a obiectivelor de reducere a contactelor fizice dintre comerciant și funcționar și a costurilor de practicare a afacerii. Efectuarea unei singure vizite în locul a 4 este o economie evidentă pentru business. Drept argumentare poate servi un exemplu simplu – depunerea notificării pentru desfășurarea activității cu codul CAEM 46.32 în care s-ar presupune 2 vizite la ANSA pentru obținerea autorizației de funcționare, o vizită la APL pentru depunerea NIAC și una la Agenția pentru supraveghere Tehnică (AST) pentru informare. În varianta în care s-ar presupune că comerciantul s-ar adresa inițial la APL pentru obținerea de informații relevante – poate fi adăugată o viziă.
    Astfel, urmare a adoptării prezentului proiect numărul vizitelor se va reduce de la 5 la 1.

    Pentru asigurarea dreptului APL de a institui cerințe speciale și interdicții de practicare a comerțului pe teritoriul localității respective și asigurării funcționalități legale a sistemului TI pe baza de SIA GEAP prin asigurarea respectării cadrului legal de operare cu date de caracter personal, proiectul instituie:

    a) Modelul Regulamentului de desfăşurare a activităţilor de comerţ în localitate, conform anexei nr. 2.
    b) Modelul Politicii în domeniul utilizării datelor cu caracter personal, conform anexei nr. 3;
    c) Modelul Regulamentului de utilizare a datelor cu caracter personal, conform anexei nr. 4.

    Data limită pentru comentarii asupra proiectului menționat este 07.11.2018.
    Proiectul integral poate fi consultat în aici.

    Persoane responsabile:
    Valentina Chiper, Șef al Secției reglementarea mediului de afaceri și IMM,
    Tel. (022) 250 616, e-mail: valentina.chiper@mei.gov.md.

    TAGS:
    02.11.2018

    Disponibil doar pentru abonații la Revista electronică.

    Share:
    Comentarii

    articol form name icon
    articol form email icon
    articol form message icon
    Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

    Instruire

    Vezi toate

    Cursuri video

    contabilsef.md

    Mai detaliat
    ContabilSef Logo

    Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

    ContabilSef LogoContabilSef Logo
    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    Despre noi

    • Contacte
    • Consultații online
    • Termeni și condiții
    • Despre noi

    Noutăţi

    • Contabilsef.md
    • Știri

    Articole

    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse

    Informaţii utile

    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația

    Contacte

    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    2023 © ContabilSef

    With CreativSoft