37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Monitorizarea electronică a vânzărilor. Ce propune Ministerul Finanțelor?

Monitorizarea electronică a vânzărilor. Ce propune Ministerul Finanțelor?

26.11.20181.546 views

1

(2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Ministerul Finanțelor a propus spre consultări publice un proiect de Hotărâre de Guvern cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al Sistemului Informaţional Automatizat „Monitorizarea Electronică a Vânzărilor”.

Prezentul proiect de Hotărâre are scopul de a crea un mecanism eficient de monitorizare a vânzărilor, sporirea eficienței colectării impozitelor și combaterea evaziunilor fiscale.

SIA MEV va asigura un control on-line a vânzărilor prin implementarea unui mecanism de verificare a integrității datelor și securizarea acestora la transferul de la ECC către serverul SFS.

Funcțiile specifice ale SIA MEV vor fi următoarele:

- Colectarea datelor fiscale de la fiecare ECC în următoarele moduri:

  1. Fiecare bon de casă /document fiscal de la ECC;
  2. Z rapoarte zilnic de la  fiecare ECC conform unui program (grafic) pentru fiecare ECC;
  3. X rapoarte din partea ECC în mod regulat.

- Confirmarea recepționării datelor fiscale;
- Formarea băncii de date privind eliberarea actelor permisive eliberate prin importul de date din Sistemul informațional automatizat de gestionare și eliberare a actelor permisive (SIA GEAP);
- Formarea băncii de date pentru etaloanele ECC;
- Schimbul de informații între modulele SIA MEV, precum și interconectarea cu sistemele externe;
- Administrarea și monitorizarea utilizatorilor sistemului;
- Rolurile predefinite pentru utilizatori. Restricții privind accesul la anumite părți ale sistemului sau tipuri de rapoarte privind rolurile utilizatorilor;
- Asigurarea protecției datelor;
- Stocarea versiunilor electronice ale actelor pe suport de hârtie;
- Funcționalitatea pentru a urmări statutul cererii în procesul de aplicare;
- Interacțiunea cu serviciile guvernamentale (Mpay, Mpass, Mlog, Msign, Mconnect, etc.);
- Oferirea posibilității de păstrare și acces la informația privind actele permisive eliberate;
- Notificarea solicitanților actelor permisive privind eliberarea permiselor referitor la statutul cererilor;
- Verificarea tuturor datelor primite cu  semnătură electronică;
- Generarea rapoartelor statistice;
- Generarea codurilor de bare 2D, imprimate pe fiecare bon fiscal, cu informația aferentă acestui bon.

Furnizorii de date (informații) în SIA MEV vor fi:

Agenți economici – furnizează informații gestionare și financiare la efectuarea decontărilor bănești în numerar, prin intermediul ECC și altor dispozitive electronice fiscale autorizate.

Serviciul Fiscal de Stat – furnizează informații cu privire la înregistrarea modelelor de ECC în Registrul electronic unic al ECC.

Serviciul Vamal  - furnizează informații cu privire la înregistrarea ECC în Registrul electronic ECC importate în RM.

Centrul de asistență tehnică (CAT) – furnizează informații cu privire procesele de înregistrare/reînregistrare, instalare, deservire tehnică, scoatere din uz a ECC.

Laboratorul de încercări – furnizează informații cu privire la efectuarea încercărilor de evaluare a conformității ECC cu cerințele tehnice față de ECC (Aviz tehnic), înregistrarea și stocarea etalonului ECC cât și evaluarea mijloacelor tehnice și de program a dispozitivelor electronice fiscale.

Centrul unic de certificare – furnizează informații cu privire la certificatelor cheilor publice pentru ECC.

Mai jos este reprezentată schema de interacțiune a actorilor cu sistemul SIA MEV.

Persoane responsabile
Diana Tricolici, inspector principal, Direcția generală metodologie proceduri fiscale din cadru Serviciului Fiscal de Stat,
Tel. 022 82 34 35, email:. diana.tricolici@sfs.md.

Termenul limită de expunere asupra proiectului este: 07.12.2018.

Ministerul Finanțelor a propus spre consultări publice un proiect de Hotărâre de Guvern cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al Sistemului Informaţional Automatizat „Monitorizarea Electronică a Vânzărilor”.

Prezentul proiect de Hotărâre are scopul de a crea un mecanism eficient de monitorizare a vânzărilor, sporirea eficienței colectării impozitelor și combaterea evaziunilor fiscale.

SIA MEV va asigura un control on-line a vânzărilor prin implementarea unui mecanism de verificare a integrității datelor și securizarea acestora la transferul de la ECC către serverul SFS.

Funcțiile specifice ale SIA MEV vor fi următoarele:

- Colectarea datelor fiscale de la fiecare ECC în următoarele moduri:

  1. Fiecare bon de casă /document fiscal de la ECC;
  2. Z rapoarte zilnic de la  fiecare ECC conform unui program (grafic) pentru fiecare ECC;
  3. X rapoarte din partea ECC în mod regulat.

- Confirmarea recepționării datelor fiscale;
- Formarea băncii de date privind eliberarea actelor permisive eliberate prin importul de date din Sistemul informațional automatizat de gestionare și eliberare a actelor permisive (SIA GEAP);
- Formarea băncii de date pentru etaloanele ECC;
- Schimbul de informații între modulele SIA MEV, precum și interconectarea cu sistemele externe;
- Administrarea și monitorizarea utilizatorilor sistemului;
- Rolurile predefinite pentru utilizatori. Restricții privind accesul la anumite părți ale sistemului sau tipuri de rapoarte privind rolurile utilizatorilor;
- Asigurarea protecției datelor;
- Stocarea versiunilor electronice ale actelor pe suport de hârtie;
- Funcționalitatea pentru a urmări statutul cererii în procesul de aplicare;
- Interacțiunea cu serviciile guvernamentale (Mpay, Mpass, Mlog, Msign, Mconnect, etc.);
- Oferirea posibilității de păstrare și acces la informația privind actele permisive eliberate;
- Notificarea solicitanților actelor permisive privind eliberarea permiselor referitor la statutul cererilor;
- Verificarea tuturor datelor primite cu  semnătură electronică;
- Generarea rapoartelor statistice;
- Generarea codurilor de bare 2D, imprimate pe fiecare bon fiscal, cu informația aferentă acestui bon.

Furnizorii de date (informații) în SIA MEV vor fi:

Agenți economici – furnizează informații gestionare și financiare la efectuarea decontărilor bănești în numerar, prin intermediul ECC și altor dispozitive electronice fiscale autorizate.

Serviciul Fiscal de Stat – furnizează informații cu privire la înregistrarea modelelor de ECC în Registrul electronic unic al ECC.

Serviciul Vamal  - furnizează informații cu privire la înregistrarea ECC în Registrul electronic ECC importate în RM.

Centrul de asistență tehnică (CAT) – furnizează informații cu privire procesele de înregistrare/reînregistrare, instalare, deservire tehnică, scoatere din uz a ECC.

Laboratorul de încercări – furnizează informații cu privire la efectuarea încercărilor de evaluare a conformității ECC cu cerințele tehnice față de ECC (Aviz tehnic), înregistrarea și stocarea etalonului ECC cât și evaluarea mijloacelor tehnice și de program a dispozitivelor electronice fiscale.

Centrul unic de certificare – furnizează informații cu privire la certificatelor cheilor publice pentru ECC.

Mai jos este reprezentată schema de interacțiune a actorilor cu sistemul SIA MEV.

Persoane responsabile
Diana Tricolici, inspector principal, Direcția generală metodologie proceduri fiscale din cadru Serviciului Fiscal de Stat,
Tel. 022 82 34 35, email:. diana.tricolici@sfs.md.

Termenul limită de expunere asupra proiectului este: 07.12.2018.

Comentarii

  1. Adrian spune:

    Opa ceva nou. Sa inteleg doresc ca aparatele de casa sa transmita on-line informatia la fisc.  Ceva de genul dat sa implementat si in Rusia.

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...