
Monitorizarea electronică a vânzărilor. Ce propune Ministerul Finanțelor?

1
Ministerul Finanțelor a propus spre consultări publice un proiect de Hotărâre de Guvern cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al Sistemului Informaţional Automatizat „Monitorizarea Electronică a Vânzărilor”.
Prezentul proiect de Hotărâre are scopul de a crea un mecanism eficient de monitorizare a vânzărilor, sporirea eficienței colectării impozitelor și combaterea evaziunilor fiscale.
SIA MEV va asigura un control on-line a vânzărilor prin implementarea unui mecanism de verificare a integrității datelor și securizarea acestora la transferul de la ECC către serverul SFS.
Funcțiile specifice ale SIA MEV vor fi următoarele:
- Colectarea datelor fiscale de la fiecare ECC în următoarele moduri:
- Fiecare bon de casă /document fiscal de la ECC;
- Z rapoarte zilnic de la fiecare ECC conform unui program (grafic) pentru fiecare ECC;
- X rapoarte din partea ECC în mod regulat.
- Confirmarea recepționării datelor fiscale;
- Formarea băncii de date privind eliberarea actelor permisive eliberate prin importul de date din Sistemul informațional automatizat de gestionare și eliberare a actelor permisive (SIA GEAP);
- Formarea băncii de date pentru etaloanele ECC;
- Schimbul de informații între modulele SIA MEV, precum și interconectarea cu sistemele externe;
- Administrarea și monitorizarea utilizatorilor sistemului;
- Rolurile predefinite pentru utilizatori. Restricții privind accesul la anumite părți ale sistemului sau tipuri de rapoarte privind rolurile utilizatorilor;
- Asigurarea protecției datelor;
- Stocarea versiunilor electronice ale actelor pe suport de hârtie;
- Funcționalitatea pentru a urmări statutul cererii în procesul de aplicare;
- Interacțiunea cu serviciile guvernamentale (Mpay, Mpass, Mlog, Msign, Mconnect, etc.);
- Oferirea posibilității de păstrare și acces la informația privind actele permisive eliberate;
- Notificarea solicitanților actelor permisive privind eliberarea permiselor referitor la statutul cererilor;
- Verificarea tuturor datelor primite cu semnătură electronică;
- Generarea rapoartelor statistice;
- Generarea codurilor de bare 2D, imprimate pe fiecare bon fiscal, cu informația aferentă acestui bon.
Furnizorii de date (informații) în SIA MEV vor fi:
Agenți economici – furnizează informații gestionare și financiare la efectuarea decontărilor bănești în numerar, prin intermediul ECC și altor dispozitive electronice fiscale autorizate.
Serviciul Fiscal de Stat – furnizează informații cu privire la înregistrarea modelelor de ECC în Registrul electronic unic al ECC.
Serviciul Vamal - furnizează informații cu privire la înregistrarea ECC în Registrul electronic ECC importate în RM.
Centrul de asistență tehnică (CAT) – furnizează informații cu privire procesele de înregistrare/reînregistrare, instalare, deservire tehnică, scoatere din uz a ECC.
Laboratorul de încercări – furnizează informații cu privire la efectuarea încercărilor de evaluare a conformității ECC cu cerințele tehnice față de ECC (Aviz tehnic), înregistrarea și stocarea etalonului ECC cât și evaluarea mijloacelor tehnice și de program a dispozitivelor electronice fiscale.
Centrul unic de certificare – furnizează informații cu privire la certificatelor cheilor publice pentru ECC.
Mai jos este reprezentată schema de interacțiune a actorilor cu sistemul SIA MEV.
Persoane responsabile
Diana Tricolici, inspector principal, Direcția generală metodologie proceduri fiscale din cadru Serviciului Fiscal de Stat,
Tel. 022 82 34 35, email:. diana.tricolici@sfs.md.
Termenul limită de expunere asupra proiectului este: 07.12.2018.
Comentarii
Lasă un răspuns
Restabilirea parolei

Opa ceva nou. Sa inteleg doresc ca aparatele de casa sa transmita on-line informatia la fisc. Ceva de genul dat sa implementat si in Rusia.