
Modificările efectuate în Regulamentul privind evidenţa plătitorilor de contribuţii la BASS

În Monitorul Oficial din 20 septembrie curent a fost publicat Ordinul nr. 151-A din 13 septembrie 2023 cu privire la modificarea Regulamentului privind evidenţa plătitorilor de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat, aprobat prin Ordinul CNAS nr. 275-A/2015.
În acest context, a fost revizuit modul de înregistrare şi evidenţă a plătitorilor BASS. Astfel, persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente, sunt luate la evidenţă în calitate de plătitori de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat şi de asiguraţi în sistemul public de asigurări sociale, prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect), automatizat, în baza informaţiilor furnizate de către Serviciul Fiscal de Stat.
De asemenea, potrivit noilor prevederi, titularii patentei de întreprinzător care au solicitat eliberarea/prelungirea patentei de întreprinzător la subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat, în conformitate cu prevederile art.4 alin. (1) al Legii 93/1998 cu privire la patenta de întreprinzător, sunt luaţi la evidenţă în calitate de plătitori de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat şi de asiguraţi în sistemul public de asigurări sociale, prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect), automatizat, în baza informaţiilor furnizate de către Serviciul Fiscal de Stat.
În redacție nouă Regulamentul mai prevede că titularii patentei de întreprinzător care au solicitat eliberarea/ prelungirea patentei de întreprinzător la primăria în a cărei rază de administrare solicitantul intenţionează să-şi desfăşoare activitatea în baza patentei, în conformitate cu prevederile pct.4 alin. (7) al Legii nr. 93/1998 sau în conformitate cu legislaţia UTA Gagauzia, sunt luaţi la evidenţă în calitate de plătitori de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat în baza Cererii. La Cerere se va anexa copia actului de identitate.
Modificările mai prevăd că în cazul în care plătitorul înregistrat îşi schimbă sediul (domiciliul) din raza de activitate a CTAS, după efectuarea operaţiunilor descrise la pct. 23 din Regulament, în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii cererii, dosarul se va transmite la CTAS a noului sediu însoţit de Actul de primire – predare in 2 exemplare. După semnare un exemplar al Actului de primire – predare se va returna CTAS în a căruia rază s-a aflat sediul (domiciliul) vechi.
Noile prevederi vor intra în vigare la data de 20 octombrie curent.
Comentarii
Lasă un răspuns
Restabilirea parolei
