37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Noua listă de verificare în domeniul raporturilor de muncă va fi utilizată în cazul controalelor de către ISM

Noua listă de verificare în domeniul raporturilor de muncă va fi utilizată în cazul controalelor de către ISM

19.02.2021688 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Conform Monitorului Oficial din 19 februarie 2021, prin Ordinul nr. 102 din 09.02.2021 a fost aprobată lista de verificare în domeniul raporturilor de muncă care va fi utilizată în cazul controalelor efectuate de colaboratorii Inspectoratului de Stat al Muncii.

Lista de verificare în domeniul raporturilor de muncă (apăsați aici), a fost aprobată în temeiul următoarelor norme juridice:

  • Art.51 alin.(2) din Legea nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activității de întreprinzător,
  • Art.4 alin.(1) lit.c) din Legea nr.140/2001 privind Inspectoratul de Stat al Muncii,
  • Pct.36 din Hotărârea Guvernului nr.894/2018 pentru aprobarea Metodologiei privind controlul de stat asupra activității de întreprinzător în baza analizei riscurilor în domeniile de control ale Inspectoratului de Stat al Muncii
  • Pct.9 al Regulamentului privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.694/2017

Lista de verificare este elaborată pentru domenii de activitate supuse controlului în baza riscurilor predominante în domeniul respectiv. Totodată, această listă specifică clar informaţiile care sunt necesare de la agentul economic, pe baza criteriilor de risc specifice prevăzute în metodologiile sectoriale de efectuare a controlului de stat asupra activităţii de întreprinzător în baza analizei criteriilor de risc (de exemplu, tipul de activitate, domeniul de afaceri etc.).

Prezentul ordin a intrat în vigoare la data de 19 februarie 2021, tot la această dată a fost abrogat Ordinul nr.1463 din 20.12.2019 „Cu privire la aprobarea Listei de verificare în domeniul raporturilor de muncă”.

Conform Monitorului Oficial din 19 februarie 2021, prin Ordinul nr. 102 din 09.02.2021 a fost aprobată lista de verificare în domeniul raporturilor de muncă care va fi utilizată în cazul controalelor efectuate de colaboratorii Inspectoratului de Stat al Muncii.

Lista de verificare în domeniul raporturilor de muncă (apăsați aici), a fost aprobată în temeiul următoarelor norme juridice:

  • Art.51 alin.(2) din Legea nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activității de întreprinzător,
  • Art.4 alin.(1) lit.c) din Legea nr.140/2001 privind Inspectoratul de Stat al Muncii,
  • Pct.36 din Hotărârea Guvernului nr.894/2018 pentru aprobarea Metodologiei privind controlul de stat asupra activității de întreprinzător în baza analizei riscurilor în domeniile de control ale Inspectoratului de Stat al Muncii
  • Pct.9 al Regulamentului privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.694/2017

Lista de verificare este elaborată pentru domenii de activitate supuse controlului în baza riscurilor predominante în domeniul respectiv. Totodată, această listă specifică clar informaţiile care sunt necesare de la agentul economic, pe baza criteriilor de risc specifice prevăzute în metodologiile sectoriale de efectuare a controlului de stat asupra activităţii de întreprinzător în baza analizei criteriilor de risc (de exemplu, tipul de activitate, domeniul de afaceri etc.).

Prezentul ordin a intrat în vigoare la data de 19 februarie 2021, tot la această dată a fost abrogat Ordinul nr.1463 din 20.12.2019 „Cu privire la aprobarea Listei de verificare în domeniul raporturilor de muncă”.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...