Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF) informează actualii și viitorii utilizatori ai sistemului informațional automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice (SIA) „e - Factura” că noua versiune a sistemului, aflată în proces de testare, conține un mecanism nou, modernizat de integrare a sistemelor de contabilitate ale agenților economici cu sistemul „e - Factura” prin intermediul aplicației API eFactura.
Mecanismul asigură optimizarea proceselor și metodelor de utilizare a aplicației API eFactura prin micșorarea timpului pentru prelucrarea datelor; lichidarea restricțiilor de timp în utilizarea metodelor aplicate; introducerea unor câmpuri noi ce permit identificarea mult mai ușoară și mai operativă a facturilor fiscale descărcate în sistem.
Noua versiune a sistemului pune la dispoziția utilizatorilor, în funcție de preferințele acestora, două metode de integrare a sistemelor de contabilitate cu SIA „e - Factura”.
Prima metodă - utilizarea serviciului e - Factura în regim „Semi automatizat” - prevede că facturile fiscale sunt înregistrate în sistemul de contabilitate al furnizorului și expediate ulterior în SIA „e - Factura”, după care furnizorul aplică semnăturile electronice în sistemul „e - Factura” prin intermediul portalului de servicii fiscale electronice www.servicii.fisc.md. Întrucât această metodă nu implică resurse mari în ajustarea sistemului de contabilitate, ea este recomandată agenților economici care emit lunar un număr nesemnificativ de facturi fiscale. Alte informații pot fi găsite în Ghidul de integrare.
A doua metodă - utilizarea serviciului e - Factura în regim „Complet automatizat” - prevede că facturile fiscale sunt înregistrate în sistemul de contabilitate al furnizorului unde are loc semnarea și expedierea facturilor fiscale, fără necesitatea de a accesa https://efactura.fisc.md/. Această metodă permite utilizatorilor sistemelor de contabilitate obținerea informației despre actorii implicați în tranzacția economică, statutul curent al facturilor fiscale create în sistemele de contabilitate, rezervarea de către SIA „e - Factura” a seriei și numărului pentru factura fiscală, etc. Metoda dată este recomandată agenților economici care emit lunar un volum mare de facturi fiscale. Mai multe detalii le găsiți în Ghidul de integrare.
Agenții economici care își doresc o productivitate mai înaltă a procesului de semnare a facturilor fiscale în sistemele de contabilitate (peste 10000 de facturi emise lunar), pot accesa serviciul de aplicare automatizată a semnăturii electronice PKI - Server oferit de Serviciul Tehnologia Informației și Securității Cibernetice (STISC). Pentru mai multe detalii, apelați Serviciul Suport Clienți al STISC la numărul de telefon: 022 820911.
Pentru consultații și suport tehnic privind utilizarea funcționalităților noii versiuni a SIA „e-Factura”, apelați Centrul de apel al CTIF la numărul de telefon: 022 822222.
Vă amintim că CTIF a început procesul de testare a noii versiuni a SIA „e - Factura” la 01.06.2020. Informații despre modul de participare la testarea sistemului pot fi găsite aici.
Totodată, CTIF a inițiat un ciclu de instruiri online privind utilizarea noii versiuni a SIA „e - Factura” pentru contribuabilii persoane juridice. Amănunte despre participarea la aceste instruiri le puteți găsi aici.