37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Instrucțiunea privind modul de expediere și recepționare a documentelor prin SIA CCDE, în vigoare de la 1 ianuarie 2021

Instrucțiunea privind modul de expediere și recepționare a documentelor prin SIA CCDE, în vigoare de la 1 ianuarie 2021

11.12.2020943 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Conform Monitorului Oficial din 11 decembrie 2020, prin Ordinul nr.582 din 24.11.2020 s-a aprobat Instrucțiunea privind modul de expediere și recepționare a documentelor prin sistemul informațional automatizat de creare şi circulație a documentelor electronice.

Instrucțiunea stabileşte modul de expediere şi recepţionare a documentelor electronice între Serviciul Fiscal de Stat, Banca Națională a Moldovei, bănci, prestatorii de servicii de plată, executori judecătorești și autoritățile publice emitente de mandate de executare, precum şi regulile de utilizare a sistemului informaţional automatizat de creare şi circulaţie a documentelor electronice (în continuare – SIA CCDE).

SIA CCDE oferă posibilitatea înregistrării informaţiilor parvenite de la participanți la sistem, după caz, despre deschiderea, modificarea şi închiderea conturilor bancare/ de plăţi ale persoanelor fizice şi juridice străine care nu dispun de obiecte impozabile, nu au obligaţii fiscale şi lipsesc în SISFS, inclusiv pentru persoanele fizice rezidente care deţin act de identitate provizoriu, precum şi înregistrarea informaţiei despre conturile bancare/de plăţi altele decât cele prevăzute de art.167 alin. (1) din Codul fiscal. Participanții la sistem, în aceeaşi zi sau în ziua următoare lucrătoare din momentul săvîrşirii acţiunii, vor expedia documentele electronice prin SIA CCDE.

Prezentul Ordin va intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2021.

Conform Monitorului Oficial din 11 decembrie 2020, prin Ordinul nr.582 din 24.11.2020 s-a aprobat Instrucțiunea privind modul de expediere și recepționare a documentelor prin sistemul informațional automatizat de creare şi circulație a documentelor electronice.

Instrucțiunea stabileşte modul de expediere şi recepţionare a documentelor electronice între Serviciul Fiscal de Stat, Banca Națională a Moldovei, bănci, prestatorii de servicii de plată, executori judecătorești și autoritățile publice emitente de mandate de executare, precum şi regulile de utilizare a sistemului informaţional automatizat de creare şi circulaţie a documentelor electronice (în continuare – SIA CCDE).

SIA CCDE oferă posibilitatea înregistrării informaţiilor parvenite de la participanți la sistem, după caz, despre deschiderea, modificarea şi închiderea conturilor bancare/ de plăţi ale persoanelor fizice şi juridice străine care nu dispun de obiecte impozabile, nu au obligaţii fiscale şi lipsesc în SISFS, inclusiv pentru persoanele fizice rezidente care deţin act de identitate provizoriu, precum şi înregistrarea informaţiei despre conturile bancare/de plăţi altele decât cele prevăzute de art.167 alin. (1) din Codul fiscal. Participanții la sistem, în aceeaşi zi sau în ziua următoare lucrătoare din momentul săvîrşirii acţiunii, vor expedia documentele electronice prin SIA CCDE.

Prezentul Ordin va intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2021.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...