Inițiativa legislativă cu privire la eliminarea prin digitizare a mai multor extrase din diverse registre de stat a fost susținută astăzi de membrii Comisiei economie, buget și finanțe.
Proiectul introduce noi reglementări care vor permite emiterea în format electronic a următoarelor extrase: certificatul privind lipsa sau existența datoriilor la bugetul de stat; extrasul din Registrul bunurilor imobile; informații privind stagiul de cotizare; cazierul judiciar; informații din Registrul de stat și din actele de constituire ale persoanelor juridice.
Potrivit proiectului, va fi posibilă generarea și descărcarea acestor documente în format electronic, semnarea lor prin intermediul cabinetului personal (mCabinet). Extragerea electronică a documentelor ar urma să fie gratuită pentru cetățeni și pentru agenții economici.
Unul din autorii proiectului de lege, a argumentat că inițiativa urmărește creșterea gradului de accesibilitate a serviciilor publice, fiind un semnal clar de respect față de cetățeni și antreprenori și pentru timpul lor.
Comisia a aprobat proiectul de lege cu votul unanim al membrilor prezenți și îl va propune plenului Legislativului spre dezbateri. Deputații urmează să modifice Legea privind actele de identitate din sistemul național de pașapoarte și Codul fiscal al Republici Moldova.