Proiectul Hotărârii Guvernului „Pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de solicitare și acordare a indemnizației unice pentru personalul decedat în lupta cu COVID-19 din cadrul instituțiilor medico-sanitare publice” a fost discutat în cadrul ședinței secretarilor generali din 28 ianuarie 2021.
Scopul de bază al proiectului constă în stabilirea modului de solicitare și acordare a indemnizației unice pentru personalul decedat în lupta cu COVID-19 din contul fondului de urgență al Guvernului, conform revederilor art.VI2 din Legea nr.69/2020 cu privire la instituirea unor măsuri pe perioada stării de urgență în sănătate publică și modificarea unor acte normative.
Mărimea indemnizației unice pentru personalul decedat în lupta cu COVID19 din cadrul instituțiilor medico-sanitare publice constituie 100 000 lei.
Indemnizația unică este scutită de impozitul pe venit, de contribuția
de asigurări sociale de stat obligatorii, de contribuția individuală de asigurări sociale de stat obligatorii și de primele de asigurare obligatorie de asistență medicală.
Dreptul la indemnizația unică se acordă soțului supraviețuitor, copiilor până la vârsta de 18 ani sau, dacă își continuă studiile în instituții de învățământ cu frecvență (secundar, mediu de specialitate și superior), până la terminarea acestora, fără a depăși vârsta de 23 de ani. Iar în cazul în care nu există urmași din categoria celor menționați supra, indemnizația unică se va acorda unuia dintre părinți.
Indemnizația unică se va achita de către instituția medico-sanitară publică,
în care a activat persoana decedată, o singură data din momentul stabilirii
decesului.