37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   În baza la ce criterii se va face controlul de stat în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă

În baza la ce criterii se va face controlul de stat în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă

05.10.2018343 views BizLaw
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Controlul de stat în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă se va realiza după analiza a cinci criterii de risc. Acestea sunt incluse în Metodologia aprobată, miercuri, de către Guvern.

Documentul prevede că, criteriile de risc utilizate la controlul de stat al respectării de către persoanele supuse controlului a legislaţiei cu privire la securitatea și sănătatea în muncă, indiferent de specificul fiecărui domeniu de control, sunt următoarele:

  • pericolul de accidentare aferent domeniului activităţii persoanei supuse controlului, corespunzător domeniilor de competență atribuite prin art. 231 din Legea nr. 186/2008 securităţii şi sănătăţii în muncă (conform Clasificatorului Activităţilor din Economia Moldovei CAEM Rev.2, ediţia 2009);
  • numărul de angajați;
  • istoricul conformităţii cu prevederile legislaţiei, dar şi cu prescripţiile autorității competente în domeniul siguranţei ocupaţionale;
  • data efectuării ultimului control planificat;
  • producerea accidentelor de muncă.

Fiecare criteriu de risc se repartizează pe grade/niveluri de intensitate, punctate conform valorii gradului de risc. În cazul în care nu există date sau informaţii care să permită aprecierea gradului/nivelului de intensitate/severitate a criteriului de risc în raport cu persoana supusă controlului, se acordă punctajul maxim. După efectuarea primului control cu utilizarea acestui criteriu de risc, organul de control revizuieşte punctajul acordat în funcţie de datele şi informaţiile acumulate în cadrul controlului.

Criteriul de risc privind pericolul de accidentare aferent domeniului activităţii se gradează individual de fiecare autoritate competentă în domeniul siguranţei ocupaţionale.

Metodologia prevede și o gradare a criteriilor de risc, după ponderea acestora, după cum urmează:

  • pericolul de accidentare aferent domeniului activităţii persoanei supuse controlului – 0,3;
  • numărul de angajați – 0,2;
  • istoricul conformităţii cu prevederile legislaţiei, dar şi cu prescripţiile autorității competente în domeniul siguranţei ocupaţionale – 0,2;
  • producerea accidentelor de muncă – 0,2;
  • data efectuării ultimului control planificat – 0,1.

Autoritățile spun că noile prevederi vor crea un sistem optim şi uniform de control de stat în domeniul siguranţei ocupaţionale. Acesta va fi transparent şi previzibil, bazat pe analiza criteriilor de risc. În final, asta va asigura efectuarea controlului de stat în limita necesităţilor obiective, diminuând maxim posibil influenţa şi abuzul inspectorilor.

Comentarii

Înregistrare

Restabilire

Se încarcă...