37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Identificarea persoanelor fizice de la distanță utilizând mijloace digitale. Ce trebuie să cunoașteți

Identificarea persoanelor fizice de la distanță utilizând mijloace digitale. Ce trebuie să cunoașteți

18.01.2024628 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Astăzi, în Monitorul Oficial a fost publicată Hotărârea Guvernului nr.977 din 6 decembrie 2023 cu privire la stabilirea metodelor alternative de identificare de la distanță a persoanei fizice și aprobarea Procedurii de identificare a persoanei fizice de la distanță utilizând mijloace digitale.

Potrivit Hotărârii nr.97/2023, se stabilesc în calitate de metode alternative de identificare de la distanță a persoanei fizice: identificarea persoanei la distanță utilizând mijloace digitale de verificare automatizate, fără participarea operatorului uman și identificarea persoanei la distanță utilizând mijloace digitale de verificare cu participarea operatorului uman. Implementarea de către prestatorii de servicii de încredere calificați a metodelor alternative de identificare este opțională și se realizează în conformitate cu procedura de identificare a persoanei fizice la distanță utilizând mijloace digitale.

Astfel, procedura de identificare stabilește regulile și cerințele minime tehnice și de securitate pentru realizarea de către prestatorii de serviciide încredere calificați a identificării și verificării identității de la distanță a persoanei utilizând mijloace digitale. Pentru a garanta fiabilitatea acestor procese, procedura stabilește o serie de reguli, precum și cerințe de ordin tehnic și de securitate, pe care furnizorii de servicii de identificare a persoanei la distanță utilizand mijloace digitale, trebuie să le implementeze. În acest sens, prestatorul de servici de încredere calificat este obligat:

  • să elaboreze și să mențină o descriere detaliată a arhitecturii sistemului informatic a serviciului de identificare a persoanei la distanță;
  • să elaboreze și să mențină un plan de răspuns la incidente;
  • să elaboreze și să mențină un plan de reziliență pentru a se asigura că informațiile relevante rămân accesibile, pentru o perioadă adecvată de timp, în scopul furnizării de probe legale și al continuității activității;
  • să stabilească proceduri privind efectuarea copiilor de rezervă și de recuperare în cazul unui incident de securitate cibernetică;
  • să înregistreze toate prelucrările de date și acțiunile automatizate efectuate de operatori în cadrul unei verificări a identității la distanță;
  • să se asigure că informațiile furnizate nu sunt false sau înșelătoare;
  • să furnizeze suficiente dovezi că modul în care funcționează, nu este de natură să-și compromită imparțialitatea și calitatea serviciului său către client sau să dea naștere unor conflicte de interese;
  • să dispună de licențe valabile pentru instrumentele (software sau hardware) utilizate pentru furnizarea serviciului;
  • să țină auditul operaţiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal sistemului informatic a serviciului de identificare a persoanei la distanță în funcţie de criterii şi indicatori specifici.

Potrivit actului normativ publicat, un serviciu de identificare a persoanei de la distanță parcurge succesiv următoarele etape: colectarea datelor de identificare; verificarea datelor de identificare; constituirea dosarului electronic de evidență și transmiterea rezultatului verificării identității de la distanță.

La inițierea procedurii de identificare a persoanei la distanță utilizând mijloace digitale, solicitantul trebuie să își dea consimțământul în vederea parcurgerii procesului de identificare și asupra scopului identificării, precum și pentru realizarea de fotografii, capturi de imagini și/sau colectare de date ale sale și ale actului de identitate. Exprimarea consimțământului va fi păstrată împreună cu probele colectate în procesul de identificare.

Notă: Actele de identitate acceptate în procesul de de identificare a persoanei la distanță utilizând mijloace digitale sunt: buletinul de identitate și pașaportul.

Hotărârea va intra în vigoare la expirarea a 3 luni de la data publicării în Monitorul Oficial.

Astăzi, în Monitorul Oficial a fost publicată Hotărârea Guvernului nr.977 din 6 decembrie 2023 cu privire la stabilirea metodelor alternative de identificare de la distanță a persoanei fizice și aprobarea Procedurii de identificare a persoanei fizice de la distanță utilizând mijloace digitale.

Potrivit Hotărârii nr.97/2023, se stabilesc în calitate de metode alternative de identificare de la distanță a persoanei fizice: identificarea persoanei la distanță utilizând mijloace digitale de verificare automatizate, fără participarea operatorului uman și identificarea persoanei la distanță utilizând mijloace digitale de verificare cu participarea operatorului uman. Implementarea de către prestatorii de servicii de încredere calificați a metodelor alternative de identificare este opțională și se realizează în conformitate cu procedura de identificare a persoanei fizice la distanță utilizând mijloace digitale.

Astfel, procedura de identificare stabilește regulile și cerințele minime tehnice și de securitate pentru realizarea de către prestatorii de serviciide încredere calificați a identificării și verificării identității de la distanță a persoanei utilizând mijloace digitale. Pentru a garanta fiabilitatea acestor procese, procedura stabilește o serie de reguli, precum și cerințe de ordin tehnic și de securitate, pe care furnizorii de servicii de identificare a persoanei la distanță utilizand mijloace digitale, trebuie să le implementeze. În acest sens, prestatorul de servici de încredere calificat este obligat:

  • să elaboreze și să mențină o descriere detaliată a arhitecturii sistemului informatic a serviciului de identificare a persoanei la distanță;
  • să elaboreze și să mențină un plan de răspuns la incidente;
  • să elaboreze și să mențină un plan de reziliență pentru a se asigura că informațiile relevante rămân accesibile, pentru o perioadă adecvată de timp, în scopul furnizării de probe legale și al continuității activității;
  • să stabilească proceduri privind efectuarea copiilor de rezervă și de recuperare în cazul unui incident de securitate cibernetică;
  • să înregistreze toate prelucrările de date și acțiunile automatizate efectuate de operatori în cadrul unei verificări a identității la distanță;
  • să se asigure că informațiile furnizate nu sunt false sau înșelătoare;
  • să furnizeze suficiente dovezi că modul în care funcționează, nu este de natură să-și compromită imparțialitatea și calitatea serviciului său către client sau să dea naștere unor conflicte de interese;
  • să dispună de licențe valabile pentru instrumentele (software sau hardware) utilizate pentru furnizarea serviciului;
  • să țină auditul operaţiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal sistemului informatic a serviciului de identificare a persoanei la distanță în funcţie de criterii şi indicatori specifici.

Potrivit actului normativ publicat, un serviciu de identificare a persoanei de la distanță parcurge succesiv următoarele etape: colectarea datelor de identificare; verificarea datelor de identificare; constituirea dosarului electronic de evidență și transmiterea rezultatului verificării identității de la distanță.

La inițierea procedurii de identificare a persoanei la distanță utilizând mijloace digitale, solicitantul trebuie să își dea consimțământul în vederea parcurgerii procesului de identificare și asupra scopului identificării, precum și pentru realizarea de fotografii, capturi de imagini și/sau colectare de date ale sale și ale actului de identitate. Exprimarea consimțământului va fi păstrată împreună cu probele colectate în procesul de identificare.

Notă: Actele de identitate acceptate în procesul de de identificare a persoanei la distanță utilizând mijloace digitale sunt: buletinul de identitate și pașaportul.

Hotărârea va intra în vigoare la expirarea a 3 luni de la data publicării în Monitorul Oficial.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...