Cabinetul de miniștri a aprobat proiectul cu privire la Conceptului Sistemului informațional „Registrul de stat al controalelor” (SI RSC).
Potrivit proiectului, SI RSC va fi o platformă de generare și evidență a documentelor procedurale în format electronic cu posibilitatea aplicării semnăturii electronice de către părțile implicate. Totodată, SI RSC urmează să utilizeze direct mecanisme de evaluare a indicatorilor de performanță a organelor de control și colectare de date, pentru a reduce eforturile suplimentare ale organelor de control și ale Cancelariei de Stat în calitate de autoritate de supraveghere a controalelor.
Funcțiile de bază ale SI RSC vor consta în:
1) înregistrarea, evidența, monitorizarea, analiza și raportarea controalelor efectuate de către organele de control;
2) planificarea controalelor de către organele de control;
3) evidența personalului implicat în domeniul efectuării controlului de stat;
4) evaluarea riscurilor;
5) elaborarea și aprobarea obiectivelor și valorilor-țintă ale indicatorilor de performanță a activității organelor de control;
6) evaluarea propriilor performanțe în baza sistemelor de indicatori, obiective și valori-ținte aprobate;
7) întocmirea rapoartelor cu privire la activitatea de control;
8) interoperabilitate și schimbul de date cu alte sisteme informaționale de stat;
9) efectuarea controalelor la fața locului prin intermediul aplicației mobile;
10) întocmirea documentației aferente controlului în regim online cu expedierea automată în adresa persoanei supuse controlului;
11) întocmirea listelor de verificare pe domeniul aferent controlului;
12) auditul operațiunilor efectuate în SI RSC.