37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Explicațiile SIS privind utilizarea semnăturii electronice

Explicațiile SIS privind utilizarea semnăturii electronice

09.02.2021711 views Bizlaw
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Serviciul de Informații și Securitate (SIS) a venit cu unele clarificări referitor la modul de utilizare a semnăturii electronice. Informația a fost publicată pe pagina e-licitație.md, ca urmare a unei solicitări a Asociației Naționale a Companiilor TIC.

Astfel, SIS spune că datele privind subdiviziunea persoanei juridice, în care activează utilizatorul semnăturii electronice, denumirea persoanei juridice, IDNO, în care activează utilizatorul semnăturii electronice și funcţia deţinută nu sunt câmpuri obligatorii ale certificatului cheii publice. Prin urmare, lipsa acestora nu poate servi drept temei pentru refuzul unui document electronic semnat cu astfel de semnătură electronică.

Dacă certificatul cheii publice conține informații privind organizația în interesul căreia activează titularul (denumirea persoanei juridice, subdiviziunea persoanei juridice, IDNO a persoanei juridice în care activează utilizatorul semnăturii electronice, funcţia deţinută de către acesta), certificatul dat va putea fi utilizat doar pentru semnarea documentelor electronice în interesul organizației indicate în acesta.

Persoana poate solicita emiterea unei singuri semnături electronice, fără includerea în certificatul cheii publice a unor restricții de utilizare sau a unei calități speciale, iar ca urmare, aceasta poate fi utilizată la semnarea oricăror tipuri de documente electronice, dacă persoana este abilitată, în modul stabilit, să semneze cu semnătură olografă documentul echivalent pe suport de hârtie, calitatea semnatarului fiind stabilită în conținutul documentului.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...