37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Evaluarea sistemelor informaţionale gestionate de CNAM

Evaluarea sistemelor informaţionale gestionate de CNAM

24.10.2019748 views CNAM
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Situaţia sistemelor informaţionale existente în sistemul de sănătate a fost discutată marţi, 22 octombrie, de reprezentanţii Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină (CNAM) şi experţi ai Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS).

Misiunea OMS condusă de Marieke Verschuuren se află la Chişinău cu scopul de a evalua sistemele informaţionale în sănătate din Republica Moldova. “Am dori să cunoaştem care este situaţia cu privire la bazele de date şi resurse, colectarea, analiza şi raportarea datelor, resursele necesare pentru mentenanţa acestora, care este starea de lucruri a sistemelor informaţionale din sănătate, inclusiv cele ale CNAM şi interconectarea acestora cu sistemele altor instituţii”, a afirmat Marieke Verschuuren.

Directorul general al CNAM, Andrei Matei, a informat expertul OMS că în prezent compania gestionează unsprezece sisteme informaţionale, dintre care doar o parte sunt conectate cu sistemele altor instituţii. “Cele mai importante pentru activitatea CNAM sunt sistemul care ţine evidenţa persoanelor asigurate şi neasigurate, cel pentru evidenţa înregistrării persoanelor la medicul de familie, sistemul DRG prin care colectăm informaţii cu privire la volumul de servicii şi procedurile realizate la nivel de prestatori de servicii medicale spitaliceşti”, a menţionat Andrei Matei.

Totodată, directorul general al CNAM s-a referit şi la alte sisteme informaţionale, cum ar fi cel privind achitarea serviciilor medicale prestate de instituţiile contractate, sistemul privind medicamente compensate. La şedinţă s-a menţionat şi faptul că, prin hotărâre de Guvern, CNAM a fost desemnată ca gestionar al altor două sisteme – SIA “Asistenţa Medicală Primară” şi SIA “Asistenţa Medicală Spitalicească”.

Reprezentanţii CNAM au discutat cu expertul internaţional despre provocările în utilizarea sistemelor informaţionale enumerate mai sus, menţionând că o parte dintre acestea sunt învechite și necesită a fi dezvoltate pentru a asigura plenitudinea și veridicitatea informației la colectarea datelor din sursele primare. În cadrul şedinţei au fost abordate şi aspecte privind colectarea, utilizarea și calitatea bazelor de date, fiind subliniată necesitatea unificării perioadei de raportare a datelor privind activitatea instituțiilor medicale din țară.

Expertul OMS urmează să vină cu recomandări pentru fortificarea sistemelor informaţionale din sănătate. Agenda vizitei misiunii OMS la Chişinău în perioada 22-25 octombrie include un şir de şedinţe de lucru cu reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale, Agenţiei Naţionale pentru Sănătate Publică, Biroului Naţional de Statistică, Agenţiei Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale, Agenţiei Servicii Publice, precum şi ai unor instituţii medicale.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...