37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Eliminarea barierelor birocratice în dezvoltarea mediului de afaceri – consultări publice cu reprezentanții mai multor ministere

Eliminarea barierelor birocratice în dezvoltarea mediului de afaceri – consultări publice cu reprezentanții mai multor ministere

26.01.2023286 views Ministerul Economiei
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Un grup de lucru, prezidat de ministrul Economiei, s-a întrunit pentru consultări, referitor la modificarea mai multor legi, menite să elimine barierele biroctratice în dezvoltarea mediului de afaceri.

La ședință au participat reprezentanți ai Ministerului Economiei, Cancelariei de Stat, Ministerului Justiției, Ministerului Apărării, Ministerului Muncii și Protecției Sociale, Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării regionale, Serviciului Fiscal de Stat, Ministerul Culturii etc.

Printre subiectele abordate au fost cele referitor la simplificările pe domeniul relațiilor de muncă și pe simplificarea controalelor, cum ar fi:

- permiterea semnării contractelor individuale de muncă pe durată determinată cu salariații angajați în domeniul tehnologiilor informaționale și comunicațiilor, fără limitări,
- eliminarea raportărilor privind salariații către centrele militare, informație care deja există în resursele administrative,
- excluderea obligativității achitării indemnizației de concediu în avans,
- excluderea obligativității utilizării doar a cursului BNM pentru salariile stabilite în valută, astfel fiind permise cursurile altor bănci, agreate de părți etc.

Un alt subiect propus pentru discuții și consultări a fost procedura de eliminare a “pașaportului albastru” și substituirea cu o adeverință eliberată de medicul de familie doar persoanelor care pot crea riscuri pentru consumatori prin lucrul cu produsele alimentare și alte activități, examinările putând fi făcute în orice instituție medicală.

Suplimentar, a mai fost menționată acțiunea de unificare într-un singur act normativ a tipurilor de activități ce necesită autorizarea și înregistrarea sanitar-veterinară și de eliminare a obligației de publicare a notelor informative la actele normative în Monitorului Oficial în format electronic.

Mai mult, s-a pus accent pe faptul că unele prevederi care sânt obligatorii, să devină opționale, printre care: evidența zilnică a orelor de muncă, programarea anuală a concediilor, existența regulamentelor interne, existența precontractelor etc.

Toate aceste modificări care sunt dicutate în cadrul consultărilor publice, au fost elaborate de către Ministerul Economiei, în comun cu Secretariatul Consiliului Economic pe lângă prim-ministru și au drept scop facilitarea activității mediului de afaceri, dar și transparența instituțiilor publice.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...