37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Eficientizarea comunicării între contribuabili și autoritatea fiscală

Eficientizarea comunicării între contribuabili și autoritatea fiscală

20.02.2023310 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Serviciul Fiscal de Stat, în conformitate cu drepturile și atribuțiile stabilite de Codul fiscal, asigură elaborarea metodelor eficiente de interacțiune și comunicare cu contribuabilii, astfel încât liberul acces la consultații și echitatea să asigure creșterea continuă a nivelului de respectare a legislației fiscale.

În acest context, unul din obiectivele Serviciului Fiscal de Stat constă în stabilirea unui dialog eficient cu agenții economici. Actualmente, interacțiunea între contribuabil și SFS este asigurată prin 4 modalități:

  • directă – asistența contribuabililor în domeniul fiscal se acordă la sediul subdiviziunilor structurale ale SFS;
  • scrisă – funcționarii fiscali oferă îndrumare și asistență contribuabililor în domeniul legislației fiscale, la cererea acestora;
  • prin e-mail/pagina web – contribuabilii au posibilitatea de a obţine informaţiile fiscale dorite, fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze la sediul organului fiscal, economisind astfel timp şi bani;
  • prin telefon – contribuabilii sunt informați despre persoanele de contact, numele, numărul de contact pentru a fi asigurat dialogul nemijlocit.

Multitudinea serviciilor pe care le oferă Serviciul Fiscal de Stat servește drept bază pentru facilitarea comunicării între contribuabili și autoritatea fiscală. Modernizarea societății în mod implicit presupune și modernizarea Serviciului Fiscal de Stat, care asigură în mod constant implementarea noilor modalități atât de administrare fiscală, cât și de comunicare, manifestate prin:

  1. Centrul unic de apel al Serviciului Fiscal de Stat este o modalitate de comunicare directă și operativă a instituției cu beneficiarii principali ai serviciilor fiscale – contribuabilii. Oferirea pentru mediul exterior a unei singure linii telefonice gratuite (080001525) permite eliminarea neclarității (de a determina de serviciile cărui specialist este nevoie în fiecare situație și numărul potrivit pentru a-l contacta);
  2. Efectuarea vizitelor fiscale/aplicarea „Chestionarul agentului economic”.
  3. Exercitarea controalelor fiscale.

Serviciul Fiscal de Stat, în conformitate cu drepturile și atribuțiile stabilite de Codul fiscal, asigură elaborarea metodelor eficiente de interacțiune și comunicare cu contribuabilii, astfel încât liberul acces la consultații și echitatea să asigure creșterea continuă a nivelului de respectare a legislației fiscale.

În acest context, unul din obiectivele Serviciului Fiscal de Stat constă în stabilirea unui dialog eficient cu agenții economici. Actualmente, interacțiunea între contribuabil și SFS este asigurată prin 4 modalități:

  • directă – asistența contribuabililor în domeniul fiscal se acordă la sediul subdiviziunilor structurale ale SFS;
  • scrisă – funcționarii fiscali oferă îndrumare și asistență contribuabililor în domeniul legislației fiscale, la cererea acestora;
  • prin e-mail/pagina web – contribuabilii au posibilitatea de a obţine informaţiile fiscale dorite, fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze la sediul organului fiscal, economisind astfel timp şi bani;
  • prin telefon – contribuabilii sunt informați despre persoanele de contact, numele, numărul de contact pentru a fi asigurat dialogul nemijlocit.

Multitudinea serviciilor pe care le oferă Serviciul Fiscal de Stat servește drept bază pentru facilitarea comunicării între contribuabili și autoritatea fiscală. Modernizarea societății în mod implicit presupune și modernizarea Serviciului Fiscal de Stat, care asigură în mod constant implementarea noilor modalități atât de administrare fiscală, cât și de comunicare, manifestate prin:

  1. Centrul unic de apel al Serviciului Fiscal de Stat este o modalitate de comunicare directă și operativă a instituției cu beneficiarii principali ai serviciilor fiscale – contribuabilii. Oferirea pentru mediul exterior a unei singure linii telefonice gratuite (080001525) permite eliminarea neclarității (de a determina de serviciile cărui specialist este nevoie în fiecare situație și numărul potrivit pentru a-l contacta);
  2. Efectuarea vizitelor fiscale/aplicarea „Chestionarul agentului economic”.
  3. Exercitarea controalelor fiscale.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...