37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   e-Factura: Acceptarea și semnarea facturii fiscale de către Cumpărător

e-Factura: Acceptarea și semnarea facturii fiscale de către Cumpărător

04.01.20221.693 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Agentul economic, care acționează în tranzacție comercială în calitate de Cumpărător, reprezintă al doilea actor principal al tranzacției, care este responsabil pentru recepționarea și acceptarea bunurilor/serviciilor furnizate, semnarea facturilor fiscale emise de Furnizor, sau respingerea acestora cu indicarea obligatorie a motivului. În funcție de faptul emiterii deciziei cu privire la factura fiscală din partea Cumpărătorului (acceptarea sau respingerea) tranzacția economică va fi considerată finisată sau anulată/respinsă.

În cadrul acestui articol vor fi descrise succesiunea acțiunilor pe care Cumpărătorul le poate efectua în cadrul SI „e-Factura”cu privire la acceptarea și semnarea facturii fiscale.

Acceptarea facturii fiscale

Factura fiscală emisă de Furnizor, după semnare și expediere la Cumpărător, apare în profilul de lucru al Cumpărătorului, unde este efectuată acceptarea prealabilă a acesteia. Procesul de acceptare nu este unul obligatoriu și poate fi omis (atunci când între Furnizor și Cumpărător există un grad înalt de încredere, sau atunci când procesul de transmitere a bunurilor/serviciilor coincide cu momentul semnării facturii fiscale, etc.)

Pentru a efectua procesul de acceptare, executați următori pași:
1) Accesați pagina principală a SI „e-Factura”;
2) Din profilul paginii principale selectați elementul Eu sunt Cumpărător, după treceți în compartimentul Pentru acceptare;
3) Selectați factura fiscală și accesați butonul Coordonat din bara meniului;
4) În fereastra de dialog care va apărea pe ecranul Dvs. confirmați intenția de a accepta înregistrarea selectată, accesând butonul Acceptare.

Fereastra de dialog va fi închisă, iar înregistrările acceptate se vor transfera în lista compartimentului Pentru semnare.

Semnarea facturii fiscale

Procesul de semnare a facturii fiscale la Cumpărător este un proces ce urmează după etapa de coordonare a ei, sau are loc fără opțiunea respectivă. De asemenea semnarea facturii fiscale de către Cumpărător poate fi efectuată în momentul în care a fost efectuată transportarea lor de către furnizor. În toate cazurile procesul semnării este efectuat în mod identic, doar că este executat în cadrul diferitor interfețe:

  • Din interfața Pentru acceptare – în situația când înregistrările sunt supuse semnării fără trecerea prealabilă a procesului de coordonare;
  • Din interfața Transportare – în situația când semnarea facturi fiscale se efectuează după ce a fost efectuată transportarea bunurilor de către Transportator la Cumpărător;
  • Din interfața Pentru semnare – în situația când înregistrările au trecut procesul de coordonare și s-au transferat din lista Pentru acceptare în lista Pentru semnare.

Pentru a efectua semnarea facturii fiscale de către Cumpărător, efectuați următori pași:
1) Din profilul paginii principale selectați compartimentul Eu sunt Cumpărător, după care treceți în interfața acestuia:
a. Pentru acceptare - în caz dacă doriți să semnați o factură fiscală neacceptată;
b. Transportare - în caz dacă doriți să semnați o factura fiscală pentru marfă care a trecut procesul de transportare;
c. Pentru semnare - în caz că doriți să semnați o factură fiscală acceptată.
2) Bifați factura/facturile fiscale și din bara meniului accesați butonul Semnează;
3) În formularul de dialog care va apărea pe ecranul Dvs. confirmați intenția accesând butonul Semnare;
4) Veți fi redirecționat către interfața serviciului guvernamental de semnătură electronică MSign.
5) După aplicarea semnăturii electronice factura fiscală va fi transferată de către sistem în compartimentul Finisate.

Notă: În unele cazuri procesul semnării poate să dureze o perioadă de timp (din cauza momentelor tehnice, sau din cauza legăturii electronice, sau din cauza procesării unui volum mare de înregistrări). În astfel de situații facturile fiscale semnate vor fi transferate în cadrul profilului. Cumpărătorului în lista elementului În procesul semnării, și vor apărea în lista Finisate în mod automat.

Agentul economic, care acționează în tranzacție comercială în calitate de Cumpărător, reprezintă al doilea actor principal al tranzacției, care este responsabil pentru recepționarea și acceptarea bunurilor/serviciilor furnizate, semnarea facturilor fiscale emise de Furnizor, sau respingerea acestora cu indicarea obligatorie a motivului. În funcție de faptul emiterii deciziei cu privire la factura fiscală din partea Cumpărătorului (acceptarea sau respingerea) tranzacția economică va fi considerată finisată sau anulată/respinsă.

În cadrul acestui articol vor fi descrise succesiunea acțiunilor pe care Cumpărătorul le poate efectua în cadrul SI „e-Factura”cu privire la acceptarea și semnarea facturii fiscale.

Acceptarea facturii fiscale

Factura fiscală emisă de Furnizor, după semnare și expediere la Cumpărător, apare în profilul de lucru al Cumpărătorului, unde este efectuată acceptarea prealabilă a acesteia. Procesul de acceptare nu este unul obligatoriu și poate fi omis (atunci când între Furnizor și Cumpărător există un grad înalt de încredere, sau atunci când procesul de transmitere a bunurilor/serviciilor coincide cu momentul semnării facturii fiscale, etc.)

Pentru a efectua procesul de acceptare, executați următori pași:
1) Accesați pagina principală a SI „e-Factura”;
2) Din profilul paginii principale selectați elementul Eu sunt Cumpărător, după treceți în compartimentul Pentru acceptare;
3) Selectați factura fiscală și accesați butonul Coordonat din bara meniului;
4) În fereastra de dialog care va apărea pe ecranul Dvs. confirmați intenția de a accepta înregistrarea selectată, accesând butonul Acceptare.

Fereastra de dialog va fi închisă, iar înregistrările acceptate se vor transfera în lista compartimentului Pentru semnare.

Semnarea facturii fiscale

Procesul de semnare a facturii fiscale la Cumpărător este un proces ce urmează după etapa de coordonare a ei, sau are loc fără opțiunea respectivă. De asemenea semnarea facturii fiscale de către Cumpărător poate fi efectuată în momentul în care a fost efectuată transportarea lor de către furnizor. În toate cazurile procesul semnării este efectuat în mod identic, doar că este executat în cadrul diferitor interfețe:

  • Din interfața Pentru acceptare – în situația când înregistrările sunt supuse semnării fără trecerea prealabilă a procesului de coordonare;
  • Din interfața Transportare – în situația când semnarea facturi fiscale se efectuează după ce a fost efectuată transportarea bunurilor de către Transportator la Cumpărător;
  • Din interfața Pentru semnare – în situația când înregistrările au trecut procesul de coordonare și s-au transferat din lista Pentru acceptare în lista Pentru semnare.

Pentru a efectua semnarea facturii fiscale de către Cumpărător, efectuați următori pași:
1) Din profilul paginii principale selectați compartimentul Eu sunt Cumpărător, după care treceți în interfața acestuia:
a. Pentru acceptare - în caz dacă doriți să semnați o factură fiscală neacceptată;
b. Transportare - în caz dacă doriți să semnați o factura fiscală pentru marfă care a trecut procesul de transportare;
c. Pentru semnare - în caz că doriți să semnați o factură fiscală acceptată.
2) Bifați factura/facturile fiscale și din bara meniului accesați butonul Semnează;
3) În formularul de dialog care va apărea pe ecranul Dvs. confirmați intenția accesând butonul Semnare;
4) Veți fi redirecționat către interfața serviciului guvernamental de semnătură electronică MSign.
5) După aplicarea semnăturii electronice factura fiscală va fi transferată de către sistem în compartimentul Finisate.

Notă: În unele cazuri procesul semnării poate să dureze o perioadă de timp (din cauza momentelor tehnice, sau din cauza legăturii electronice, sau din cauza procesării unui volum mare de înregistrări). În astfel de situații facturile fiscale semnate vor fi transferate în cadrul profilului. Cumpărătorului în lista elementului În procesul semnării, și vor apărea în lista Finisate în mod automat.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...