37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Contabilitatea unică bugetară – accesibilă în regim online

Contabilitatea unică bugetară – accesibilă în regim online

12.07.2021573 views CTIF
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Tendința actuală de a avea acces online la aplicații software a devenit o necesitate pentru contabilii din sectorul public, a căror activitate și responsabilitate ține de evidența contabilă în sistemul bugetar național. Respectiva evoluție, conturată pe fundalul pandemiei de COVID-19, a impulsionat dezvoltarea Sistemul Informațional „Contabilitatea Unică Bugetară” (SI CUB), dedicat activității a peste 5000 de contabili bugetari din Republica Moldova. Soluția a fost dezvoltată de către Instituția Publică „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (I.P. ,,CTIF’’) și la moment se află la etapa de conectare a instituțiilor bugetare.

Scopul soluției este de a oferi angajaților în cadrul autorităților publice, responsabili de ducerea evidenței contabile, posibilitatea de a opera, de oriunde, cu date, rapoarte și informații din cadrul sistemului, având conexiunea la internet și acces la orice calculator sau laptop, tabletă ori chiar smartphone. 

În aceeași ordine de idei, soluția oferă multiple beneficii:
       •    Accesibilitatea la sistem în regim 24/7;
       •    Asigurarea metodologiei unice de gestiune a proceselor de lucru;
       •    Posibilitatea interconectării strânse cu alte sisteme informaționale ale Ministerului Finanțelor (e-Docplat, e-Factura, SIMF, etc.);
       •    Uniformizarea formularelor de raportare puse la dispoziția organului ierarhic superior;
       •    Asigurarea securizării informației, astfel încât aceasta nu poate fi pierdută, atacată, distrusă, ștearsă.

La etapa actuală, la sistemul dat sunt conectate deja 21 de instituții de stat, dintre care 11 sunt instituții de învățământ, 4 administrații publice locale subordonate Primăriei Municipiului Chișinău, 3 centre municipale cu profil educațional, o pretură și 2 direcții financiare din cadrul administrațiilor publice.

Directorul I.P. „CTIF”, Vitalie Coceban, a menționat că proiectul „Contabilitatea Unică Bugetară” este un obiectiv major al Instituției pentru anul curent și că acesta face parte din Planul de acțiuni al Guvernului Republicii Moldova pentru perioada 2020-2023. De asemenea, Coceban a subliniat că rolul și sarcina I.P. „CTIF” ține nu doar de dezvoltarea, administrarea, mentenanța sistemului, dar și de asigurarea conectării instituțiilor, oferirea instruirilor și a suportului informațional-consultativ atât în gestionarea a sistemului, cât și în domeniul gestiunii contabile: 

„Aplicația software unifică și centralizează sistemele informaționale de ținere a evidenței contabile în sistemul bugetar și stabilește procedurile, și instrumentele unice de evidență a banilor publici și a raportării financiare pentru instituțiile bugetare. De asemenea, utilizarea sistemului va genera reducerea cheltuielilor bugetare din contul mentenanței și dezvoltării centralizate a acestuia. Actualmente, Ministerul Finanțelor împreună cu I.P. „CTIF” este în proces de promovare a Regulamentului de utilizare a sistemului și a Deciziei Guvernului referitoare la etapizarea conectării la soluția informațională a tuturor instituțiilor publice la nivel central și local. Trasabilitatea proiectului prevede ca în următorii doi ani la sistemul dat să fie conectate toate instituțiile bugetare din țară. Nu în ultimul rând, un element important pe care-l asigură soluția ține de îmbunătățirea securității informaționale”, a declarat Directorul I.P. „CTIF”, Vitalie Coceban.

Începând cu anul 2022 utilizarea Sistemul Informațional „Contabilitatea Unică Bugetară” devine imperativă pentru toate instituțiile publice din țară. În acest context, instituțiile de stat care doresc să obțină informații despre demararea proceselor de instruire a colaboratorilor în vederea utilizării SI CUB, pot contacta Centrul de Apel din cadrul I.P. „CTIF”, apelând la numărul de telefon (022) 82-22-22.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...