+373 22224937

office@contabilsef.md

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
    Știri
    Condițiile de deschidere a creșelor pentru copiii angajaților sunt neatractive pentru antreprenori
    01.12.2020
    Sursă
    SursaConsiliul Economic

    Condițiile de deschidere a creșelor pentru copiii angajaților sunt neatractive pentru antreprenori


    Închiderea școlilor și grădinițelor din cauza pandemiei a impus unii angajați să meargă în șomaj tehnic sau să-și ia concediu neplătit pentru a avea grijă de copii rămași acasă.

    Unii angajatori se gândesc să deschidă în cadrul întreprinderilor creșe pentru copiii angajaților, inclusiv pentru copiii de până  la 3 ani, motivând femeile să iasă la serviciu până la expirarea concediului de maternitate.

    Însă prevederile legale existente descurajează angajatorii să înființeze astfel de creșe. Unul din documentele în baza cărora activează instituțiile preșcolare din Moldova este și Regulamentul de organizare și funcționare a instituției de educație timpurie.  Deși întreprinderilor nu li se interzice deschiderea creșelor pentru copiii angajaților, documentul conține prevederi de neîndeplinit pentru sectorul privat.

    Acestea și alte piedici în motivarea antreprenorilor de a deschide creșe sunt discutate la Consiliul Economic la solicitarea Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare.

    Experta în domeniul sănătății Luminița Suveică a menționat în cadrul dezbaterilor că Regulamentul de organizare și funcționare a instituției de educației timpurie, prevede printre altele că, o creșă poate fi deschisă doar într-o clădire separată de cea în care activează întreprinderea. O creșă trebuie să dispună de un teren amenajat cu spațiu verde pentru plimbările copiilor în aer liber și alte prevederi pe care un antreprenor, mai ales mic, nu le va putea îndeplini.

    Vladislav Camischi, directorul executiv al Confederației Naționale a Patronatului din Republic Moldova a subliniat pe parcursul ședinței că, chiar dacă un antreprenor se va decide să deschidă o creșă pentru copiii angajaților, întreprinderea va deveni ținta controalelor din partea instituțiilor de stat.  ”Se va bifa totul. Câte scaune sunt, câte veceuri, care este suprafața, câte ferestre. Dacă e să aplicăm cu strictețe Regulamentul, în prevederile acestuia nu s-ar înscrie multe grădinițe din țară. Documentul trebuie revăzut și de racordat la necesitățile timpului”, a menționat Caminschi.

    Reprezentanta Ministerului Sănătății Muncii și Protecției Sociale Diana Teaca a salutat organizarea discuțiilor pe marginea acestui subiect în cadrul Consiliului Economic. Ministerul este dispus să discute toate propunerile venite din partea experților, mai ales că în Moldova există experiența deschiderii creșelor pentru copiii din familiile vulnerabile. Aceste instituții activează bine, sunt solicitate și trebuie gândită posibilitatea extinderii acestei experiențe, a menționat reprezentanta ministerului.

    În cadrul aceleiași ședințe au fost discutate și facilitățile fiscale existente în domeniu, în contextul propunerii Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare care ar permite companiilor să creeze centre de educaţie timpurie pentru copiii angajaţilor. Și anume, crearea unui regim special prin care să se permită înfiinţarea unui serviciu sau centru cu program parţial de activitate; fondarea unei persoane juridice noi; acordarea tichetelor de creşă și stabilirea parteneriatului public-privat în domeniul serviciilor educaţionale.

    Experții urmează să identifice prevederile normative în domeniul educației timpurii care trebuie revăzute și să vină cu propuneri de revizuire a acestora, ținându-se cont în primul rând de sănătatea și siguranța copiilor.  Secretariatul Consiliului Economic va monitoriza subiectul.

    TAGS:
    01.12.2020
    Consiliul Economic
    Share:
    Comentarii

    articol form name icon
    articol form email icon
    articol form message icon
    Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

    Instruire

    Vezi toate

    Cursuri video

    contabilsef.md

    Mai detaliat
    ContabilSef Logo

    Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

    ContabilSef LogoContabilSef Logo
    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    Despre noi

    • Contacte
    • Consultații online
    • Termeni și condiții
    • Despre noi

    Noutăţi

    • Contabilsef.md
    • Știri

    Articole

    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse

    Informaţii utile

    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația

    Contacte

    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    2023 © ContabilSef

    With CreativSoft