37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Conceptul tehnic al SIA Monitorizarea electronică a vânzărilor, în vigoare

Conceptul tehnic al SIA Monitorizarea electronică a vânzărilor, în vigoare

21.02.20201.343 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Conform Monitorului Oficial din 21 februarie, a intrat în vigoare Hotărârea nr.55 din 05.02.2020 cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al Sistemului informațional automatizat „Monitorizare electronică a vânzărilor”.

SIA „MEV” reprezintă un sistem informațional automatizat, care este constituit dintr-un ansamblu de tehnologii și resurse informaționale, mijloace tehnice aflate în interconexiune, și care are ca scop integrarea soluțiilor existente pe piața de evidență a vânzărilor cu Sistemul Informațional al Serviciului Fiscal de Stat, precum și soluționarea problemelor tehnice și organizatorice în domeniul aplicării ECC.

Sistemul va fi integrat cu serviciile guvernamentale comune, precum MPay, MSign, MPass, MConnect și va fi plasat pe platforma guvernamentală MCloud.

SIA „MEV” reprezintă un sistem informațional preponderent de tip G2B – interacțiunea dintre Guvern și Business, care va oferi servicii pentru antreprenori, autorități publice și cetățeni și va acoperi toate aspectele organizaționale, funcționale și tehnice în domeniul evidenței și monitorizării vânzărilor în RM.

Sistemul va fi implementat treptat, ceea ce nu va avea impact negativ asupra activității agenților economici, iar ca impact pozitiv, prezintă avantajul transferului în timp real a datelor fiscale de la echipamentele de casă și de control către serverul Serviciului Fiscal de Stat, posibilitatea de analiză a datelor financiare (bonuri de casă/documente fiscale, rapoarte zilnice, rapoarte lunare) în timp real, posibilitatea verificării on-line de către consumatorii finali a veridicității și integrității bonurilor fiscale primite și stocate în SIA MEV, etc.

Conform Monitorului Oficial din 21 februarie, a intrat în vigoare Hotărârea nr.55 din 05.02.2020 cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al Sistemului informațional automatizat „Monitorizare electronică a vânzărilor”.

SIA „MEV” reprezintă un sistem informațional automatizat, care este constituit dintr-un ansamblu de tehnologii și resurse informaționale, mijloace tehnice aflate în interconexiune, și care are ca scop integrarea soluțiilor existente pe piața de evidență a vânzărilor cu Sistemul Informațional al Serviciului Fiscal de Stat, precum și soluționarea problemelor tehnice și organizatorice în domeniul aplicării ECC.

Sistemul va fi integrat cu serviciile guvernamentale comune, precum MPay, MSign, MPass, MConnect și va fi plasat pe platforma guvernamentală MCloud.

SIA „MEV” reprezintă un sistem informațional preponderent de tip G2B – interacțiunea dintre Guvern și Business, care va oferi servicii pentru antreprenori, autorități publice și cetățeni și va acoperi toate aspectele organizaționale, funcționale și tehnice în domeniul evidenței și monitorizării vânzărilor în RM.

Sistemul va fi implementat treptat, ceea ce nu va avea impact negativ asupra activității agenților economici, iar ca impact pozitiv, prezintă avantajul transferului în timp real a datelor fiscale de la echipamentele de casă și de control către serverul Serviciului Fiscal de Stat, posibilitatea de analiză a datelor financiare (bonuri de casă/documente fiscale, rapoarte zilnice, rapoarte lunare) în timp real, posibilitatea verificării on-line de către consumatorii finali a veridicității și integrității bonurilor fiscale primite și stocate în SIA MEV, etc.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...