37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Conceptul SI „Registrul de stat al controalelor”

Conceptul SI „Registrul de stat al controalelor”

25.01.2024854 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Cancelaria de Stat a elaborat proiectul hotărârii Guvernului cu privire la aprobarea Conceptului Sistemului informațional „Registrul de stat al controalelor” (SI RSC). Documentul a fost creat în scopul sporirii transparenței acțiunilor de control prin furnizarea către toate persoanele interesate a informației aferente controalelor.

Potrivit proiectului, SI RSC va fi o platformă de generare și evidență a documentelor procedurale în format electronic cu posibilitatea aplicării semnăturii electronice de către părțile implicate. Dezvoltarea SI RSC va contribui la atingerea următoarelor obiective:

  • creșterea calității și eficacității controalelor efectuate de către organele de control;
  • îmbunătățirea eficienței activității interne a organelor de control și reducerea costurilor administrative ale acestora;
  • creșterea transparenței operațiunilor de control pentru întreprinderi și cetățeni;
  • asigurarea evidenței și monitorizării mai riguroase a nivelului de implementare și realizare de către organele de control a indicatorilor de performanță;
  • integrarea platformelor guvernamentale partajate relevante (MPass, MSign, MLog, MNotify, MCabinet, MPower, MDoc, MDelivery, PGD, ș.a.) pentru a beneficia de avantajele funcționale oferite de acestea;
  • asigurarea schimbului de date prin intermediul platformei guvernamentale de interoperabilitate MConnect cu registrele departamentale gestionate prin sistemele informatice deținute de autoritățile publice pentru a primi automat date relevante sau pentru a verifica datele furnizate de persoanele supuse controlului.

Pentru mediul de afaceri, SI RSC urmează să cuprindă informații despre controalele planificate/inopinate aflate în curs sau efectuate, mecanisme de notificare și contestare online a documentelor emise de către organele de control în format digital.

Potrivit autorilor, implementarea SI RSC va contribui la crearea unui mediu favorabil pentru tranziţia la societatea informaţională şi va ameliora substanţial mediul de afaceri din Republica Moldova. Valorificarea potenţialului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi implementarea conceptelor moderne de prelucrare a informaţiei va îmbunătăţi calitativ procesul de luare a deciziei, va face posibilă transparentizarea şi eficientizarea activităţii organelor implicate în domeniul controalelor asupra activităţii de întreprinzător.

Cancelaria de Stat a elaborat proiectul hotărârii Guvernului cu privire la aprobarea Conceptului Sistemului informațional „Registrul de stat al controalelor” (SI RSC). Documentul a fost creat în scopul sporirii transparenței acțiunilor de control prin furnizarea către toate persoanele interesate a informației aferente controalelor.

Potrivit proiectului, SI RSC va fi o platformă de generare și evidență a documentelor procedurale în format electronic cu posibilitatea aplicării semnăturii electronice de către părțile implicate. Dezvoltarea SI RSC va contribui la atingerea următoarelor obiective:

  • creșterea calității și eficacității controalelor efectuate de către organele de control;
  • îmbunătățirea eficienței activității interne a organelor de control și reducerea costurilor administrative ale acestora;
  • creșterea transparenței operațiunilor de control pentru întreprinderi și cetățeni;
  • asigurarea evidenței și monitorizării mai riguroase a nivelului de implementare și realizare de către organele de control a indicatorilor de performanță;
  • integrarea platformelor guvernamentale partajate relevante (MPass, MSign, MLog, MNotify, MCabinet, MPower, MDoc, MDelivery, PGD, ș.a.) pentru a beneficia de avantajele funcționale oferite de acestea;
  • asigurarea schimbului de date prin intermediul platformei guvernamentale de interoperabilitate MConnect cu registrele departamentale gestionate prin sistemele informatice deținute de autoritățile publice pentru a primi automat date relevante sau pentru a verifica datele furnizate de persoanele supuse controlului.

Pentru mediul de afaceri, SI RSC urmează să cuprindă informații despre controalele planificate/inopinate aflate în curs sau efectuate, mecanisme de notificare și contestare online a documentelor emise de către organele de control în format digital.

Potrivit autorilor, implementarea SI RSC va contribui la crearea unui mediu favorabil pentru tranziţia la societatea informaţională şi va ameliora substanţial mediul de afaceri din Republica Moldova. Valorificarea potenţialului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi implementarea conceptelor moderne de prelucrare a informaţiei va îmbunătăţi calitativ procesul de luare a deciziei, va face posibilă transparentizarea şi eficientizarea activităţii organelor implicate în domeniul controalelor asupra activităţii de întreprinzător.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...