37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Conceptul SI „Registrul de stat al controalelor” a fost publicat în Monitorul Oficial

Conceptul SI „Registrul de stat al controalelor” a fost publicat în Monitorul Oficial

19.04.2024348 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

În Monitorul Oficial de astăzi, a fost publicată Hotărârea Guvernului nr.207 din 20 martie 2024 cu privire la aprobarea Conceptului Sistemul informațional „Registrul de stat al controalelor” (SI RSC).

Potrivit documentului publicat, Sistemul informațional „Registrul de stat al controalelor” reprezentă o platformă informatică comună, care interacționează cu Registrul de stat al unităților de drept şi alte registre de stat relevante ce conțin date cu privire la activitatea agenților economici necesare controlului și facilitează automatizarea evidenței controalelor efectuate şi furnizarea tuturor informațiilor ce țin de realizarea controalelor.

Dezvoltarea SI RSC urmează să asigure:

  • creșterea calității și eficacității controalelor efectuate de către organele de control;
  • îmbunătățirea eficienței activității interne a organelor de control și reducerea costurilor administrative ale acestora;
  • creșterea transparenței operațiunilor de control pentru întreprinderi și cetățeni;
  • asigurarea evidenței și monitorizării mai riguroase a nivelului de implementare și realizare de către organele de control a indicatorilor de performanță;
  • integrarea platformelor guvernamentale partajate relevante (MPass, MSign, MLog, MNotify, MCabinet, MPower, MDoc, MDelivery, PGD, ș.a.) pentru a beneficia de avantajele funcționale oferite de acestea;
  • asigurarea schimbului de date prin intermediul platformei guvernamentale de interoperabilitate MConnect cu registrele departamentale gestionate prin sistemele informatice deținute de autoritățile publice pentru a primi automat date relevante sau pentru a verifica datele furnizate de persoanele supuse controlului etc.

Pentru mediul de afaceri, SI RSC va cuprinde informații despre controalele planificate/inopinate aflate în curs sau efectuate, mecanisme de notificare și contestare online a documentelor emise de către organele de control în format digital.

Conform actului normativ, implementarea SI RSC va contribui la crearea unui mediu favorabil pentru tranziţia la societatea informaţională şi va ameliora substanţial mediul de afaceri din Republica Moldova. Valorificarea potenţialului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi implementarea conceptelor moderne de prelucrare a informaţiei va îmbunătăţi calitativ procesul de luare a deciziei, va face posibilă transparentizarea şi eficientizarea activităţii organelor implicate în domeniul controalelor asupra activităţii de întreprinzător.

Hotărârea va intra în vigoare la data de 19 mai curent.

În Monitorul Oficial de astăzi, a fost publicată Hotărârea Guvernului nr.207 din 20 martie 2024 cu privire la aprobarea Conceptului Sistemul informațional „Registrul de stat al controalelor” (SI RSC).

Potrivit documentului publicat, Sistemul informațional „Registrul de stat al controalelor” reprezentă o platformă informatică comună, care interacționează cu Registrul de stat al unităților de drept şi alte registre de stat relevante ce conțin date cu privire la activitatea agenților economici necesare controlului și facilitează automatizarea evidenței controalelor efectuate şi furnizarea tuturor informațiilor ce țin de realizarea controalelor.

Dezvoltarea SI RSC urmează să asigure:

  • creșterea calității și eficacității controalelor efectuate de către organele de control;
  • îmbunătățirea eficienței activității interne a organelor de control și reducerea costurilor administrative ale acestora;
  • creșterea transparenței operațiunilor de control pentru întreprinderi și cetățeni;
  • asigurarea evidenței și monitorizării mai riguroase a nivelului de implementare și realizare de către organele de control a indicatorilor de performanță;
  • integrarea platformelor guvernamentale partajate relevante (MPass, MSign, MLog, MNotify, MCabinet, MPower, MDoc, MDelivery, PGD, ș.a.) pentru a beneficia de avantajele funcționale oferite de acestea;
  • asigurarea schimbului de date prin intermediul platformei guvernamentale de interoperabilitate MConnect cu registrele departamentale gestionate prin sistemele informatice deținute de autoritățile publice pentru a primi automat date relevante sau pentru a verifica datele furnizate de persoanele supuse controlului etc.

Pentru mediul de afaceri, SI RSC va cuprinde informații despre controalele planificate/inopinate aflate în curs sau efectuate, mecanisme de notificare și contestare online a documentelor emise de către organele de control în format digital.

Conform actului normativ, implementarea SI RSC va contribui la crearea unui mediu favorabil pentru tranziţia la societatea informaţională şi va ameliora substanţial mediul de afaceri din Republica Moldova. Valorificarea potenţialului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi implementarea conceptelor moderne de prelucrare a informaţiei va îmbunătăţi calitativ procesul de luare a deciziei, va face posibilă transparentizarea şi eficientizarea activităţii organelor implicate în domeniul controalelor asupra activităţii de întreprinzător.

Hotărârea va intra în vigoare la data de 19 mai curent.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...