+373 22224937

office@contabilsef.md

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte

Nu au fost gasit nimic!

ContabilSef Logo
  • Noutăţi
    • Contabilsef.md
    • Știri
  • Articole
    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse
  • Instruire
    • Orarul seminarelor
    • Cursuri video
  • Servicii
    • Consultații online
    • Revista electronică ”Contabilsef.md”
    • Ziua internațională a contabililor
    • Abonamente la revistă
    • Completăm Declarația VEN12
  • Informaţii utile
    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
      • Contabile
        • Documente primare cu regim special
        • Documente primare
      • Fiscale
      • Rapoarte statistice
      • Situatii financiare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația
      • Legislația contabilă
        • Acte normative
        • Scrisori
      • Legislaţia fiscală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Codul fiscal
        • Impozitarea internationala
        • Acte ale autorităților locale publice
      • Legislaţia muncii
        • Acte normative
        • Codul muncii
      • Asigurarea socială şi medicală
        • Acte normative
        • Scrisori
        • Tratate internaționale
  • Despre noi
  • Contacte
Contact information

+373 22224937

office@contabilsef.md

Follow us
    Știri
    Comitetul consultativ al serviciului vamal - Platformă pentru dialog cu mediul de afaceri
    11.09.2019
    Sursă
    SursaServiciul Vamal

    Comitetul consultativ al serviciului vamal - Platformă pentru dialog cu mediul de afaceri


    Serviciul Vamal este un promotor consecvent al parteneriatului cu mediul de afaceri, aflându-se într-un dialog permanent cu acesta în vederea identificării celor mai eficiente mecanisme de facilitare a comerțului. În acest sens, Directorul interimar al Vămii, Iurie Ceban, a convocat ședința Comitetului Consultativ al Serviciului Vamal, pe agenda căreia au fost incluse subiecte importante cu referire la schimbările din legislație, politicile promovate, realizările obținute, dar și problemele cu care se confruntă agenții economici în activitatea lor. Totodată, pentru a soluționa impedimentele semnalate de reprezentanții mediului de afaceri pe diverse aspecte, la reuniune au mai participat Înaltul Consilier UE în domeniul vamal și fiscal, Rosario de Blasio, dar și reprezentanți ai Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru, Ministerului Finanțelor și Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului.

    În contextul identificării unor bariere întâmpinate de agenții economici în domeniul valorii în vamă a mărfurilor, Serviciul Vamal, cu suportul Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru, a intervenit prin promovarea unor modificări legislative referitoare la procedurile de determinare a valorii în vamă.  Modificările operate la inițiativa autorității vamale au menirea să faciliteze comerțul internațional și să creeze condiții favorabile pentru activitatea agenților economici de bună-credință. 

    Totodată, pentru a asigura un proces eficient de comunicare cu reprezentanții mediului de afaceri, administrația vamală desfășoară periodic ședințe consultative pe aspecte ce țin de domeniul valorii în vamă, unde antreprenorii semnalează impedimentele survenite în cadrul operațiunilor comerciale desfășurate, acestea fiind examinate minuțios în vederea identificării unor soluții viabile.

    Un al subiect important discutat în cadrul ședinței s-a referit la implementarea declarării periodice a mărfurilor exportate de către agenții economici prin intermediul trimiterilor poștale internaționale, care vine în susținerea și dezvoltarea antreprenoriatului mic și mijlociu prin promovarea exporturilor.  Mai mult, participanții au fost informați despre introducerea unei noi proceduri de declararea prealabilă a trimiterilor poștale internaționale, ceea ce presupune efectuarea analizei de risc în prealabil și verificarea trimiterilor poștale punctual, astfel fiind facilitată activitatea comercială externă prin reducerea timpilor de așteptare.

    Tot în cadrul reuniunii, reprezentanții sectorului privat au fost familiarizați cu noile metode de achitare rapidă a drepturile de import/export prin intermediul sistemului Internet Banking sau al terminalelor cash-in, care sunt instalate în posturile vamale. Aceste opțiuni furnizează antreprenorilor mecanisme de plată comode,  sporesc accesibilitatea serviciilor publice prestate de instituție și exclud necesitatea deplasării la ghișeele băncilor, astfel evitându-se cozile.

    Adițional, Directorul interimar al Serviciului Vamal, Iurie Ceban, a menționat despre o altă măsură menită să reducă la maxim intervenția vamală la momentul declarării și să fluidizeze traficul internațional de mărfuri. În acest context, Iurie Ceban s-a referit la fortificarea capacităților analizei de risc în cadrul procedurii de vămuire, tranzacțiile cu riscuri de fraudare diminuate fiind transferate în linia a doua de control vamal.

    La finele ședinței, conducerea instituției a făcut apel la participarea mediului de afaceri în procesul de ajustare a cadrului legal la cel comunitar, remarcând contribuția membrilor Comitetului Consultativ la realizarea angajamentelor asumate atât în cadrul Acordului de Asociere RM-UE, cât și în Planul de acțiuni al Guvernului pentru anii 2019-2020.

    În replică, participanți au salutat măsurile expuse și au apreciat deschiderea Serviciului Vamal, care, în cadrul ședințelor sistematice, înaintează spre consultare cu părțile interesate toate inițiativele asociate domeniului administrării vamale.

    Notă: Comitetul Consultativ (CC) reprezintă o platformă de comunicare cu mediul de afaceri, dar și un mecanism de consolidare a transparenței în activitatea organelor vamale. Scopul acestuia constă în sporirea nivelului de informare în rândurile societății civile referitor la politicile promovate de Serviciul Vamal, precum și familiarizarea antreprenorilor cu schimbările preconizate în legislația vamală.

    Actualmente, CC este constituit din 22 de membri, iar Secretariatul Comitetului este asigurat de către Camera de Comerț Americană din Moldova (AmCham).

    TAGS:
    11.09.2019
    Serviciul Vamal
    Share:
    Comentarii

    articol form name icon
    articol form email icon
    articol form message icon
    Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

    Instruire

    Vezi toate

    Cursuri video

    contabilsef.md

    Mai detaliat
    ContabilSef Logo

    Contabilsef.md este pagina web destinată contabililor, auditorilor, consultanților fiscali și specialiștilor în resurse umane. Vizitând pagina noastră, vă veți extinde cunoștințele privind contabilitatea, impozitarea, modul corect de organizare a evidenței contabile, întocmirea completă și corectă a rapoartelor și declarațiilor fiscale și multe alte. Totodată puteți găsi o mulțime de materiale relevante legate de aplicarea legislației fiscale și cea a muncii.

    ContabilSef LogoContabilSef Logo
    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    Despre noi

    • Contacte
    • Consultații online
    • Termeni și condiții
    • Despre noi

    Noutăţi

    • Contabilsef.md
    • Știri

    Articole

    • Contabilitate
    • Fiscalitate
    • Întrebări-Răspunsuri
    • Resurse Umane
    • Sinteza Monitorului Oficial
    • Diverse

    Informaţii utile

    • Indicatori fiscali
    • SNC 2020
    • Formulare
    • Modele de contracte
    • Planul de conturi
    • Legislația

    Contacte

    +373 22224937+373 60347700
    office@contabilsef.md

    Chișinău, str. Mitropolit
    Varlaam 65, of.313, MD-2001

    2023 © ContabilSef

    With CreativSoft