37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Cetățenii vor fi scutiți de prezentarea a 4 acte pe suport de hârtie. Despre ce este vorba?

Cetățenii vor fi scutiți de prezentarea a 4 acte pe suport de hârtie. Despre ce este vorba?

03.10.20183.166 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Începând cu 8 octombrie, cetățenii nu vor mai fi nevoiți să prezinte cazierul juridic la instituțiile statului. Mai mult, alte patru documente ca polița de asigurare medicală, certificatul medical, patenta de întreprinzător și certificatul privind lipsa datoriilor la stat pe suport de hîrtie vor fi anulate în cel mai scurt timp.

Anunțul a fost făcut astăzi de către premierul Pavel Filip, în cadrul evenimentului dedicat platformei de schimb de date – MConnect.

Potrivit Direcţiei comunicare şi protocol a Guvernului, excluderea documentelor pe suport de hîrtie va economisi timpul oamenilor, care nu vor mai trebui să facă drum între instituții, dar îi va scuti de asemenea de plățile achitate pentru perfectarea actelor nominalizate.

Premierul Pavel Filip a menționat: „Avem componentele necesare pentru a lucra online și toate condițiile pentru ca instituțiile statului să nu mai ofere certificate pe suport de hîrtie. Astăzi toți folosim platforme electronice, dar în raport cu statul am rămas în perioada de a face din cetățeni poștași. Unul dintre obiective este să ajungem în situația, cînd cetățenii nu vor mai avea nevoie de certificate, dar va fi suficient să prezinte doar buletinul de identitate în raport cu o instituție a statului”.

Cazierul contravențional nu mai este necesar la perfectarea permisului de conducere și la eliberarea plăcuțelor de înmatriculare a vehiculelor. Cât privește polița de asigurare, datele persoanelor se conțin în registrele CNAM, pentru certificatele medicale este funcțională platforma e-certificat medical, iar pentru certificatul privind lipsa datoriilor la stat, toată informația este publică și disponibilă în format electronic.

Premierul a menționat că lista actelor anulate va fi extinsă, iar pentru a oferi servicii accesibile, centrate pe cetățeni, a îndemnat instituțiile publice să fie mai insistente în utilizarea platformei MConnect.
În prezent, la această platformă sînt conectate peste 30 de instituții, care efectuează schimbul electronic de date în timp real. Platforma MConnect este implementată de Agenția de Guvernare Electronică pentru facilitarea schimbului electronic de date între autoritățile publice, fără a solicita informații de la cetățeni și mediul de afaceri în formă de certificate și rapoarte. Totodată, aceasta permite crearea cadrului necesar pentru optimizarea și digitizarea serviciilor publice, dar și implementarea principiului ghișeului unic.

Începând cu 8 octombrie, cetățenii nu vor mai fi nevoiți să prezinte cazierul juridic la instituțiile statului. Mai mult, alte patru documente ca polița de asigurare medicală, certificatul medical, patenta de întreprinzător și certificatul privind lipsa datoriilor la stat pe suport de hîrtie vor fi anulate în cel mai scurt timp.

Anunțul a fost făcut astăzi de către premierul Pavel Filip, în cadrul evenimentului dedicat platformei de schimb de date – MConnect.

Potrivit Direcţiei comunicare şi protocol a Guvernului, excluderea documentelor pe suport de hîrtie va economisi timpul oamenilor, care nu vor mai trebui să facă drum între instituții, dar îi va scuti de asemenea de plățile achitate pentru perfectarea actelor nominalizate.

Premierul Pavel Filip a menționat: „Avem componentele necesare pentru a lucra online și toate condițiile pentru ca instituțiile statului să nu mai ofere certificate pe suport de hîrtie. Astăzi toți folosim platforme electronice, dar în raport cu statul am rămas în perioada de a face din cetățeni poștași. Unul dintre obiective este să ajungem în situația, cînd cetățenii nu vor mai avea nevoie de certificate, dar va fi suficient să prezinte doar buletinul de identitate în raport cu o instituție a statului”.

Cazierul contravențional nu mai este necesar la perfectarea permisului de conducere și la eliberarea plăcuțelor de înmatriculare a vehiculelor. Cât privește polița de asigurare, datele persoanelor se conțin în registrele CNAM, pentru certificatele medicale este funcțională platforma e-certificat medical, iar pentru certificatul privind lipsa datoriilor la stat, toată informația este publică și disponibilă în format electronic.

Premierul a menționat că lista actelor anulate va fi extinsă, iar pentru a oferi servicii accesibile, centrate pe cetățeni, a îndemnat instituțiile publice să fie mai insistente în utilizarea platformei MConnect.
În prezent, la această platformă sînt conectate peste 30 de instituții, care efectuează schimbul electronic de date în timp real. Platforma MConnect este implementată de Agenția de Guvernare Electronică pentru facilitarea schimbului electronic de date între autoritățile publice, fără a solicita informații de la cetățeni și mediul de afaceri în formă de certificate și rapoarte. Totodată, aceasta permite crearea cadrului necesar pentru optimizarea și digitizarea serviciilor publice, dar și implementarea principiului ghișeului unic.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...