37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Ce amenzi riscați pentru încălcarea legislației cu privire la tichetele de masă?

Ce amenzi riscați pentru încălcarea legislației cu privire la tichetele de masă?

08.06.20182.827 views

1

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Recent, în Parlament a fost înaintat spre examinare, un proiect de lege pentru modificarea și completarea unor acte legislative.

Acest proiect, urmărește crearea cadrului legal care va asigura conformarea și respectarea de către operatori, angajator, salariați, și unitățile comerciale/ de alimentație publică a prevedrilor Legii nr. 166 din 21.09.2017 cu privire la tichetele de masă și a Hotărârii Guvernului nr. 227 din 12 martie 2018 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de operare cu tichetele de masă.

Autorii proiectului, propun completarea Codului Contravențional cu un nou articol – 2721, care va stabili un șir de sancțiuni pentru încălcările legislației cu privire la tichetele de masă pe suport de hârtie și/sau electronic.

Astfel, persoanele fizice salariați care vor comercializa contra unei sume de bani sau vor transmite cu titlu gratuit către altor persoane, tichetele de masă pe suport de hârtie și/sau electronic, riscă o amendă în mărime de la 50 la 100 u.c. aplicată persoanelor fizice indicate în tichetul de masă.

Angajatorii, care vor acorda salariaților tichete de masă, în lipsa depunerii de către acesta a declarației pe propria răspundere privind beneficierea de tichete de masă doar la locul de muncă de bază, riscă o amendă de la 100 la 150 u.c. aplicată persoanei fizice sau juridice de drept public sau privat, care angajează salariați în baza contractului individual de muncă.

Acordarea de către angajator salariatului a unui număr de tichete de masă pe suport de hârtie și/sau electronic mai mare decât numarul de zile efectiv lucrate de acestape parcursul lunii precedente, se va sancționa cu o amendă de la 1 la 1,5 u.c. pentru fiecare tichet acordat în plus.

În cazul în care, angajatorul va diminua salariile calculate beneficiarilor de tichete de masă prevăzute în CIM, contractele colective de muncă și/sau convențiile colectice, acesta riscă o amendă de la 200 la 250 u.c.

Pentru neținerea sau ținerea necorespunzătoare a evidenței tichetelor de masă de către angajator, acesta riscă o amendă de la 150 la 200 u.c.

Neasigurarea distrugerii de către operatori a tichetelor de masă pe suport de hârtie, după expirarea a 6 luni de la primirea acestora de la unitățile comerciale/de alimentație publică, va fi sancționată cu amendă de la 200 la 250 u.c. aplicată persoanelor juridice – operatori.

Punerea în circulație repetată de către operatori a tichetelor de masă care au parcurs deja circuitul economic integral sau imprimarea de către aceștia a tichetelor de masă cu aceeași serie și număr care au fost imprimate se va sancționa cu amendă de la 200 la 250 u.c.

Livrarea tichetelor de masă după data suspendării sau retragerii licenței pentru activitatea de operare cu tichetele de masă, inclusiv de emitere și rambursare a valorii acestora va fi sancționată cu amenda de la 300 la 400 u.c. Acceași amendă este prevăzută și pentru desfășurarea activității de operare cu tichetele de masă, inclusiv de emitere și de rambursare a valorii acestora fără a deține licența pentru activitatea de operare cu tichete de masă, inclusiv de emitere și rambursare a valorii acestora, eliberată de autoritatea competentă.

Pentru neasigurarea de către operatori a posibilității salariaților de a verifica soldului valorii disponibile a tichetelor de masă pe suport electronic și/sau perceperea taxei sau comisionului de la salariați pentru acest fapt, aceștia vor risca amenzi de la 100 la 150 u.c.

Comercializarea contra tichetelor de masă a articolelor de tutun, a băuturilor alcoolice și altor produse interzise spre comercializare decât cele stabilite de lege va fi sancționată cu amendă de la 200 la 300 u.c. aplicată unităților comerciale/ de alimentație publică.

Amintim că, în cazul în care persoana fizică salariat solicită returnarea produselor procurate în baza tichetelor de masă, unitatea comercială va asigura returnarea lor, prin oferirea la schimb a altor produse, valoarea cărora va fi egală cu a celor achiziționate precedent.
În alte condiții, pentru acordarea numerarului de către unitatea comercială/de alimentație publică la returnarea produselor achiziționate în baza tichetelor de masă se va sacționa cu o amenda de la 300 la 400 u.c.

Neaplicarea semnului distinctiv pe tichetul de masă ce confirmă faptul că acesta a fost utilizat, precum și neindicarea pe acesta a datei recepționării de către unitatea comercială/ de alimentație publică se sancționează cu amendă de la 100 la 150 u.c.

De asemenea, autorii proiectului propun modificarea Codului penal al RM și anume a art. 237 alin. (1) ce prevede pedeapsă cu amendă pentru fabricarea în scopul punerii în circulație sau punerea în circulație a cardurilor sau altor instrumente de plată false.

Recent, în Parlament a fost înaintat spre examinare, un proiect de lege pentru modificarea și completarea unor acte legislative.

Acest proiect, urmărește crearea cadrului legal care va asigura conformarea și respectarea de către operatori, angajator, salariați, și unitățile comerciale/ de alimentație publică a prevedrilor Legii nr. 166 din 21.09.2017 cu privire la tichetele de masă și a Hotărârii Guvernului nr. 227 din 12 martie 2018 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de operare cu tichetele de masă.

Autorii proiectului, propun completarea Codului Contravențional cu un nou articol – 2721, care va stabili un șir de sancțiuni pentru încălcările legislației cu privire la tichetele de masă pe suport de hârtie și/sau electronic.

Astfel, persoanele fizice salariați care vor comercializa contra unei sume de bani sau vor transmite cu titlu gratuit către altor persoane, tichetele de masă pe suport de hârtie și/sau electronic, riscă o amendă în mărime de la 50 la 100 u.c. aplicată persoanelor fizice indicate în tichetul de masă.

Angajatorii, care vor acorda salariaților tichete de masă, în lipsa depunerii de către acesta a declarației pe propria răspundere privind beneficierea de tichete de masă doar la locul de muncă de bază, riscă o amendă de la 100 la 150 u.c. aplicată persoanei fizice sau juridice de drept public sau privat, care angajează salariați în baza contractului individual de muncă.

Acordarea de către angajator salariatului a unui număr de tichete de masă pe suport de hârtie și/sau electronic mai mare decât numarul de zile efectiv lucrate de acestape parcursul lunii precedente, se va sancționa cu o amendă de la 1 la 1,5 u.c. pentru fiecare tichet acordat în plus.

În cazul în care, angajatorul va diminua salariile calculate beneficiarilor de tichete de masă prevăzute în CIM, contractele colective de muncă și/sau convențiile colectice, acesta riscă o amendă de la 200 la 250 u.c.

Pentru neținerea sau ținerea necorespunzătoare a evidenței tichetelor de masă de către angajator, acesta riscă o amendă de la 150 la 200 u.c.

Neasigurarea distrugerii de către operatori a tichetelor de masă pe suport de hârtie, după expirarea a 6 luni de la primirea acestora de la unitățile comerciale/de alimentație publică, va fi sancționată cu amendă de la 200 la 250 u.c. aplicată persoanelor juridice – operatori.

Punerea în circulație repetată de către operatori a tichetelor de masă care au parcurs deja circuitul economic integral sau imprimarea de către aceștia a tichetelor de masă cu aceeași serie și număr care au fost imprimate se va sancționa cu amendă de la 200 la 250 u.c.

Livrarea tichetelor de masă după data suspendării sau retragerii licenței pentru activitatea de operare cu tichetele de masă, inclusiv de emitere și rambursare a valorii acestora va fi sancționată cu amenda de la 300 la 400 u.c. Acceași amendă este prevăzută și pentru desfășurarea activității de operare cu tichetele de masă, inclusiv de emitere și de rambursare a valorii acestora fără a deține licența pentru activitatea de operare cu tichete de masă, inclusiv de emitere și rambursare a valorii acestora, eliberată de autoritatea competentă.

Pentru neasigurarea de către operatori a posibilității salariaților de a verifica soldului valorii disponibile a tichetelor de masă pe suport electronic și/sau perceperea taxei sau comisionului de la salariați pentru acest fapt, aceștia vor risca amenzi de la 100 la 150 u.c.

Comercializarea contra tichetelor de masă a articolelor de tutun, a băuturilor alcoolice și altor produse interzise spre comercializare decât cele stabilite de lege va fi sancționată cu amendă de la 200 la 300 u.c. aplicată unităților comerciale/ de alimentație publică.

Amintim că, în cazul în care persoana fizică salariat solicită returnarea produselor procurate în baza tichetelor de masă, unitatea comercială va asigura returnarea lor, prin oferirea la schimb a altor produse, valoarea cărora va fi egală cu a celor achiziționate precedent.
În alte condiții, pentru acordarea numerarului de către unitatea comercială/de alimentație publică la returnarea produselor achiziționate în baza tichetelor de masă se va sacționa cu o amenda de la 300 la 400 u.c.

Neaplicarea semnului distinctiv pe tichetul de masă ce confirmă faptul că acesta a fost utilizat, precum și neindicarea pe acesta a datei recepționării de către unitatea comercială/ de alimentație publică se sancționează cu amendă de la 100 la 150 u.c.

De asemenea, autorii proiectului propun modificarea Codului penal al RM și anume a art. 237 alin. (1) ce prevede pedeapsă cu amendă pentru fabricarea în scopul punerii în circulație sau punerea în circulație a cardurilor sau altor instrumente de plată false.

Comentarii

  1. Tatiana spune:

    Daca nu ai fost la serviciu 5 zile din motive diverse ( foie de boala) , nuti dau tichete de masa.daca 2 zile lipsesti iti taie 3 tichete.daca intirzii 5 minute 1 zi iti taie? Intrebare chiar asa bataie de oameni?  

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...