37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Ce a planificat Guvernul în domeniul fiscal pentru anul 2019-2020

Ce a planificat Guvernul în domeniul fiscal pentru anul 2019-2020

13.09.20192.217 views
(2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

În Monitorul Oficial de astăzi, 13 septembrie a intrat în vigoare Hotărîrea nr. 420 din 30.08.2019 cu privire la aprobarea Planului de acțiuni ale Guvernului pentru anii 2019-2020.

În legătură cu aceasta, am selectat cele mai importante acțiuni planificate de către Guvern în politicile fiscale și în administrarea fiscală, cum ar fi:

  • Simplificarea evidenței mijloacelor fixe în scopuri fiscale prin revizuirea modalității de evidență și calculare a amortizării mijloacelor fixe.
  • Actualizarea Catalogului mijloacelor fixe în vederea aducerii acestuia în concordanță cu realitățile economice.
  • Modificarea unor acte normative în vederea armonizării legislației RM în ceea ce ține de TVA și accize la legislația UE.
  • Optimizarea proceselor de deservire a contribuabilor prin implementarea serviciului electronic de achitare a impozitelor și taxelor.
  • Implementarea sistemului informațional automatizat „Monitorizarea electronică a vânzărilor”.
  • Crearea, pe pagina web oficială a SFS, a unui compartiment destinat controlului fiscal și publicarea în compartiment a planului anual de controale fiscale.
  • Încurajarea circuitului banilor fără numerar prin aprobarea Regulamentului privind desfășurarea Loteriei fiscale.
  • Desecretizarea informației privind beneficiarii amnistiei capitalului prin modificarea Legii nr. 180/2018 privind declararea voluntară și stimularea fiscală.
  • Optimizarea administrării fiscale prin modificarea cadrului legislativ privind procedura de executare silită a restanțelor fiscale a persoanelor fizice, automatizarea procesului de diseminare a 2% din impozitul pe venit, procedura de stingere a restanței întreprinderilor aflate în procedură de insolvabilitate.
  • Modificarea legislației privind cuantumul obligațiilor fiscale și vamale ale contribuabililor stabilite în cadrul procedurilor de control care sunt contestate la consiliile de soluționare a disputelor.
  • Elaborarea specificațiilor tehnice privind Registrul Electronic Complex al Angajaților, astfel încât registrul respectiv să devină pe deplin funcțional până la sfârșitul anului 2020.

În Monitorul Oficial de astăzi, 13 septembrie a intrat în vigoare Hotărîrea nr. 420 din 30.08.2019 cu privire la aprobarea Planului de acțiuni ale Guvernului pentru anii 2019-2020.

În legătură cu aceasta, am selectat cele mai importante acțiuni planificate de către Guvern în politicile fiscale și în administrarea fiscală, cum ar fi:

  • Simplificarea evidenței mijloacelor fixe în scopuri fiscale prin revizuirea modalității de evidență și calculare a amortizării mijloacelor fixe.
  • Actualizarea Catalogului mijloacelor fixe în vederea aducerii acestuia în concordanță cu realitățile economice.
  • Modificarea unor acte normative în vederea armonizării legislației RM în ceea ce ține de TVA și accize la legislația UE.
  • Optimizarea proceselor de deservire a contribuabilor prin implementarea serviciului electronic de achitare a impozitelor și taxelor.
  • Implementarea sistemului informațional automatizat „Monitorizarea electronică a vânzărilor”.
  • Crearea, pe pagina web oficială a SFS, a unui compartiment destinat controlului fiscal și publicarea în compartiment a planului anual de controale fiscale.
  • Încurajarea circuitului banilor fără numerar prin aprobarea Regulamentului privind desfășurarea Loteriei fiscale.
  • Desecretizarea informației privind beneficiarii amnistiei capitalului prin modificarea Legii nr. 180/2018 privind declararea voluntară și stimularea fiscală.
  • Optimizarea administrării fiscale prin modificarea cadrului legislativ privind procedura de executare silită a restanțelor fiscale a persoanelor fizice, automatizarea procesului de diseminare a 2% din impozitul pe venit, procedura de stingere a restanței întreprinderilor aflate în procedură de insolvabilitate.
  • Modificarea legislației privind cuantumul obligațiilor fiscale și vamale ale contribuabililor stabilite în cadrul procedurilor de control care sunt contestate la consiliile de soluționare a disputelor.
  • Elaborarea specificațiilor tehnice privind Registrul Electronic Complex al Angajaților, astfel încât registrul respectiv să devină pe deplin funcțional până la sfârșitul anului 2020.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...