37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Baza generalizată. Noi prevederi în practica fiscală

Baza generalizată. Noi prevederi în practica fiscală

11.09.2023338 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Stimaţi cititori, vă informăm că SFS a plasat actualizări a Bazei generalizate a practicii fiscale prin care a fost dat răspuns la următoarea întrebare:

  • Care este modalitatea verificării obligației fiscale la capitolul impozitul pe venit de către persoanele fizice?

Contribuabilii, persoane fizice-cetățeni, care doresc să își verifice existența obligației de achitare a impozitului pe venit o pot face online, prin intermediul serviciului „Contul curent al contribuabilului”, disponibil pe portalul www.sfs.md sau prin intermediul Portalului Guvernamental al cetățeanului www.mcabinet.gov.md.     

Pentru a verifica obligația de achitare a impozitului pe venit prin intermediul „Contul curent al contribuabilului”, se vor efectua următorii pași:

1: Obținerea semnăturii electronicePentru a accesa serviciul „Contul curent al contribuabilului”, precum și alte servicii online disponibile, este nevoie ca persoana să dețină semnătură electronică sau mobilă. Semnătura se emite de către prestatorii de servicii de certificare acreditați în domeniu.   

Procesul de solicitare și obținere a semnăturii electronice este specific fiecărui prestator în parte și poate fi consultat pe paginile oficiale ale acestora. Semnătura electronică poate fi obținută de la următorii prestatori de servicii de certificare:I.P. „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică”;I.P. „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”;I.M. Orange Moldova S.A.; I.M. Moldcell S.A

.2:Accesarea Cabinetului personal al contribuabiluluiSIA „Cabinetul Personal al Contribuabilului” este disponibil pe pagina oficială a Serviciului Fiscal de Stat. În partea dreaptă a paginii web, se accesează compartimentul destinat sistemului și se efectuează procedura de Autentificare prin semnătura electronică sau mobilă.

1-1

3: Accesarea Contului curent al contribuabilului:

După completarea datelor de contact, din „Tabloul de bord”, disponibil în interfața „Cabinetului personal al contribuabilului” se va accesa butonul „Vezi toate” din compartimentul „Servicii persoană fizică”.

1-2

În interfața nouă deschisă, din lista serviciilor disponibile se va selecta compartimentul „Contul curent al contribuabilului”, după care butonul „Contul curent al contribuabilului”.

12-09

4: Generarea raportului pentru vizualizarea obligației fiscale

S-a deschis interfața SIA „Contul curent al contribuabilului”. În cadrul sistemului pot fi generate mai multe rapoarte specifice, iar pentru a vizualiza informația despre lipsa sau existența obligației de achitare a impozitului pe venit se va selecta Raportul: CC 02 Contul curent generalizat.

08

La deschiderea Raportului, toate câmpurile necesare pentru determinarea obligației fiscale s-au completat automat conform informațiilor disponibile din cadrul sistemului informațional al SFS. Astfel, rămâne doar, conform preferințelor, să selectați formatul raportului (tip: PDF, Excell, Word) și să accesați butonul „Generează Raportul”.

09

Raportul generat se află în compartimentul „Rapoarte generate” și pentru a fi deschis, se va accesa iconița cu însemnul formatului fișierului selectat anterior.

10-09

5: Citirea datelor din Raportul generat

În cazul în care există obligația de achitare a impozitului pe venit, această informație se va vizualiza în coloana „Debit”.

11-09

În cazul în care există supraplată la impozitul pe venit, această informație se va vizualiza în coloana „Credit”.

13-09

Modalitatea de a verifica obligația de achitare a impozitului pe venit prin intermediul prin intermediul Portalului Guvernamental al cetățeanului www.mcabinet.gov.md:
1: Accesarea Mcabinet:
Portalul Guvernamental al cetățeanului se va accesa pe pagina www.mcabinet.gov.md.
În partea dreaptă a paginii web, se accesează compartimentul „Autentificare” și se efectuează procedura de Autentificare prin semnătura electronică sau mobilă.

14-09

2: Vizualizarea informației
În interfața deschisă, la compartimentul „Situația fiscală” se vor afișa veniturile, precum și existența obligației fiscale.

15-09

Totodată, la accesarea compartimentului „Situația fiscală” din lista blocurilor afișate în partea stângă a ecranului, veți avea posibilitatea de a descărca „Certificatul de lipsa sau existența restanțelor față de bugetul public național”.

16-09

De asemenea, verificarea obligațiilor fiscale poate fi efectuată și fizic la orice subdiviziune a Serviciului Fiscal de Stat, unde urmează să vă adresați conform razei de deservire cu buletinul de identitate.

Ordinul SFS nr. 337 din 08-09-2023

Notă: Vă atragem atenția asupra faptului că, pot fi efectuate actualizări ale răspunsurilor oferite de către Serviciul Fiscal de Stat, de aceea vă rugăm să consultați suplimentar răspunsurile actualizate ale bazei de date.

Stimaţi cititori, vă informăm că SFS a plasat actualizări a Bazei generalizate a practicii fiscale prin care a fost dat răspuns la următoarea întrebare:

  • Care este modalitatea verificării obligației fiscale la capitolul impozitul pe venit de către persoanele fizice?

Contribuabilii, persoane fizice-cetățeni, care doresc să își verifice existența obligației de achitare a impozitului pe venit o pot face online, prin intermediul serviciului „Contul curent al contribuabilului”, disponibil pe portalul www.sfs.md sau prin intermediul Portalului Guvernamental al cetățeanului www.mcabinet.gov.md.     

Pentru a verifica obligația de achitare a impozitului pe venit prin intermediul „Contul curent al contribuabilului”, se vor efectua următorii pași:

1: Obținerea semnăturii electronicePentru a accesa serviciul „Contul curent al contribuabilului”, precum și alte servicii online disponibile, este nevoie ca persoana să dețină semnătură electronică sau mobilă. Semnătura se emite de către prestatorii de servicii de certificare acreditați în domeniu.   

Procesul de solicitare și obținere a semnăturii electronice este specific fiecărui prestator în parte și poate fi consultat pe paginile oficiale ale acestora. Semnătura electronică poate fi obținută de la următorii prestatori de servicii de certificare:I.P. „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică”;I.P. „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”;I.M. Orange Moldova S.A.; I.M. Moldcell S.A

.2:Accesarea Cabinetului personal al contribuabiluluiSIA „Cabinetul Personal al Contribuabilului” este disponibil pe pagina oficială a Serviciului Fiscal de Stat. În partea dreaptă a paginii web, se accesează compartimentul destinat sistemului și se efectuează procedura de Autentificare prin semnătura electronică sau mobilă.

1-1

3: Accesarea Contului curent al contribuabilului:

După completarea datelor de contact, din „Tabloul de bord”, disponibil în interfața „Cabinetului personal al contribuabilului” se va accesa butonul „Vezi toate” din compartimentul „Servicii persoană fizică”.

1-2

În interfața nouă deschisă, din lista serviciilor disponibile se va selecta compartimentul „Contul curent al contribuabilului”, după care butonul „Contul curent al contribuabilului”.

12-09

4: Generarea raportului pentru vizualizarea obligației fiscale

S-a deschis interfața SIA „Contul curent al contribuabilului”. În cadrul sistemului pot fi generate mai multe rapoarte specifice, iar pentru a vizualiza informația despre lipsa sau existența obligației de achitare a impozitului pe venit se va selecta Raportul: CC 02 Contul curent generalizat.

08

La deschiderea Raportului, toate câmpurile necesare pentru determinarea obligației fiscale s-au completat automat conform informațiilor disponibile din cadrul sistemului informațional al SFS. Astfel, rămâne doar, conform preferințelor, să selectați formatul raportului (tip: PDF, Excell, Word) și să accesați butonul „Generează Raportul”.

09

Raportul generat se află în compartimentul „Rapoarte generate” și pentru a fi deschis, se va accesa iconița cu însemnul formatului fișierului selectat anterior.

10-09

5: Citirea datelor din Raportul generat

În cazul în care există obligația de achitare a impozitului pe venit, această informație se va vizualiza în coloana „Debit”.

11-09

În cazul în care există supraplată la impozitul pe venit, această informație se va vizualiza în coloana „Credit”.

13-09

Modalitatea de a verifica obligația de achitare a impozitului pe venit prin intermediul prin intermediul Portalului Guvernamental al cetățeanului www.mcabinet.gov.md:
1: Accesarea Mcabinet:
Portalul Guvernamental al cetățeanului se va accesa pe pagina www.mcabinet.gov.md.
În partea dreaptă a paginii web, se accesează compartimentul „Autentificare” și se efectuează procedura de Autentificare prin semnătura electronică sau mobilă.

14-09

2: Vizualizarea informației
În interfața deschisă, la compartimentul „Situația fiscală” se vor afișa veniturile, precum și existența obligației fiscale.

15-09

Totodată, la accesarea compartimentului „Situația fiscală” din lista blocurilor afișate în partea stângă a ecranului, veți avea posibilitatea de a descărca „Certificatul de lipsa sau existența restanțelor față de bugetul public național”.

16-09

De asemenea, verificarea obligațiilor fiscale poate fi efectuată și fizic la orice subdiviziune a Serviciului Fiscal de Stat, unde urmează să vă adresați conform razei de deservire cu buletinul de identitate.

Ordinul SFS nr. 337 din 08-09-2023

Notă: Vă atragem atenția asupra faptului că, pot fi efectuate actualizări ale răspunsurilor oferite de către Serviciul Fiscal de Stat, de aceea vă rugăm să consultați suplimentar răspunsurile actualizate ale bazei de date.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...