În Monitorul Oficial din 18 decembrie 2025 a fost publicat Ordinul Ministerului Finanțelor nr.131 din 5 decembrie 2025 cu privire la aprobarea formularului-tipizat al avizului de plată a impozitului unic din desfășurarea activității de antreprenoriat independent.
Astfel, prin prezentul ordin au fost aprobate următoarele documente:
- Avizul de plată a impozitului unic din desfășurarea activității de antreprenoriat independent;
- Modul de completare a avizului de plată a impozitului unic;
- Cererea de corectare a sumei venitului reflectat în avizul de plată a impozitului unic din desfășurarea activității de antreprenoriat independent;
- Regulamentul privind corectarea avizului de plată a impozitului unic din desfășurarea activității de antreprenoriat independent.
Potrivit ordinului publicat, Regulament se va aplica persoanelor fizice care desfășoară activitate de antreprenoriat independent în conformitate cu capitolul 104 din titlul II al Codului fiscal și solicită corectarea sumei venitului reflectat în avizul de plată, în legătură cu emiterea bonului fiscal eronat/ cu date eronate, returnarea/restituirea contravalorii serviciului prestat sau încasării mijloacelor bănești care nu sunt aferente activității de antreprenoriat independent, la contul curent al persoanei fizice care desfășoară activitate de antreprenoriat independent.
Pentru corectarea sumei venitului reflectat în avizul de plată a impozitului unic din desfășurarea activității de antreprenoriat independent, solicitantul depune cererea la orice Direcție deservire fiscală din cadrul Serviciului Fiscal de Stat.
La cerere, contribuabilul este obligat să anexeze bonul/ bonurile fiscale emise eronat sau cu date eronate, precum și extrasul bancar care confirmă încasarea mijloacelor bănești în contul curent utilizat în activitatea de antreprenoriat independent și returnarea/restituirea acestora, în cazul returnării/restituirii contravalorii serviciului prestat.
Ordinul va intra în vigoare la 1 ianuarie 2026.
