37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Atenție! Formularul nr. 2-03/l va fi substituit

Atenție! Formularul nr. 2-03/l va fi substituit

03.08.20182.006 views

1

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

În ediția Monitorului Oficial de astăzi, 3 august 2018, a fost publicat Ordinul CNAM nr. 283-A din 13 iulie 2018, cu privire la modificarea Ordinului CNAM nr. 368-A din 19.08.2015 ”Despre aprobarea formularelor listelor de evidență nominală a persoanelor asigurate în sistemul asigurării obligatorii de asistență medicală”.

Astfel, conform prevederilor prezentului Ordin, Formularul nr.2-03/l „Lista de evidenţă nominală a persoanelor asigurate angajate”, va fi substituit cu un alt formular care va fi intitulat “Informație privind inițierea raporturilor de muncă”. În mare parte, formatul noului formular, este similar cu cel a Formularului nr.2-03/l.
De asemenea, anexa nr. 2 a Ordinului nr. 368-A/2015, a fost expusă în redacție nouă.

Este de menționat faptul că, Informația privind inițierea raporturilor de muncă, se va prezenta de către angajator, la necesitate, în cazul survenirii evenimentului asigurat (maladie sau afecțiune) până la data prezentării dării de seamă privind impozitul pe venit, primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală reţinute şi contribuţiile de asigurări sociale de stat obligatorii calculate (Forma IPC18).

În informația prezentată, vor fi incluse numai persoanele salariate încadrate de angajator prin contract individual de muncă, conform Codului muncii.

Atenție! Conform noilor prevederi, în coloana nr. 5, se vor indica doar 2 categorii de statut al persoanei angajate, și anume:

1) cifra 1 se indică în cazul angajării la serviciu;
2) cifra 4 se indică în cazul anulării situaţiilor de suspendare în temei legal a activităţii Angajatorului, încorporarea în serviciul militar în termen, acordarea concediului neplătit cu o durată mai mare de 60 de zile calendaristice pe parcursul unui an calendaristic, suspendarea contractului individual de muncă din iniţiativa salariatului cu excepţiile prevăzute la lit. f) alin.(5), art.6 din Legea nr.1585-XIII din 27.02.1998.

Reiterăm faptul că, Formularul nr.2-03/l Lista de evidenţă nominală a persoanelor asigurate angajate era prevăzut pentru următoarele cazuri:

- cifra 1 se indica în cazul angajării la serviciu;
- cifra 2 se indica în cazul eliberării de la serviciu (demisie, concediere, deces, etc.);
- cifra 3 se indica în cazurile de suspendare în temei legal a activităţii Angajatorului, încorporarea în serviciul militar în termen, acordarea concediului neplătit cu o durată mai mare de 60 de zile calendaristice pe parcursul unui an calendaristic, şomaj tehnic, suspendarea contractului individual de muncă din iniţiativa salariatului, cu excepţia cazurilor de aflare în concediu parţial plătit pentru îngrijirea copilului până la vîrsta de 3 ani şi de aflare în concediu pentru îngrijirea unui membru bolnav al familiei cu durata de pînă la un an, conform certificatului medical;
- cifra 4 se indica în cazul anulării situaţiilor descrise la cifra 3.

Informația cu privire la inițierea raporturilor de muncă, se va prezenta Serviciului Fiscal de Stat prin canale electronice de raportare în regim on-line şi cu aplicarea semnăturii digitale sau Agențiilor teritoriale ale CNAM, pe suport de hârtie, în două exemplare, cu aplicarea semnăturii olografe, autentificată cu ştampila Angajatorului.

În cazul inițierii raporturilor de muncă cu persoanele ce nu dețin IDNP, Informația cu privire la inițierea raporturilor de muncă se va prezenta doar pe suport de hârtie.

Amintim că, conform art. 56 al Legii cu privire la actele normative în vigoare din data de 12 iulie curent, Ordinul va intra în vigoare peste o lună din data publicării acestuia în MO.

În ediția Monitorului Oficial de astăzi, 3 august 2018, a fost publicat Ordinul CNAM nr. 283-A din 13 iulie 2018, cu privire la modificarea Ordinului CNAM nr. 368-A din 19.08.2015 ”Despre aprobarea formularelor listelor de evidență nominală a persoanelor asigurate în sistemul asigurării obligatorii de asistență medicală”.

Astfel, conform prevederilor prezentului Ordin, Formularul nr.2-03/l „Lista de evidenţă nominală a persoanelor asigurate angajate”, va fi substituit cu un alt formular care va fi intitulat “Informație privind inițierea raporturilor de muncă”. În mare parte, formatul noului formular, este similar cu cel a Formularului nr.2-03/l.
De asemenea, anexa nr. 2 a Ordinului nr. 368-A/2015, a fost expusă în redacție nouă.

Este de menționat faptul că, Informația privind inițierea raporturilor de muncă, se va prezenta de către angajator, la necesitate, în cazul survenirii evenimentului asigurat (maladie sau afecțiune) până la data prezentării dării de seamă privind impozitul pe venit, primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală reţinute şi contribuţiile de asigurări sociale de stat obligatorii calculate (Forma IPC18).

În informația prezentată, vor fi incluse numai persoanele salariate încadrate de angajator prin contract individual de muncă, conform Codului muncii.

Atenție! Conform noilor prevederi, în coloana nr. 5, se vor indica doar 2 categorii de statut al persoanei angajate, și anume:

1) cifra 1 se indică în cazul angajării la serviciu;
2) cifra 4 se indică în cazul anulării situaţiilor de suspendare în temei legal a activităţii Angajatorului, încorporarea în serviciul militar în termen, acordarea concediului neplătit cu o durată mai mare de 60 de zile calendaristice pe parcursul unui an calendaristic, suspendarea contractului individual de muncă din iniţiativa salariatului cu excepţiile prevăzute la lit. f) alin.(5), art.6 din Legea nr.1585-XIII din 27.02.1998.

Reiterăm faptul că, Formularul nr.2-03/l Lista de evidenţă nominală a persoanelor asigurate angajate era prevăzut pentru următoarele cazuri:

- cifra 1 se indica în cazul angajării la serviciu;
- cifra 2 se indica în cazul eliberării de la serviciu (demisie, concediere, deces, etc.);
- cifra 3 se indica în cazurile de suspendare în temei legal a activităţii Angajatorului, încorporarea în serviciul militar în termen, acordarea concediului neplătit cu o durată mai mare de 60 de zile calendaristice pe parcursul unui an calendaristic, şomaj tehnic, suspendarea contractului individual de muncă din iniţiativa salariatului, cu excepţia cazurilor de aflare în concediu parţial plătit pentru îngrijirea copilului până la vîrsta de 3 ani şi de aflare în concediu pentru îngrijirea unui membru bolnav al familiei cu durata de pînă la un an, conform certificatului medical;
- cifra 4 se indica în cazul anulării situaţiilor descrise la cifra 3.

Informația cu privire la inițierea raporturilor de muncă, se va prezenta Serviciului Fiscal de Stat prin canale electronice de raportare în regim on-line şi cu aplicarea semnăturii digitale sau Agențiilor teritoriale ale CNAM, pe suport de hârtie, în două exemplare, cu aplicarea semnăturii olografe, autentificată cu ştampila Angajatorului.

În cazul inițierii raporturilor de muncă cu persoanele ce nu dețin IDNP, Informația cu privire la inițierea raporturilor de muncă se va prezenta doar pe suport de hârtie.

Amintim că, conform art. 56 al Legii cu privire la actele normative în vigoare din data de 12 iulie curent, Ordinul va intra în vigoare peste o lună din data publicării acestuia în MO.

Comentarii

  1. Aurelia spune:

    Ce se intimpla in cazul in care angajatul a fost eliberat de la serviciu la data de 1 august- se prezinta informatia in IPC la 25 septembrie sau trebuie sa prezentam intermediar formularul nr.2-03/l cat de curind posibil dupa care indicam informatia si in IPC? Este clara situatia la angajare nu si la eliberare. Merci mult.  

Înregistrare

Restabilire

Se încarcă...