37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Ajutorul material în contextul noului sistem de salarizare. Explicațiile Ministerului Finanțelor

Ajutorul material în contextul noului sistem de salarizare. Explicațiile Ministerului Finanțelor

16.01.20191.065 views BizLaw
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Adoptarea Legii privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, intrată în vigoare la 1 decembrie 2018, a redefinit structura salariului angajaților din sectorul public.

Potrivit articolului 10 din Legea respectivă, ajutorul material nu mai este parte componentă a salariului angajatului.

Ministerul Finanțelor spune însă că impactul ajutorului material asupra venitului persoanei - angajat din sectorul bugetar, se va lua în considerare la determinarea salariului mediu care va servi ca bază de comparație, pentru a asigura menținerea venitului angajatului obținut în anul 2018, până la punerea în aplicare a noii legi de salarizare.

Potrivit noilor reglementări, salariul total se constituie din partea fixă și partea variabilă.

Salariul de funcție este corelat cu valoarea postului, iar partea variabilă – cu deținătorul funcției (performanța) și aspectele specifice ale muncii. Pentru unele categorii de angajați se stabilesc doar salarii fixe.

La salariul de bază sunt prevăzute suplimenta trei sporuri:

– sporul lunar pentru gradul profesional;
– sporul lunar pentru deținerea titlului științific și/sau științifico-didactic;
– sporul lunar pentru deținerea titlului onorific.

Pentru partea variabilă a salariului sunt prevăzute:

– sporul pentru performanță;
– sporuri cu caracter specific.

Suma anuală a sporurilor incluse în partea variabilă a salariului lunar nu trebuie să depășească:
- pentru autoritățile publice din domeniul apărării naționale, securității statului și ordinii publice – 30% din suma anuală a salariilor de bază stabilite la nivel de autoritate publică;
- pentru alte unități bugetare – 20% din suma anuală a salariilor de bază stabilite la nivel de autoritate publică.

Pentru autoritățile responsabile de administrarea veniturilor fiscale și vamale și responsabile de certificare, supraveghere și control în domeniul aviației civile, limita sporurilor ce formează partea variabilă a salariului lunar se aprobă de Guvern.

Suplimentar sporurilor la salariul de bază și cel variabil, personalul unităților bugetare poate beneficia de:
– sporul de compensare pentru munca prestată în condiții nefavorabile; 
– sporuri pentru munca suplimentară, pentru munca de noapte și/sau pentru munca prestată în zilele de sărbătoare nelucrătoare și/sau în zilele de repaus;
– supliment pentru participare în proiecte de dezvoltare în domeniul de competență în cadrul unității bugetare în care este angajat;
– premii unice.

Comentarii

Înregistrare

Restabilire

Se încarcă...