37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Ajutor pentru salariații cu regim de activitate redus

Ajutor pentru salariații cu regim de activitate redus

08.11.2021755 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

La data de 4 noiembrie 2021, pe lista ședinței secretarilor generali a fost introdusă Hotărârea Guvernului privind aprobarea Regulamentul privind stabilirea regimului de activitate redusă și acordare a ajutorului salariaților cu regim de activitate redusă.

Prezenta Hotărâre prevede modul de stabilire a dreptului și achitare a ajutorului salariaților cu regim de activitate redusă.

Potrivit Regulamentului regimul de activitate redusă poate fi stabilit de către angajator după cum urmează:

  • în mod unilateral în caz de stare de urgență, de asediu și de război potrivit art. 66 lit. m) din Constituția Republicii Moldova, sau în caz de stare de urgență în sănătate publică;
  • cu acordul scris al salariaților vizați în caz de conjunctură economică defavorabilă, dificultăți de aprovizionare cu materii prime sau energie, intemperii cu caracter excepțional, transformarea, restructurarea sau modernizarea întreprinderii, sau orice alte circumstanțe cu caracter excepțional.

Conform actului normativ, dreptul la ajutor pentru salariații cu regim de activitate redusă va fi stabilit de ANOFM, prin intermediul subdiviziunilor teritoriale, în baza cererii depuse de angajatori prin Ghișeul unic de raportare electronică raportare.gov.md.

Totodată, cuantumul ajutorului se va calcula după formula stabilită și va fi achitat de către ANOFM direct angajatorilor.

Potrivit inițiatorilor, responsabil de constatarea corectitudinii stabilirii regimului de activitate redusă de către agenții economici va fi Inspectoratul de Stat al Muncii.

La data de 4 noiembrie 2021, pe lista ședinței secretarilor generali a fost introdusă Hotărârea Guvernului privind aprobarea Regulamentul privind stabilirea regimului de activitate redusă și acordare a ajutorului salariaților cu regim de activitate redusă.

Prezenta Hotărâre prevede modul de stabilire a dreptului și achitare a ajutorului salariaților cu regim de activitate redusă.

Potrivit Regulamentului regimul de activitate redusă poate fi stabilit de către angajator după cum urmează:

  • în mod unilateral în caz de stare de urgență, de asediu și de război potrivit art. 66 lit. m) din Constituția Republicii Moldova, sau în caz de stare de urgență în sănătate publică;
  • cu acordul scris al salariaților vizați în caz de conjunctură economică defavorabilă, dificultăți de aprovizionare cu materii prime sau energie, intemperii cu caracter excepțional, transformarea, restructurarea sau modernizarea întreprinderii, sau orice alte circumstanțe cu caracter excepțional.

Conform actului normativ, dreptul la ajutor pentru salariații cu regim de activitate redusă va fi stabilit de ANOFM, prin intermediul subdiviziunilor teritoriale, în baza cererii depuse de angajatori prin Ghișeul unic de raportare electronică raportare.gov.md.

Totodată, cuantumul ajutorului se va calcula după formula stabilită și va fi achitat de către ANOFM direct angajatorilor.

Potrivit inițiatorilor, responsabil de constatarea corectitudinii stabilirii regimului de activitate redusă de către agenții economici va fi Inspectoratul de Stat al Muncii.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...