37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Ajutor de șomaj unic pentru titularii patentelor de întreprinzător. Vezi Dispoziția nr.25 a CSE

Ajutor de șomaj unic pentru titularii patentelor de întreprinzător. Vezi Dispoziția nr.25 a CSE

06.05.20201.447 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

La data de 5 mai 2020, a fost convocată ședința Comisiei pentru Situații Excepționale. Au fost examinate un șir de propuneri venite din partea autorităților publice și mediului de afaceri, menite să mențină administrarea sigură a situației epidemiologice. În acest sens Comisia a adoptat Dispoziția numărul 25. Printre cele mai importante măsuri adoptate sunt următoarele:

1. În perioada stării de urgență, titularilor patentei de întreprinzător eliberate conform Legii cu privire la patenta de întreprinzător nr.93/1998 și persoanelor fizice care desfășoară activități conform capitolului 102 și 103 din Titlul II al Codului fiscal nr.1163/1997, li se acordă ajutor de șomaj unic în cuantum de 2775,00 lei, cu condiția că în luna martie 2020 nu au realizat venit asigurat.

2. Ajutorul de șomaj unic pentru subiecții menționați la pct. 1 se stabilește de către Casa Naţională de Asigurări Sociale în baza informației transmise de către Serviciul Fiscal de Stat al Republicii Moldova despre titularii care dețin patente valabile și despre persoanele fizice înregistrate ca subiecți care desfășoară activități conform capitolului 102 și 103 din Titlul II al Codului fiscal nr.1163/1997, la data declarării stării de urgență. Informația se transmite prin intermediul conexiunilor intersistemice securizate, conform formatului agreat între instituții, în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei Dispoziții.

3. Ajutorul de șomaj unic se plătește de către Casa Naţională de Asigurări Sociale conform listelor electronice prin intermediul prestatorilor de servicii de plată de pe teritoriul Republicii Moldova, iar în cazul în care beneficiarul nu a desemnat prestatorul de servicii de plată, plata ajutorului de şomaj unic se transferă la oficiul poştal.

4. Sursa de finanțare a ajutorul de șomaj unic pentru beneficiarii prevăzuți la punctul 1 este bugetul de stat.

5. Sumele ajutorului de șomaj unic nesolicitate de către beneficiari sunt restituite lunar de către prestatorii de servicii de plată pe contul corespunzător al Casei Naționale de Asigurări Sociale și incluse în plată în luna imediat următoare a lunii de gestiune. Sumele ajutorului de șomaj unic se achită beneficiarilor pînă la 30 iunie 2020.

6. Prin derogare de la prevederile art. 19 alin. (1) din Legea nr. 1260/2002 cu privire la avocatură, se prelungește calitatea de avocat stagiar, pe perioada stării de urgență, și pentru o perioadă egală cu durata stării de urgență, după ridicarea acesteia, pentru avocații stagiari care au dreptul să participe la examenul de calificare în sesiunea de primăvară a anului 2020.

7. Valabilitatea rapoartelor de inspecție tehnică periodică a vehiculelor rutiere de tip autobuz, a căror termen de valabilitate au expirat după 12 martie 2020, se prelungesc până pe 15 iunie 2020 (inclusiv).

Prezenta Dispoziție a intrat în vigoare la data de 5 mai 2020.

La data de 5 mai 2020, a fost convocată ședința Comisiei pentru Situații Excepționale. Au fost examinate un șir de propuneri venite din partea autorităților publice și mediului de afaceri, menite să mențină administrarea sigură a situației epidemiologice. În acest sens Comisia a adoptat Dispoziția numărul 25. Printre cele mai importante măsuri adoptate sunt următoarele:

1. În perioada stării de urgență, titularilor patentei de întreprinzător eliberate conform Legii cu privire la patenta de întreprinzător nr.93/1998 și persoanelor fizice care desfășoară activități conform capitolului 102 și 103 din Titlul II al Codului fiscal nr.1163/1997, li se acordă ajutor de șomaj unic în cuantum de 2775,00 lei, cu condiția că în luna martie 2020 nu au realizat venit asigurat.

2. Ajutorul de șomaj unic pentru subiecții menționați la pct. 1 se stabilește de către Casa Naţională de Asigurări Sociale în baza informației transmise de către Serviciul Fiscal de Stat al Republicii Moldova despre titularii care dețin patente valabile și despre persoanele fizice înregistrate ca subiecți care desfășoară activități conform capitolului 102 și 103 din Titlul II al Codului fiscal nr.1163/1997, la data declarării stării de urgență. Informația se transmite prin intermediul conexiunilor intersistemice securizate, conform formatului agreat între instituții, în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei Dispoziții.

3. Ajutorul de șomaj unic se plătește de către Casa Naţională de Asigurări Sociale conform listelor electronice prin intermediul prestatorilor de servicii de plată de pe teritoriul Republicii Moldova, iar în cazul în care beneficiarul nu a desemnat prestatorul de servicii de plată, plata ajutorului de şomaj unic se transferă la oficiul poştal.

4. Sursa de finanțare a ajutorul de șomaj unic pentru beneficiarii prevăzuți la punctul 1 este bugetul de stat.

5. Sumele ajutorului de șomaj unic nesolicitate de către beneficiari sunt restituite lunar de către prestatorii de servicii de plată pe contul corespunzător al Casei Naționale de Asigurări Sociale și incluse în plată în luna imediat următoare a lunii de gestiune. Sumele ajutorului de șomaj unic se achită beneficiarilor pînă la 30 iunie 2020.

6. Prin derogare de la prevederile art. 19 alin. (1) din Legea nr. 1260/2002 cu privire la avocatură, se prelungește calitatea de avocat stagiar, pe perioada stării de urgență, și pentru o perioadă egală cu durata stării de urgență, după ridicarea acesteia, pentru avocații stagiari care au dreptul să participe la examenul de calificare în sesiunea de primăvară a anului 2020.

7. Valabilitatea rapoartelor de inspecție tehnică periodică a vehiculelor rutiere de tip autobuz, a căror termen de valabilitate au expirat după 12 martie 2020, se prelungesc până pe 15 iunie 2020 (inclusiv).

Prezenta Dispoziție a intrat în vigoare la data de 5 mai 2020.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...