37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   A fost publicat Conceptul SI „Registrul de stat al unităților de drept”

A fost publicat Conceptul SI „Registrul de stat al unităților de drept”

27.01.2023514 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Sistemul informațional „Registrul de stat al unităților de drept” (SI RSUD) reprezintă un sistem informațional destinat evidenței unităților de drept prin înregistrarea de stat a acestora, în condițiile și în conformitate cu prevederile Legii nr. 220/2007 privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice și a întreprinzătorilor individuali. Conceptul tehnic al acestuia a fost publicat în Monitorul Oficial din 26 ianuarie 2023.

SI RSUD a fost elaborat ca urmare a adoptării Legii nr. 234/2021 cu privire la serviciile publice, care prevede instituirea obligației prestatorilor de servicii de a asigura crearea serviciilor publice electronice complet automatizate ce permit autoservirea electronică a beneficiarilor de servicii publice, fără interacțiunea cu reprezentanții prestatorilor de servicii.

Funcţiile de bază ale SI RSUD sunt: formarea resursei informaționale RSUD; asigurarea calității și consistenței informației despre unitățile de drept înregistrate; asigurarea multilaterală a funcționării SI RSUD; securitatea și confidențialitatea; auditul utilizatorilor.

Totodată, una dintre funcțiile noului Sistem informațional va fi și înregistrarea unei unități de drept, modificarea actelor de constituire și a datelor ce se conțin în registru de către solicitantul înregistrării, online, în regim autonom, fără a avea contact direct cu specialistul subdiviziunii teritoriale a Instituției Publice Agenția Servicii Publice.

Proprietarul SI RSUD este statul, iar posesorul și deținătorul care va asigura crearea și exploatarea sistemului - Instituția Publică Agenția Servicii Publice. Utilizatori ai SI RSUD sunt desemnate autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice de drept privat și persoanele fizice.

Potrivit conceptului, documentele de bază ale SI RSUD se clasifică în: documente de intrare, documente de ieșire și documente tehnologice. Astfel, în categoria documentelor de intrare au fost incluse:

  • documentele pentru înregistrarea de stat a unității de drept și a sucursalelor unității de drept;
  • documentele pentru înregistrarea modificărilor operate în actele de constituire ale unității de drept și în datele înscrise în RSUD;
  • documentele pentru înregistrarea suspendării/reluării activității unității de drept;
  • documentele pentru înregistrarea reorganizării unității de drept;
  • documentele pentru înregistrarea radierii unității de drept din RSUD;
  • avizele sau aprobările prealabile din partea autorităților publice competente pentru constituirea unor unități de drept în anumite domenii de activitate reglementate;
  • documentele privind înscrierea mențiunilor și notărilor în RSUD.

În vederea asigurării funcționării corecte a SI RSUD aferente procedurii de înregistrare de stat a unităților de drept, prin intermediul platformei MConnect se va asigura schimbul de date al SI cu următoarele sisteme informaționale: SIA„Registrul de stat al populației”, Si „Registrul de stat al actelor juridice”, Sistemul informațional al Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, Sistemul informațional judiciar (cu părțile componente „PIGD”, „SI e-DJ”, „PNIJ”, „SIaS”), Sistemul informațional al Serviciului Fiscal de Stat, SIA „Cadastrul bunurilor imobiliare” precum și Sistemul informațional automatizat de gestionare și eliberare a actelor permisive.

Sistemul informațional „Registrul de stat al unităților de drept” (SI RSUD) reprezintă un sistem informațional destinat evidenței unităților de drept prin înregistrarea de stat a acestora, în condițiile și în conformitate cu prevederile Legii nr. 220/2007 privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice și a întreprinzătorilor individuali. Conceptul tehnic al acestuia a fost publicat în Monitorul Oficial din 26 ianuarie 2023.

SI RSUD a fost elaborat ca urmare a adoptării Legii nr. 234/2021 cu privire la serviciile publice, care prevede instituirea obligației prestatorilor de servicii de a asigura crearea serviciilor publice electronice complet automatizate ce permit autoservirea electronică a beneficiarilor de servicii publice, fără interacțiunea cu reprezentanții prestatorilor de servicii.

Funcţiile de bază ale SI RSUD sunt: formarea resursei informaționale RSUD; asigurarea calității și consistenței informației despre unitățile de drept înregistrate; asigurarea multilaterală a funcționării SI RSUD; securitatea și confidențialitatea; auditul utilizatorilor.

Totodată, una dintre funcțiile noului Sistem informațional va fi și înregistrarea unei unități de drept, modificarea actelor de constituire și a datelor ce se conțin în registru de către solicitantul înregistrării, online, în regim autonom, fără a avea contact direct cu specialistul subdiviziunii teritoriale a Instituției Publice Agenția Servicii Publice.

Proprietarul SI RSUD este statul, iar posesorul și deținătorul care va asigura crearea și exploatarea sistemului - Instituția Publică Agenția Servicii Publice. Utilizatori ai SI RSUD sunt desemnate autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice de drept privat și persoanele fizice.

Potrivit conceptului, documentele de bază ale SI RSUD se clasifică în: documente de intrare, documente de ieșire și documente tehnologice. Astfel, în categoria documentelor de intrare au fost incluse:

  • documentele pentru înregistrarea de stat a unității de drept și a sucursalelor unității de drept;
  • documentele pentru înregistrarea modificărilor operate în actele de constituire ale unității de drept și în datele înscrise în RSUD;
  • documentele pentru înregistrarea suspendării/reluării activității unității de drept;
  • documentele pentru înregistrarea reorganizării unității de drept;
  • documentele pentru înregistrarea radierii unității de drept din RSUD;
  • avizele sau aprobările prealabile din partea autorităților publice competente pentru constituirea unor unități de drept în anumite domenii de activitate reglementate;
  • documentele privind înscrierea mențiunilor și notărilor în RSUD.

În vederea asigurării funcționării corecte a SI RSUD aferente procedurii de înregistrare de stat a unităților de drept, prin intermediul platformei MConnect se va asigura schimbul de date al SI cu următoarele sisteme informaționale: SIA„Registrul de stat al populației”, Si „Registrul de stat al actelor juridice”, Sistemul informațional al Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, Sistemul informațional judiciar (cu părțile componente „PIGD”, „SI e-DJ”, „PNIJ”, „SIaS”), Sistemul informațional al Serviciului Fiscal de Stat, SIA „Cadastrul bunurilor imobiliare” precum și Sistemul informațional automatizat de gestionare și eliberare a actelor permisive.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...