37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   A fost aprobată lista de verificare în domeniul raporturilor de muncă

A fost aprobată lista de verificare în domeniul raporturilor de muncă

03.01.20221.227 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Conform Monitorului Oficial din 31 decembrie 2021, prin Ordinul nr. 18 din 21.12.2021, a fost aprobată lista de verificare în domeniul raporturilor de muncă care va fi utilizată în cazul controalelor efectuate de colaboratorii Inspectoratului de Stat al Muncii.

Formularul Listei de verificare va cuprinde informații cu privire la numele, prenumele și funcțiile inspectorilor care efectuează controlul, precum și datele persoanei și obiectului supus controlului. Simultant, se vor include și informațiile despre persoana supusă controlului necesare pentru evaluarea riscului.

Lista conține 68 de întrebări ce țin de dreptul salariaților, asigurarea medicală și socială obligatorie, respectarea statelor de personal, respectarea duratei zilei de muncă, acordarea concediilor de odihnă, modul și termenii de aplicare a sacțiunilor disciplinare etc.

Încălcările depistate în cadrul verificării se vor califica ca:

  • minore (1-5 puncte);
  • grave (6-10 puncte);
  • foarte grave (11-20 puncte).

Totodată, a fost abrogat Ordinul nr.102 din 09.02.2021 Cu privire la aprobarea listei de verificare în domeniul raporturilor de muncă.

Reamintim că, lista de verificare este elaborată pentru domenii de activitate supuse controlului în baza riscurilor predominante în domeniul respectiv. Totodată, această listă specifică clar informaţiile care sunt necesare de la agentul economic, pe baza criteriilor de risc specifice prevăzute în metodologiile sectoriale de efectuare a controlului de stat asupra activităţii de întreprinzător în baza analizei criteriilor de risc (de exemplu, tipul de activitate, domeniul de afaceri etc.).

Prezentul ordin a intrat în vigoare la data de 31 decembrie 2021.

Conform Monitorului Oficial din 31 decembrie 2021, prin Ordinul nr. 18 din 21.12.2021, a fost aprobată lista de verificare în domeniul raporturilor de muncă care va fi utilizată în cazul controalelor efectuate de colaboratorii Inspectoratului de Stat al Muncii.

Formularul Listei de verificare va cuprinde informații cu privire la numele, prenumele și funcțiile inspectorilor care efectuează controlul, precum și datele persoanei și obiectului supus controlului. Simultant, se vor include și informațiile despre persoana supusă controlului necesare pentru evaluarea riscului.

Lista conține 68 de întrebări ce țin de dreptul salariaților, asigurarea medicală și socială obligatorie, respectarea statelor de personal, respectarea duratei zilei de muncă, acordarea concediilor de odihnă, modul și termenii de aplicare a sacțiunilor disciplinare etc.

Încălcările depistate în cadrul verificării se vor califica ca:

  • minore (1-5 puncte);
  • grave (6-10 puncte);
  • foarte grave (11-20 puncte).

Totodată, a fost abrogat Ordinul nr.102 din 09.02.2021 Cu privire la aprobarea listei de verificare în domeniul raporturilor de muncă.

Reamintim că, lista de verificare este elaborată pentru domenii de activitate supuse controlului în baza riscurilor predominante în domeniul respectiv. Totodată, această listă specifică clar informaţiile care sunt necesare de la agentul economic, pe baza criteriilor de risc specifice prevăzute în metodologiile sectoriale de efectuare a controlului de stat asupra activităţii de întreprinzător în baza analizei criteriilor de risc (de exemplu, tipul de activitate, domeniul de afaceri etc.).

Prezentul ordin a intrat în vigoare la data de 31 decembrie 2021.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...