126 de companii comerciale au fost premiate în cadrul celui mai important eveniment al business-ului autohton „Gala Businessului Moldovenesc”, ajunsă la cea de-a 18-a ediție în acest an. Agenții economici au fost apreciați datorită reușitelor înregistrate, în anul 2020, în domeniul promovării mărcilor comerciale și a managementului calității.
Prim-ministrul interimar, Aureliu Ciocoi, prezent la eveniment, a apreciat curajul și profesionalismul oamenilor de afaceri care au înregistrat succese în pofida crizei pandemice și efectele acesteia, resimțite de toate sectoarele economiei naționale: „Anul 2020 a fost unul greu. Chiar și așa, majoritatea din Dvs. ați reușit să păstrați locurile de muncă, să continuați activitatea în condiții grele, să mențineți cu efortul financiar sustenabilitatea bugetară a Republicii Moldova. Numai datorită Dvs. statul nostru este capabil să-și onoreze obligațiunile financiare”.
Șeful Executivului a precizat că în condițiile anului 2020, prioritatea Guvernului era să asigure buna funcționare a sistemului de sănătate pentru a salva cât mai multe vieți. Totuși, cu o gaură de peste 4 miliarde de lei în buget, Guvernul a intervenit cu un șir de măsuri de susținere a business-ului: moratoriu asupra controalelor de stat; subvenționarea de către stat cu 100% și, respectiv 60% a impozitelor și taxelor aferente plăților salariale; reducerea cotei TVA pentru sectorul HORECA; ș.a.
Este îmbucurător faptul că anul 2021 atestă o redresare economică, fiind prognozată o creștere a PIB-ului între 3,8% și 6%. Totodată, experții naționali, cu sprijinul partenerilor de dezvoltare, regândesc astăzi politicile economice, strategiile și planurile de dezvoltare. „Trebuie de pus un accent mai puternic pe digitizarea relațiilor dintre Business, Autorități și Cetățean, implementarea soluțiilor digitale în administrarea afacerilor, dar și în alte domenii pentru care noile tehnologii pot asigura eficiența necesară”, a adăugat premierul interimar.
„Gala Businessului Moldovenesc” este organizată de către Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, în parteneriat cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală. Evenimentul constituie o platformă solidă de promovare și recunoaștere a celor mai de succes branduri de pe piața autohtonă.